Gå till innehåll

Oj vad lättfiskat!


jaha

Recommended Posts

PartyPoker har en väl beprövad taktik för att maximera sin profit, man går vinst i början, sedan börjar förlusterna. Spelar ingen roll hur bra kort du spelar eller hur hårt du bettar. Den sämre handen kommer alltid att prioriteras av PP och de sjuka utdragningarna är oändliga. PP:s favorit åkte jag på nyss: KK mot QQ och 66. Flopp 6,Q,10 rainbow. Här lyckas PP få in 3 stora stackar i potten och sedan ta 5% på detta. Lysande affärsidé, väntar bara på att någon av deras programmerare hoppar av och avslöjar riggningen... :-)

 

Hur lång tid tar det innan förlustriggen slår till?

 

Jag har väntat i över ett år, får hoppas det inte vänder snart då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara vad som är iden med att höja marginella händer helt ur position mot spelare som du har nästan noll fold equity mot.

Ofta synar alla och då kan du dumpa AQo oavsett flop. Alltid nån som lyckas träffa set eller mupp 2par.

Hoppas att du inte har spelat länge. Du har en bra hand två motståndare varav den ene i SB. Ingen har visat styrka. Höj, eller sluta spela poker. Sen kommer floppen. Du har ingen som helst anledning att tro att nån har en kung. Hur ska floppen se ut för att du ska våga nöjd? QQQ? Eller vänta, då kommer ju alla bara att folda ändå så det kanske är lika bra att checka ner handen?

 

Enligt min erfarenhet av party så är AQ en hand som man vill se en billig showdown med i den här handen. Visst händer det folk betar 0,25 med any 2 för att försöka sno potten eller med AT, men de händerna har ingen större chans att dra ut ändå. Höjer du upp det här så kan det kosta hela stacken när rivern kommer om du inte spelar på toppen av din förmåga.

 

Ofta synar alla och då kan du dumpa AQo oavsett flop. Alltid nån som lyckas träffa set eller mupp 2par.

Alla två? Och förresten, var det inte sjukt tight nyss?

 

På de här borden är det de senare betsen (eller höga höjningar pre) som räknas. På partys NL25 består bettsen där i princip enbart av stålet.

Att syna 3-5BB nån gång ibland med tex K8 är inte min definition av löst spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vilka bord ni sitter på, men party ser ju sjukt tajt ut.

Du måste typ ha triss mot triss, 22 mot AK på KK2 för att dubbla upp.

TPTK kan du dumpa direkt på den sajten om du får motjuck. 90% av tiden är man uppe mot triss, 2par eller stege.

Några shortstackar som går AI med allt hela tiden ser inte jag till. För det mesta har dom AA/KK.

Större delen av Partys 25NL har lägre snittpotter än de flesta 10NL bord.

Värdet i den sajten verkar ligga i månadsbonusen.

 

Jag måste faktiskt hålla med Komodo, party har blivit tajtare på de lägre nivåerna. Känner igen beskrivningen ovan. TPTK ska man inte spela för hårt, ofta när någon synar har de en monsterhand. För 1 år sedan synade fisken ner till rivern med mellan och lägsta par.

 

Men visst det finns fortfarande dåliga spelare på PÅRTY....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PartyPoker har en väl beprövad taktik för att maximera sin profit, man går vinst i början, sedan börjar förlusterna. Spelar ingen roll hur bra kort du spelar eller hur hårt du bettar. Den sämre handen kommer alltid att prioriteras av PP och de sjuka utdragningarna är oändliga. PP:s favorit åkte jag på nyss: KK mot QQ och 66. Flopp 6,Q,10 rainbow. Här lyckas PP få in 3 stora stackar i potten och sedan ta 5% på detta. Lysande affärsidé, väntar bara på att någon av deras programmerare hoppar av och avslöjar riggningen... :-)

 

Har visserligen inte med rejken att göra, men ibland känns det i alla fall så...

