Gå till innehåll

ARTIKEL: Negreanu lackar ur


MajkTheBike

Recommended Posts

De verkar ju inte ha betalt honom något ännu iaf

 

Självklart inte. Om de betalar tillbaka en spelare så kommer de bli tvungna att betala tillbaka till alla som inte placerade sig ITM.

 

Eller iaf betala tillbaka till alla som uppenbarligen inte visste om att formatet var ändrat före turneringen startade. De som visste om förändringen innan start men inte klagade utan började lira godtog med andra ord förändringen.

 

JAg tycker det är helt sjukt det som hände och jag förstår Daniel helt och hållet. Han hade köpt en plats i en 10-manna shootout, inte en 6-manna. Tänk er att ni bokar en biljett mellan Brasilen och Italien på fotbollsVM final men sen strax före start så visar det sig att dom har ändrat dagarna som finalen och bronsmatchen ska spelas så du har helt plötsligt en biljett till Norge vs Island i en bronsmatch (jag vet det är en skitkass liknelse :) ).

Daniel ska ha pengarna tillbaka och alla andra som känner sig lurade ska ha pengarna tillbaka. Helt klart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag håller med Daniel. Visst, det är surt om man räknat med 10-manna, men får man inte ett fullt startfält så måste ju minst ett short handed bord spelas. Spelar man 60 bord istället för 100 så blir det ju kort om spelare senare istället, genom att spela 6-manna första rundan så blir de iallafall 10-manna på nästa nivå (och finalbordet). Dessutom, som han sa själv, det stog ingenting om minimum i reglerna, alltså fanns det inget hinder för arrangören att välja 6-manna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag håller med Daniel. Visst, det är surt om man räknat med 10-manna, men får man inte ett fullt startfält så måste ju minst ett short handed bord spelas. Spelar man 60 bord istället för 100 så blir det ju kort om spelare senare istället, genom att spela 6-manna första rundan så blir de iallafall 10-manna på nästa nivå (och finalbordet). Dessutom, som han sa själv, det stog ingenting om minimum i reglerna, alltså fanns det inget hinder för arrangören att välja 6-manna.

 

Nja, det hade varit bättre för arrangörerna faktiskt

 

600 (6*100) -> 60 (10*6) -> finalbord på 6, perfekt för TV

eller

600 (6*100) -> 60 (6*10) -> finalbord på 10, om man vill det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel har all rätt att vara förbannad på arrangörerna. Det finns massvis med spelare som dyker upp senare i event för att kunna få lite värdefull sömn istället. Kolla bara på hur Phil Helmuth kommer komma försent till årets main event, det har blivit lite av hans signatur, komma sent och visa att han kan hämta sig ändå.

 

Det är klart man bli förbannad om förutsättningar ändras utan att man får veta det och jag förstår verkligen att han vill ha tillbaka sitt inträde, vilket leder till ett krångligt dilemma för arrangörerna, för som tidigare nämts så om de betalar tillbaka Negreanu sitt inköp måste de ju även betala tillbaka inträdet till alla.

 

Men det som är positivt med detta är ju självklart att Daniel, som har blivit en stor stjärna inom poker och fått ett stort inflytande (såsom flertalet av "megstjärnorna"), kan nu se till att arrangemanget förbättras till kommande år, inte för att de ställer in kalaset bara för att en kille lackar ur, som vissa ironiskt försökt påpeka. Men dom försöker ju iallafall förbättra sig och jag tror dom tar till sig kritiken mer om den uppmärksammas på det sättet som Negreanus kritik gör. Hoppas dom får lite ordning i jungeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De verkar ju inte ha betalt honom något ännu iaf

 

Självklart inte. Om de betalar tillbaka en spelare så kommer de bli tvungna att betala tillbaka till alla som inte placerade sig ITM.

 

Eller iaf betala tillbaka till alla som uppenbarligen inte visste om att formatet var ändrat före turneringen startade. De som visste om förändringen innan start men inte klagade utan började lira godtog med andra ord förändringen.

Och hur vet de vilka som inte klagade?

 

Han har fått pengarna nu.

Bara till honom, eller till alla som begärt det? Källa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara till honom, eller till alla som begärt det? Källa?

Han sa det i hans senaste blogg (och jag kan inte tänka mig att det finns någon anledning för han att ljuga).

Harry Demietrieu fick enligt egen utsaga (på 2+2) också refund efter att ha blivit diskvalificerad för att ha klagat på att de gjort om eventet från 10-handed till 6-handed. Om någon annan begärt refund vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det som är positivt med detta är ju självklart att Daniel, som har blivit en stor stjärna inom poker och fått ett stort inflytande (såsom flertalet av "megstjärnorna"), kan nu se till att arrangemanget förbättras till kommande år, inte för att de ställer in kalaset bara för att en kille lackar ur, som vissa ironiskt försökt påpeka. Men dom försöker ju iallafall förbättra sig och jag tror dom tar till sig kritiken mer om den uppmärksammas på det sättet som Negreanus kritik gör. Hoppas dom får lite ordning i jungeln.

 

Ett lite sent inlägg i den här tråden. Tänkte bara säga att det är lite lustigt att Daniel Negreanu redan har stort inflytande på WSOP eftersom han är en av de spelare som ingår i Player Advisory Council, alltså spelarrådet som för spelarnas talan inför WSOP.

http://www.pokerlistings.com/harrahs-establishes-player-advisory-council-6565

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...