Gå till innehåll

Tankar om fulingen?


eurythmech

Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (7 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

 

saw flop|saw showdown

 

Button (t1135)

SB (t2175)

Hero (t1790)

UTG (t3575)

MP1 (t215)

MP2 (t1950)

CO (t2660)

 

Preflop: Hero is BB with 7 :club: , 9 :spade: .

1 fold, MP1 raises to t215, MP2 calls t215, 2 folds, SB calls t115, Hero raises to t1790, MP2 folds, SB folds.

 

MP2 är 24/9 över 46 händer, SB är 20/5 över 342 händer

 

Bra läge för ett move?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter och funderar på hur stor skillnaden är mellan att göra så här, och att ställa med samma hand om shortstacken inte hade spelat sin hand, och de två som synar nu hade limpat in.

 

Personligen känner jag att motståndarna tolkar det här spelet som MYCKET starkare. Och jag tolkar deras syn, och andrasyn, som svagare än openlimp och andralimp.

Det är mest det jag vill ha åsikter på.

 

Personligen älskar jag såna här moves, speciellt som det får folk att tilta i chatten. "What are you doiingg?????? This game is all about eliminating the short stack" osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra läge för ett move?

 

 

 

Skulle ha satsat på att eliminera MP1 för att komma närmare prispengarna än att försöka vinna hela potten själv då MP1 har mycket stor chans att fyr-dubbla upp och bli en kraft att räkna med vid bordet.

 

Personligen skulle jag inte villja visa att jag är villig att gå all in med den handen som du nu har - men om du gillar att ha en mycket lös profil så kan det vara rätt - själv gillar jag och stjäla blinds med skräpkort ibland utan att bli synad av halvbra kort och riskera åka ut.

 

 

Så jag skulle ha synat och checkar ner potten till river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte få för lös image är väldigt tänkvärt.

Det är inte hela världen om folk tror att jag är dålig, men när folk börjar syna mina steals för ofta blir det så klart ett problem.

 

Däremot tycker jag sju spelare är för tidigt för att börja tänka på att eliminera spelare.

Ja alltså..jag tycker alltid att det är skönt när spelare åker ut i hand 1 liksom, men det känns inte jätteviktigt ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*släpper en knappnål*

 

Du tror inte att det finns en icke-korrelation mellan rubrikvalet och mängden SnG-spelare som kikar i tråden? ;)

 

 

Kan ju funka, tyvärr tror jag att man har för dålig FE för att det ska vara lönsamt, särskilt nu på sommaren när alla synmuppar har dragits till Stars som flugor dras till Alberts skrivbordslådor.

 

Personligen hade jag nog inte gjort det utan ett par eller typ A8+, KT+, så att man har något att falla tillbaka på vid syn. Åtminstone en äkta SC iallafall. Men visst är det kul att tilta alla tomtar som tror att de kan något.

 

Att bara syna med ser jag ingen anledning att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bara syna med ser jag ingen anledning att göra.

 

Inte ens med 56:1 i odds?

 

Med mindre än en hundradel av stacken?

 

Det kostar endast 15 och syna så det är autosyn med tanke på att man då kan floppa något riktigt stort.

 

 

Tror Myssion missat att vi sitter i BB och redan har 200 i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...