Gå till innehåll

Expressens "proffstest"


Opteron

Recommended Posts

fråga i expressens "proffstest": Om du har pocket-ess, vill du då spela mot många eller få motståndare?

 

rätt svar:

 

 

 

:shock:

 

ja ?. Det är klart att man inte vill spela mot hela bordet med AA, risken att blir utdragen är ju bra mkt större mot 10 spelare än mot 2. Jag hade iaf hellre spelat AA mot 2, än mot 10. Men det är ju jag det :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jga hade också valt få utan att tveka.

Man har inte så stor chans med AA om 5 synar och ser floppen. Risken att man blir utragen av skräp känns då onödigt stor.

 

Ne, få och lätt lästa motståndare ska det vara ;)

 

jag vill spela mot 10 motståndare all-in preflop med AA i resten av mitt liv. är jag proffs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jga hade också valt få utan att tveka.

Man har inte så stor chans med AA om 5 synar och ser floppen. Risken att man blir utragen av skräp känns då onödigt stor.

 

Ne, få och lätt lästa motståndare ska det vara ;)

 

jag vill spela mot 10 motståndare all-in preflop med AA i resten av mitt liv. är jag proffs?

 

Jag tar även 10 motståndare som alla limpat in med en miljon big blinds i stackdjup.... (kommer bara spela potten om jag får triss)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tilt, vilket spel spelar vi? Position? Struktur? Stackdjup?

 

 

menar det, finns väl flera situationer när du inte vill ha hela bordet mot dig men det kan ju inte vara allmänt EV- att jättemånga motståndare när du sitter på AA?

 

Jodå, Caro har gjort någon simulerng om det där. AA har bra värde mot både 1 och två och 9 motståndare (denhar +EV mot alla antal motståndare förresten, men olika stort)

 

Någonstanns i mitten av motståndarantalet var det sämst EV, men fortfarande positivt, om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Your query:

Pocket cards: AA

Position: dealer

Players: 10

Table limit: any

 

Table limit

 

$1/2 2.94

 

$2/4 2.97

 

$3/6 2.86

 

$5/10 3.04

 

$10/20 3.23

 

$25/50 2.82

 

 

The total average for AA is 2.32 (regardless of table limit, position and number of players).

 

10 spelare ovan, 2 spelare nedan:

 

Your query:

Pocket cards: AA

Position: dealer

Players: 2

Table limit: any

 

Table limit

 

$1/2 1.12

 

$2/4 0.81

 

$3/6 1.05

 

$5/10 1.25

 

$10/20 1.28

 

$25/50 1.2

 

 

The total average for AA is 2.32 (regardless of table limit, position and number of players).

 

Det här är alltså faktiskt spelade händer , några 100 miljoner händers underlag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar även 10 motståndare som alla limpat in med en miljon big blinds i stackdjup.... (kommer bara spela potten om jag får triss)

Tank om det ar potlimit da?

 

Jag tar även 10 motståndare som alla limpat in med en miljon big blinds i stackdjup.... (kommer bara spela potten om jag får triss)

Tror faktiskt att det det ar en dominerande strategi att beta typ 1/8 till 1 av sina pengar pre an att forsoka seta och annars folda. Tank pa att dina motstandare ska vara ratt kassa for att betala av med annat an notterna eller hander med notpotential for att du ska ha sa dar superbra implicita med den handen.

 

Om jag maste fa tio motstandare skulle jag nog hellre ta 65s eller nagot sant an AA mot tio motstandare med 1 miljon i stacken givet att det inte gar in mer an sisa dar 10bb per skalle.

 

Vi maste nastan fixa nagon 1M bb-spel pa sviten nagon gang for att fa lite klarhet i ratt strategi.

 

Tror nagon forresten att det ar nagon skillnad pa big-bet spel med 1 miljon i stacken vs 1 miljard i stacken? I sa fall, vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I fixed limit, nej.

Ja, det ar darfor jag kvalificerade just med att det inte var fixlimit utan pott- nolimit... :roll:

 

Sa inte bara upprepar du sant andra tankt pa, du gor det pa det enda stallet dar det dessutom ar fel. :)

 

Ganska OT, men i vilket land befinner du dig och var gör du där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...