Gå till innehåll

Att skydda sina kort vid livepoker?


kilsmo

Recommended Posts

Jag har spelat ganska mycket livepoker, men har haft ett problem, att skydda mina kort när jag tittar på dem. Jag har säkert i de flesta fall lyckats skydda dem, men det har ändå inte varit riktigt bekvämt. Så jag bestämde mig idag för att lägga några minuter på att vänja mig med ett sätt att skydda korten som känns bekvämt för mig.

 

Började med att prova som många andra gör, genom att hålla handen som en skyddande mur bakom korten, och lyfta korten lätt med andra andra handen, men det kändes lika obekvämt som det brukar göra de få gånger jag försökt härma någon. Jag får ingen kontroll över varken händerna eller korten då.

 

Så råkade jag lyfta korten med vänster hand, och lade sedan högerhanden som skydd. Helt plötsligt kändes det som om jag hade hittat rätt, och efter några försök så var jag helt komfortabel med detta.

 

Till saken hör det att jag är högerhänt, kan knappt göra något med vänsterhanden, så jag tycker att jag egentligen borde vilja lyfta korten med höger hand. Men det är ganska ofta jag beter mig på ett sätt som är vanligare bland vänsterhänta, exempelvis spelar jag minigolf åt 'fel' håll.

 

Så, min fråga är, hur skyddar ni era kort? Hur många lyfter korten med vänster hand som i själva verket är högerhänta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra kommentgar pajas! (MajkTheBike). Klart som fan det måste kännas bra när man tittar på korten, man måste vara säker på att ingen ser dom pluis att man själv måste se dom rätt. Lyfter själv alltid med vänster handen och korten helt vågrätt så blir det aldrig nåra problem även fast det bara är "2 index" eller vad heter när det inte är märkt i alla fyra hörnen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens I-lands problem!

Dagens onödiga kommentar?

 

Jag är också högerhänt, lyfter på korten med vänsterhanden (håller handen över korten och lyfter ena hörnet med tummen), beroende på hur man sitter så skyddar jag korten med högerhanden. De få gånger jag inte spelar live med polarna här hemma spelar jag med QoS.. och då gör det inget om han ser korten för man har ändå en fördel. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men allvarligt......detta måste väl vara någon som skojar !!??

 

Hur sträcker ni er med armen när ni lägger en bet i potten ?? Krökt arm eller med rak arm...... :roll:

 

För övrigt måste jag bara säga att de som inte känner till skillnaden mellan I-land och U-land bör nog gå om några år i skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur sträcker ni er med armen när ni lägger en bet i potten ?? Krökt arm eller med rak arm...... :roll:

 

 

Ca 15-25 graders vinkel tycker jag fungerar bra. Sista twisten med handleden som får markerna lite nochigt sprida sig till synes slumpmässigt, men ändå en ordnad rasad trave är desto viktigare. Träna på den annars ser proffsen direkt att det är ni som är fisken vid bordet.

 

 

Simma lugnt och ta inte detta med poker på för stort allvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt måste jag bara säga att de som inte känner till skillnaden mellan I-land och U-land bör nog gå om några år i skolan.

¨

 

Precis, de kan gå i samma klass som de som inte känner till skillnaden på "dagens I-lands problem" och "dagens I-landsproblem"!

 

/Sinkin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt måste jag bara säga att de som inte känner till skillnaden mellan I-land och U-land bör nog gå om några år i skolan.

¨

 

Precis, de kan gå i samma klass som de som inte känner till skillnaden på "dagens I-lands problem" och "dagens I-landsproblem"!

 

/Sinkin

 

Det där blev inge bra när du skrev sådär ....blev bättre när jag citerade ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar använda mig av två speciella metoder, beroende på hur pigg jag känner mig. Klassikern med ett chip på hålkorten kan användas när man känner sig extra trött och inte orkar med en lång session. Lär er dessa och utveckla er teknik med båda marker samt hålkort.

 

http://url106.imageshack.us/url106/9263/dscn3064jk8.jpg

Handen i en aning lutande vinkel. Tummen på vänstra delen av långsidan. Pekfingret centrerat på kortet, aningen spänt. Lillfingret

stabiliserar balansen på kortsidan till vänster och övriga fingrar tar hand om den andra långsidan.

 

http://url123.imageshack.us/url123/2119/dscn3075bu4.jpg

Close up, avslappnat grepp.

 

http://url291.imageshack.us/url291/9977/dscn3078yq5.jpg

Snett från höger, aning avslappnat.

 

http://url123.imageshack.us/url123/5562/dscn3076jh4.jpg

Den andra tekniken, ser en aning elegantare ut. Dock jobbig i längden. Kallar denna för klon och har användes flitigt av Negreanu

under High Stakes Poker Season. Tumme på ena långsidan, lillfingrer på kortsida, pekfinger på kortsida och ring-

och långfinger på andra långsidan.

 

http://url70.imageshack.us/url70/5586/dscn3080ys0.jpg

"Klon" snett från vänster.

 

Humor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du minigolf åt fel håll då jävlar måste du vara senil :lol:

 

 

hahahahaha, dagens roligaste kommentar :P åt fel håll????? ut på gräset liksom, hahaha :lol:

 

Så typiskt vänsterhänta också ;):lol:

 

En del vänsterhänta personer jag pratat med (plus paolo roberto) hävdar ju att de flesta genier är vänsterhänta, och kanske framförallt att de är mer kreativa än högerhänta personer. Först nu förstår jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du minigolf åt fel håll då jävlar måste du vara senil :lol:

 

 

hahahahaha, dagens roligaste kommentar :P åt fel håll????? ut på gräset liksom, hahaha :lol:

 

Så typiskt vänsterhänta också ;):lol:

 

En del vänsterhänta personer jag pratat med (plus paolo roberto) hävdar ju att de flesta genier är vänsterhänta, och kanske framförallt att de är mer kreativa än högerhänta personer. Först nu förstår jag.

 

Hoppas du är vänsterhänt då. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...