Gå till innehåll

Hur många femåringar kan du slå?


Hjort

Recommended Posts

  • Svars 110
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dock så kommer händerna att bli ett problem, de kommer inte vara snygga efter åtskilliga slag mot åtskilliga barnhuvud som faktiskt är ganska hårda så där är en begränsningsfaktor som bör tas hänsyn till.

Kan man inte sla dem med handflatan pa fontanellen, eller har den vuxit igen ordentligt da?

Fontanellen är nog rätt körd när dem är 5. Sikta mot tinningen eller bakhuvudet är nog det bästa. Näsan lär ju funka rätt bra för att slå ut dem temporärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock så kommer händerna att bli ett problem, de kommer inte vara snygga efter åtskilliga slag mot åtskilliga barnhuvud som faktiskt är ganska hårda så där är en begränsningsfaktor som bör tas hänsyn till.

Kan man inte sla dem med handflatan pa fontanellen, eller har den vuxit igen ordentligt da?

 

Jo, händerna kan nog överleva ett tag om man alternerar mellan knogslag, "hammarslag" dvs slag uppifrån med undersidan av näven, armbågar och slag med öppen handflata.

 

Folk som snackar om att deras längd är en nackdel har inte en aning om vad de snackar om. De är som regel över 1m vilket innebär att det absolut inte är något problem. Når ni inte ner till era fickor eller?

 

Vad gäller organiserade svärmattacker så kom igen... Släpp sargen nu folk. De är fem år, de kan knappt skita själva utan att få hjälp med rövtorkning. En eller ett par dagarn träning hjälper inte de här småttingarna ett smack, de kan inte organiseras under så kort tid. Prova att träna ett knattelag med 5-åringar i fotboll eller något liknande. Lycka till att få ordning på dem på en dag.

 

Detta är inte mycket värre än att slå sönder blomkrukor. De är fem år aka hjälplösa och ofarliga. Hade det varit 8-9 åringar hade det varit ett problem att plocka 15 st, men nu är det femåringar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller organiserade svärmattacker så kom igen... Släpp sargen nu folk. De är fem år, de kan knappt skita själva utan att få hjälp med rövtorkning. En eller ett par dagarn träning hjälper inte de här småttingarna ett smack, de kan inte organiseras under så kort tid. Prova att träna ett knattelag med 5-åringar i fotboll eller något liknande. Lycka till att få ordning på dem på en dag.

Om du säger åt 5-åringarna att de ska bara tokrusha emot "fienden" allihopa samtidigt. Det är inte så svårt att organisera. Blunda och tänk dig en basketplan med 60 stycken 5-åringar på som tokrushar emot dig. Du skulle inte ha en chans tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock så kommer händerna att bli ett problem, de kommer inte vara snygga efter åtskilliga slag mot åtskilliga barnhuvud som faktiskt är ganska hårda så där är en begränsningsfaktor som bör tas hänsyn till.

Kan man inte sla dem med handflatan pa fontanellen, eller har den vuxit igen ordentligt da?

Den ska vara sluten vid ett års ålder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde vara ruskigt effektivt att greppa en 5-åring i benen och med kraftfulla och svepande rörelser angripa klungor av andra 5-åringar. Vad tror ni om det?

Problemet ar att det tar en jakla massa energi samtidigt som det inte ar sa svart att sidsteppa for ungarna eftersom man inte kan byta riktning i forsta taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller organiserade svärmattacker så kom igen... Släpp sargen nu folk. De är fem år, de kan knappt skita själva utan att få hjälp med rövtorkning. En eller ett par dagarn träning hjälper inte de här småttingarna ett smack, de kan inte organiseras under så kort tid. Prova att träna ett knattelag med 5-åringar i fotboll eller något liknande. Lycka till att få ordning på dem på en dag.

Om du säger åt 5-åringarna att de ska bara tokrusha emot "fienden" allihopa samtidigt. Det är inte så svårt att organisera. Blunda och tänk dig en basketplan med 60 stycken 5-åringar på som tokrushar emot dig. Du skulle inte ha en chans tror jag.

Det ryms bara ett visst antal 5-åringar runt en vuxen människa. Den klungan skulle dessutom skingras ganska kvickt skulle jag tippa på. Dessutom är det inte direkt så att energin som 60 5-åringar träffar dig med om de rushar som en gemensam enhet är lika med 60 x energi för varje 5-åring. Dels kommer de inte komma upp i någon fart, dels kommer de snubbla på varandra när klungan rushar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tankar:

 

 

- Man kan nog ta sig an en hel del ungar. De är små, svaga och har usel motorik.

 

- Att de har tränats gör inte så mycket skillnad. De kommer inte att kunna tillämpa det som de har "lärt" sig, om de ens fattar från början. Jag har inte tränat några 5-åringar, men jag har tränat 10- till 13-åringar, och det är fan inte lätt att få dem att lyssna, göra rätt o.s.v., än mindre när det handlar om samarbete av något slag, och då är det ändå ungar som själv har valt att komma till en träning (iofs med undantag för vissa som är mer eller mindre dittvingade av föräldrar) och borde vara motiverade. Visst, om man handplockar ungar som är särskilt motiverade, tidigt motoriskt utvecklade, bra på att lyssna, smarta, fast learners o.s.v. så kanske man kan få ut något av träningen, men med random kids, no way. Man kan på sin höjd få dem att ställa upp i en startformation, men även om man har tur och får dem att lyckas med det så blir det jäkligt svårt att få dem att lyckas samarbeta på ett vettigt sätt.

