Gå till innehåll

Vad är en bra rakeback deal?


Dionysos

Recommended Posts

3. Bonus- och Affiliatekoder samt Rakeback

3.1 - För att vanliga trådar inte ska översvämmas med "just nu är det bonus hos"-inlägg, så har det skapats två specifika bonustrådar under Onlinepoker, dessa byts ut på månadsbasis.

3.2 - Det är förbjudet att posta inlägg eller skicka erbjudande via PM. Detta gäller reklam för både egna och andras affiliate-sajter samt rakeback. Detta gäller även i bonus-trådarna.

3.3 - Det heller inte tillåtet att posta inlägg där man ber om information eller erbjudande kring bonus- eller affekoder samt rakeback via PM. Detta gäller även i bonus-trådarna.

 

Tror inte jag bryter mot det här nu.

 

Jag spelar själv NL100 6max 6tabling cirka 15-20 timmar i veckan. Börjar för övrigt närma mig steget upp till NL200.

Det jag undrar nu är vad ni som använder er av rakeback har för deals för att det ska vara mer lukrativt än bonushoring.

Jag undrar alltså inte vilka sidor ni spelar på, och försöker inte heller hitta något specifikt erbjudande då detta bryter mot forumets regler utan är bara nyfiken på vad anser vara en bra och rimlig deal? då framförallt för en spelare som mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha en rakeback deal på en sida man clearar en bonus på är inte omöjligt heller, så du behöver ofta inte välja det ena eller det andra. Det enda är att din bonus ofta dras av från din MGR, så om du clearar en $100 bonus på en sida där du har 30% rakeback så blir bonusens värde bara $70, men sen får du lägga till din rakeback också.

 

När du spelar NL200 ska du se att RB är mer lukrativt än att jaga bonusar. Vid NL100 vet jag faktiskt inte, men jag föredrog ivf RB famför att jaga runt på sidor, men det har väl lite att göra med vad man orkar med liksom.

 

Men på lägre nivåer än NL100 skulle jag rekommendera bonusjagandet om man orkar med det.

 

Ha det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40-50% är bra.

30% är väl okej.

 

Men det ska inte vara några större problem att hitta 40-50% om du kollar lite rakebacksidor (om du är beredd att spela vart som helst). Som jag upplever det så rakar man snabbt ihop så mycket att det är bättre med rakeback än med bonus.

 

Kontentan är alltså att jag definitivt tror att du rakar tillräckligt med dina 6 bord NL100 för att börja leta efter en hygglig rakeback deal istället för att bonushora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40-50% är bra.

30% är väl okej.

 

Men det ska inte vara några större problem att hitta 40-50% om du kollar lite rakebacksidor (om du är beredd att spela vart som helst). Som jag upplever det så rakar man snabbt ihop så mycket att det är bättre med rakeback än med bonus.

 

Bet24 bonuspå 9x motsvarar 77% rakeback. Så den är mycket bra. Det går ibland och få 7x på Ongame vilket motsvarar 100% rakeback.

 

Hittar man rätt bonusar så kan de oftast vara mycket bättre än rakeback även om kanske inget kan slå WorldPC rakeback på 100% som de ger till alla sina pokerspelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40-50% är bra.

30% är väl okej.

 

Men det ska inte vara några större problem att hitta 40-50% om du kollar lite rakebacksidor (om du är beredd att spela vart som helst). Som jag upplever det så rakar man snabbt ihop så mycket att det är bättre med rakeback än med bonus.

 

Bet24 bonuspå 9x motsvarar 77% rakeback. Så den är mycket bra. Det går ibland och få 7x på Ongame vilket motsvarar 100% rakeback.

 

Hittar man rätt bonusar så kan de oftast vara mycket bättre än rakeback även om kanske inget kan slå WorldPC rakeback på 100% som de ger till alla sina pokerspelar.

 

Ja, nu är jag långt ifrån en expert på bonushorande (jag har aldrig orkat hitta nya och skapa nya konton hela tiden). Så jag tackar för rättningen. Men då handlar det bara om att jag orkar leta nya bonusar efter man clearat den första insättningsbonusen.

 

Hursomhelst har jag ändå svårt att förstå att bonusar kan vara så väldigt lukurativa i det långa loppet, och då räknar jag på det såhär, med hjälp av lämplig rakeback-kalkylator som man kan hitta på diverse sidor på nätet:

Om man spelar 6 pers-bord, 6 bord, 3h per dag (jag räknar ca. 80 händer per bord per timme) med 40% rakeback får man ca. $1600 i rakeback på en månad. Att leta upp och cleara bonusar till detta värde verkar lite avlägset och krångligt tycker jag. Och jag har svårt att se hur man får ihop det månad efter månad efter månad osv.

 

Och precis som du säger vetgirig så glömde jag att nämna den helt rakefria sidan också "world poker exchange" eller vad den heter. Den är ju svår att slå.

 

Det berör ju på vilken sida du spelar på!

 

50% på prima är väl ok medans 30% på party är bra.

 

Ja, men nu helgarderade jag mig lite och sa:

"(om du är beredd att spela vart som helst)"

 

Vilket innebär att jag inte bryr mig om pokerrummet alls. Och om man inte gör det så får man ju se till att spela där man får mycket rakeback.

 

Men om man känner att man måste spela på party, ja, då får man ju begränsa sig till det och vara nöjd med mindre rakeback. Men då måste man ju se till att man spelar där för att man tror att det finns mer value i form av fiskar eller nåt annat som gör att man ändå vinner mer på party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövs ju onekligen spam med tanke på att folk inte verkar bry sig om hur mycket man faktist rake`ar. Sjuka summor...

Håller med. Jag betalade 4100 USD i rake i juni (före rakeback), och lika mycket under den första halvan av juli. Totalt för de två månaderna så blir det minst 80000 kr.

 

Synd bara att Antigua och Barbuda knappast kommer att gå med i EU snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...