Gå till innehåll

NLT - Två liknande situationer med AA


Ugrath

Recommended Posts

Fått extremt många AA på sistonde. Spelar dom alltid rätt rakt på, ivf efter floppen. Undrar hur ni hade spelat i ett par sitsar här.

 

Båda händerna involverar mig + 1 spelare till. Båda Fi har Fullt inköp 200xbb. Händerna utspelar sig på full ring bord 10 spelare.

 

 

Hand nr 1

 

Dealt to hero AA i midpos

3 folds

Hero calls

2 calls

CO raise till 5xbb

Button calls

Hero reraise till 22xbb

2 folds

CO call

Button fold

 

 

Flop KQ7 rainbow (POT = 52.5bb)

 

Hero ??

 

 

 

Hand nr 2

 

 

Dealt to hero: AA i Utg+1

 

1 folds

Hero raise 4xbb

1 folds

Fi raise till 7xbb

3 folds

BB calls

Hero raise 22xbb

Fi calls

BB folds

 

 

Flop K73 (POT = 51.5bb)

 

Hero ??

 

Ni får ursäkta om det är svårt att läsa men svenska spel sparar inte hhs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stora stackar har ni?

 

Betta runt 66-100% Pot.

 

 

Vid omslag på Hand 1 så får du tänka efter om han sitter på AK, KK, QQ eller rent av KQ.

 

 

I hand 2:

Betta liknande där. Pengarna åker nog in på i stort sett båda händerna men självklart på hand 2 (om de inte endast spelar QQ-AA, AK)

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Våra stackar är väldigt stora 200x bb. Det som gör detta svårt, för i första fallet känns det som han har mig slagen >50% kanske tom >75%. Inte så många händer han kan syna med preflop där.

 

Jag checka i första fallet, han beta 42x bb och jag folda. Beta ut i andra fallet blev höjd till 120x bb och folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska beta c:a 30xbb i första handen och ge upp vid syn/omslag.

 

I den andra handen så tycker jag också då att du ska höjja c:a 30xbb och se vad han gör. Om han nu slår om som han gjorde så blir det ett svårt beslut att avgöra ifall han har AK, KK eller bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Känns som han har dig slagen ungefär 50% av gångerna ja. QQ,KK,QK (Dålig syn preflop isf) men jag skulle betta ungefär 60% pot och folda vid ev. omslag av fi.

 

Hand 2: Här är det högst troligt att du leder. Jag antar att din FI inte skulle spela någon av 77 eller 33. Det enda du ligger under mot isåfall är KK. Här skulle jag nog betta 70-100% pot och syna om nu FI ställer in, då han mycket väl kan ha AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...