Gå till innehåll

Hjälp med tatuering!


Painman

Recommended Posts

Om det inte är en tribal i svanken så... låt mig gissa... "MUCK -98"?

 

En liten streckgubbe på höger överarm. Helgonet närmare bestämt. Alltid lika kul att ljuga ihop en story om att man är die hard-djurgårdsfan när man träffar AIK:are och när de inte tror på en så visar man upp tatueringen. Fick till och med en puss av Hefo (som är djurgårdare) när hon trodde att jag också var det och dessutom tatuerat in klackens "logga".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej, är jävligt sugen på att tatuera mig och har redan noga tänkt ut motivet.

 

Har dock några frågor som jag hoppas få svar på,

 

1. Gör det ont? kan man få bedövning? :roll:

2. Är det farligt? har hört att man kan få gifter å sånt!

3. Vart i stockholm kan man hitta en riktigt duktig tatuerare?

4. Hur går det till? gör man först en skiss för att se hur den blir och sedan fyller i eller sätter man igång direkt?

5. Vi säger att jag råkar rycka till i armen medan att ritar och det blir fel, kan man typ sudda bort det?

6. Om jag ångrar mig efter några år kan man ta bort det? om ja, blir huden som den va förut eller blir det ärr?

7. Om jag växer och blir tjockare och huden töjer ut sig, vad händer då med tatueringen?

att det gör ont beror både på dig själv och på den tatuerare du väljer att gå till, & farligt kan jag väl inte direkt säga, det kan hända men i dagens läge så är tatuera så välutbildade och måste vara riktigt renliga.

Jag bor inte i stockholm så det kan jag inte svara på sök bara på google efter tatuerare eller något så hittar du alltid,

Sen har du redan en bild på tatueringen så skissar dom av den, Men helst ska du ju ha en bild som liknar, och sen säger du bara vad det är du vill ska ändras på den, så skissar tatueraren upp en ny bild åt dig är du då nöjd med den så sätter dom den där du valt att sätta den, och sedan börjar dom att tatuera.

det är mycket viktigt att du sitter helt stilla när du blir tatuerad så att inte sådant tillkommer, för visst går det att ta bort en tatuering, men det kommer att bli ett ärr & det är inte alls fint, & det är klart att om din hud töjs ut för mycket så töjs ju också tatueringen ut, därför rekomenderar jag dig att vänta med din tatuering tills du känner dig riktigt säker och inte är rädd för vad som kan hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att det gör ont beror både på dig själv och på den tatuerare du väljer att gå till, & farligt kan jag väl inte direkt säga, det kan hända men i dagens läge så är tatuera så välutbildade och måste vara riktigt renliga.

Jag bor inte i stockholm så det kan jag inte svara på sök bara på google efter tatuerare eller något så hittar du alltid,

Sen har du redan en bild på tatueringen så skissar dom av den, Men helst ska du ju ha en bild som liknar, och sen säger du bara vad det är du vill ska ändras på den, så skissar tatueraren upp en ny bild åt dig är du då nöjd med den så sätter dom den där du valt att sätta den, och sedan börjar dom att tatuera.

det är mycket viktigt att du sitter helt stilla när du blir tatuerad så att inte sådant tillkommer, för visst går det att ta bort en tatuering, men det kommer att bli ett ärr & det är inte alls fint, & det är klart att om din hud töjs ut för mycket så töjs ju också tatueringen ut, därför rekomenderar jag dig att vänta med din tatuering tills du känner dig riktigt säker och inte är rädd för vad som kan hända.

 

Snällt att du tar dig tid att svara, fast man kan hoppas att han sedan han skrev inlägget 2006 har fått informationen på annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...