 

Vet inte hur många gånger man rykt från en MTT eller Sit and Go (i rad, till råga på allt!) med händer som åtminstone har 80 % chans eller mer att vinna. Det är ok ett tag - man vinner ju på skiten i längden - men när det händer i sent skede GÅNG PÅ GÅNG blir man ju lite smått ilsken... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag säger emot mig själv kan jag inte undgå att ge er den här handhistorian när jag var nere och hämtade andan efter tre stycken fyrouts utklonkningar i rad... Kolla vilka lirare de finns :D

Han har visserligen runnerrunner stege och underparet men vafan tänker folk med

 

***** Hand History for Game 4749634815 *****

$25 NL Texas Holdem - Monday, July 17, 18:27:08 ET 2006

Table Table 108161 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: Jag( $56.20 )

Seat 1: KCRIDAZ420 ( $34.49 )

Seat 6: Ziento ( $25.50 )

Seat 4: imbluffn444 ( $31.85 )

Seat 5: Boomsound ( $9.30 )

Seat 3: wvvwwvwvw ( $25 )

Ziento posts small blind [$0.10].

Tried_Tested posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to Jag [ 7s 2s ]

KCRIDAZ420 has left the table.

imbluffn444 folds.

Boomsound raises [$0.70].

Ziento calls [$0.60].

Jag folds.

** Dealing Flop ** [ 3d, 9c, Th ]

Ziento bets [$0.50].

Boomsound raises [$1].

Ziento raises [$1].

Boomsound is all-In [$7.60]

Ziento calls [$7.10].

** Dealing Turn ** [ Qh ]

** Dealing River ** [ 3h ]

Ziento shows [ 3c, Js ] three of a kind, threes.

Boomsound doesnt show [ Jc, Jd ] two pairs, jacks and threes.

Ziento wins $17.95 from the main pot with three of a kind, threes.

WTF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PartyPoker har en väl beprövad taktik för att maximera sin profit, man går vinst i början, sedan börjar förlusterna. Spelar ingen roll hur bra kort du spelar eller hur hårt du bettar. Den sämre handen kommer alltid att prioriteras av PP och de sjuka utdragningarna är oändliga. PP:s favorit åkte jag på nyss: KK mot QQ och 66. Flopp 6,Q,10 rainbow. Här lyckas PP få in 3 stora stackar i potten och sedan ta 5% på detta. Lysande affärsidé, väntar bara på att någon av deras programmerare hoppar av och avslöjar riggningen... :-)
Det du skriver stämmer väldigt bra in verkar det som. Jag upplevde precis samma sak, vann enkelt i början men efter ett tag var det omöjligt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PartyPoker har en väl beprövad taktik för att maximera sin profit, man går vinst i början, sedan börjar förlusterna. Spelar ingen roll hur bra kort du spelar eller hur hårt du bettar. Den sämre handen kommer alltid att prioriteras av PP och de sjuka utdragningarna är oändliga. PP:s favorit åkte jag på nyss: KK mot QQ och 66. Flopp 6,Q,10 rainbow. Här lyckas PP få in 3 stora stackar i potten och sedan ta 5% på detta. Lysande affärsidé, väntar bara på att någon av deras programmerare hoppar av och avslöjar riggningen... :-)
Det du skriver stämmer väldigt bra in verkar det som. Jag upplevde precis samma sak, vann enkelt i början men efter ett tag var det omöjligt.

Det här är väl en fråga för riggat-tråden (var den nu är?), men:

Förklara gärna hur PP skulle vinna något på att låta dig eller någon annan vinna, sedan förlora och sedan till slut sluta spela poker på PP? PP och ALLA andra siter tjänar pengar på att folk spelar, dom tar en rake förstår du, på ca 5%. Det är det dom tjänar pengar på. Dom har inte folk som sitter och spelar poker för att tjäna pengar åt företaget. Det vore slöseri med tid. Att 80-90 % av pokerspelare förlorar pengar på sitt korkade pokerspel har inget med pokerföretagens förtjänst att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och hur är det med in- och utbetalningar på PP? Kostander, tid, säkerhet m.m. Hade tänkt sätta in med VISA.

 

Tror det inte kostar nåt alls att sätta in med VISA.. Eller ta ut...

 

Insättningar går ju direkt, uttag tar väl 2-4 dagar innan det kommit in på kontot.. Tycker det fungerar väldigt smidigt på party iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...