 

- Ytan begränsar antalet ungar man kan ta sig an, med oändligt med yta skulle man kunna ta sig än fler ungar, eftersom man kan utnyttja sin fart och isolera ungarna en mot en. Hade det varit i vårt badrum hade det varit en annan femma.

 

- Hur börjar man? Om ungarna är utspridda i lokalen och man släpps in genom en slumpmässig dörr så har man helt klart större chans än om man börjar någonstans mitt i rummet och ungarna är ansamlade runt en.

 

Jag säger minst 30, det är ändå inte mer än en dryg skolklass, troligen en hel del fler.

 

 

Sedan en intressant följdfråga: Om du hade varit ungarnas tränare, hur hade du då lagt upp strategin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att det räcker med att dom får ner en i backen en enda gång så är det kört. Jag har en lillebror som snart är fem, och han har lyckats få ner mig i backen ett par gånger när jag varit oförberedd.. kan EN unge göra det så tror jag det inte krävs många till för att få ner en även när man är förberedd.

 

Jag tror inte man skulle klara tio stycken ens om de hoppade på en samtidigt. Man kanske skulle kunna nita två tre stycken inann de andra fick ner en på backen och då är man körd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I’d begin the out-maneuvering and tiring them again phase after I’ve made the makeshift fort. After tiring them out, I’d begin killing them off at the rate of 2 per minute, once they pass out or lay down to rest (crush windpipes, snap necks, etc). Build up the mound around the fort while I do so... it's my future defense...Not to mention, it will likely be my primary source of future nutrition. I suspect their blood content may well also be the only source of water I’ll encounter in this absurd scenario.

 

Since exhaustion is now my primary gating factor... I would rest in the fort of dead bodies I created. No 5-year-old is going to be able to climb through the squishy pile of his former 'friends' when they are piled ten high. Just in case, I’d spend some of down time fashioning 8” caltrops made from rib bones tied together with gut, handily supplied by the now dead bodies. These would be strewn around the entrance.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att 40-50 st 5-åringar bör man klara av utan tillhyggen. Av någon anledning ser jag en gymnastiksal framför mig. Jag står i ena änden av salen och 5-åringarna i den andra. :twisted:

 

Hur mycket skulle ni betala för att se den matchen? Personligen skulle jag nog kunna hosta upp en 500-hundring för att kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller organiserade svärmattacker så kom igen... Släpp sargen nu folk. De är fem år, de kan knappt skita själva utan att få hjälp med rövtorkning. En eller ett par dagarn träning hjälper inte de här småttingarna ett smack, de kan inte organiseras under så kort tid. Prova att träna ett knattelag med 5-åringar i fotboll eller något liknande. Lycka till att få ordning på dem på en dag.

Om du säger åt 5-åringarna att de ska bara tokrusha emot "fienden" allihopa samtidigt. Det är inte så svårt att organisera. Blunda och tänk dig en basketplan med 60 stycken 5-åringar på som tokrushar emot dig. Du skulle inte ha en chans tror jag.

 

Varje år så har vi tomtehoppning på hemma klubben(fallskärmsklubb) vilket går ut på att vi hoppar fallskärm utklädda till tomtar och delar ut sponsrat godis till något som man skulle tro är 5 åringar. Första året som jag stod som godisutdelare så funderade jag på vad jag hade gett mig in på. Vet inte hur många det var men dom visste vad dom ville och stå där med en sopsäck full med godis var inte så roligt som man skulle kunna tänka sig.

 

Men det jag ser framför mig är bara Kramer från seinfeld när han går på kampsportkurs för 5 åringar.

cosmo.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att falla en femaring till marken torde inte vara nagra problem. Om nu inte grova kangor raknas som tillhygge sa skulle man ju enkelt kunna krossa kraniet pa en liggande femaring med ett stamp.

 

Da ar fragan bara hur bra kondition man har. Man borde ju orka veva med armarna ratt lange medans man stampar pa liggande ungar.

 

30 minst skulle nog funka.

 

En annan taktik ar ju att ga pa dem som separerats fran flocken. Man borde vara snabbare an en random femaring sa de sekunder man har till godo nar man far tag i "ensamvargen" borde racka for att oskadliggora denne. Aterigen kommer den egna konditionen in i bilden.

 

Men hmm... nej, fler an 30 klarar man nog inte, man skulle vara alldeles for slut efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan taktik ar ju att ga pa dem som separerats fran flocken. Man borde vara snabbare an en random femaring sa de sekunder man har till godo nar man far tag i "ensamvargen" borde racka for att oskadliggora denne. Aterigen kommer den egna konditionen in i bilden.

 

Ja, det postulerades faktiskt att man skulle fightas i ett endimensionellt rum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man borde vara snabbare an en random femaring...

 

Hur mår du egentligen? :)

 

Inte bra... Tittade mig i spegeln efter att ha smallt i mig en 16 oz steak igar pa Rio... vojne, vojne. Funderar faktiskt pa att vandra upp och ner for strippen ett tiotal ganger for att tappa lite vikt. Fast iofs kan min vikt vara till nytta i matchen mot femaringarna! Om de mot all formodan skulle fa omkull mig sa lar de ju falla som bowlingkaglor nar jag rullar fram!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Endimensionellt rum = ett streck?

Ja. Ett endimensionellt rum är endast en linje längs vilken du (som är en "punkt") endast kan färdas bakåt eller framåt (alt. höger/vänster eller upp/ner, beroende på hur man ser det).

 

Allt som står om området i specifikationen är att det är ett "enclosed area", vilket närmast motsvarar typ inhägnat område. Dessutom lika stort som en basketplan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...