Gå till innehåll

Hur hantera synare vid stöldförsök?


skogis_72

Recommended Posts

En sak som jag har problem med när det gäller SnG (om det bara vore en, tacka vet jag CG :twisted: ).....

 

Säg att vi är på eller nära bubblan. Blindarna ligger på 50 och 100,

vi sitter UTG och har en stack på 1500. Vi har inte mycket marker, men är inte desperata. Vi får en hand som QJs och höjer till 300, i förhoppningen att alla ska folda.

 

Om någon nu höjer igen, ja då är det en enkel fold (eventuellt kan man syna en minihöjning till 500, eller försöka kontrahöja för att stjäla tillbaka, beroende på motståndare, men skit samma, det var inte det den här tråden skulle gälla).

 

Mitt problem är när någon efter mig kallsynar.

 

Vad fan gör man om ex-vis knappen synar, alla andra foldar och floppen kommer i stil med 3 5 9, regnbåge, eller ännu värre, 3 8 K, regnbåge?

 

Det ligger då 750 i potten, vi har 1200 kvar i stacken. Ska man fortsättningsbetta här så blir vi ju pottcomittade, så då är det lika bra att ställa. Om vi inte betar kommer FI att göra det och vi måste folda. Jag hatar de här situationerna, när jag ställer här är det alltid någon som synar med 22, K hög, eller liknande. (För att ni ska ha en hum om nivån på motståndet så spelar jag företrädes vis 100-dollars SnG på Party, när jag spelar SnG.) Ska hem och konsultera Harrington sen, men det vore kul att höra era åsikter oxo....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet faktiskt inte riktigt vilken flop jag föredrar mellan 359 och 38K. Men mot en motståndare hade jag förmodligen gjort en CB på 40-50% av poten. Då betar du så mycket att du har kvar marker att fortsätta turneringen.

 

MacDaddy, seriöst vafan skriver du det där för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är på bubblan så är det bättre att jamma själv för att döda motståndarnas väldigt stora re-steal equity om de kan sätta dig all-in. Om du nu inte tycker dig veta att de är rätt passiva.

 

Jag gillar verkligen, verkligen inte att höja pre, beta flopp och sedan folda mot omslag. Jamma floppen istället om det ska fortsättningsbetas. Det är en hemskt strategi mot spelare som inte är väldans passiva, då man kontinuerligt lägger en massa marker i potten man bara ber om ska bli stulna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är på bubblan så är det bättre att jamma själv för att döda motståndarnas väldigt stora re-steal equity om de kan sätta dig all-in. Om du nu inte tycker dig veta att de är rätt passiva.

 

Nu har jag inte spelat över $50-nivån, men upp dit iaf är det oerhört få spelare som reraisar dig all in utan träff där.

 

Mot ett kompetent motstånd är jag benägen att hålla med dig, speciellt vad gäller den låga floppen som det är mindre sannolikt att du träffat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är på bubblan så är det bättre att jamma själv för att döda motståndarnas väldigt stora re-steal equity om de kan sätta dig all-in. Om du nu inte tycker dig veta att de är rätt passiva.

 

Nu har jag inte spelat över $50-nivån, men upp dit iaf är det oerhört få spelare som reraisar dig all in utan träff där.

 

Mot ett kompetent motstånd är jag benägen att hålla med dig, speciellt vad gäller den låga floppen som det är mindre sannolikt att du träffat.

 

Håller med om det, många fi är rättså veka och då blir det bättre att slänga ut ett tredjedelspottbet eller något för att vika mot omslag eller ge upp vid syn. Men annars är nog ställ att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är på bubblan så är det bättre att jamma själv för att döda motståndarnas väldigt stora re-steal equity om de kan sätta dig all-in. Om du nu inte tycker dig veta att de är rätt passiva.

 

Jag gillar verkligen, verkligen inte att höja pre, beta flopp och sedan folda mot omslag. Jamma floppen istället om det ska fortsättningsbetas. Det är en hemskt strategi mot spelare som inte är väldans passiva, då man kontinuerligt lägger en massa marker i potten man bara ber om ska bli stulna.

 

Många intressanta synpunkter. Själv håller jag nog med Hjort (det är ungefär så jag brukar spela), men har varit osäker på om det är rätt, eftersom jag alltför ofta får syn av skithänder (som jag nämnde i ursprungsposten) som varit mariginellt bättre än mina. Men det är väl sådant man får ta ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa upp till 250 o cb 300, då har du 1000 kvar sen. Dumt o riskera hela din stack när du är nära ITM.

Hade blindsen vart 100/200 hade jag raisat till 700 o sen gått All-in oavsett flop.

 

Du är medveten om att vi bara har 7.5xbb i stacken då va?

 

Bättre än 0xbb i stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa upp till 250 o cb 300, då har du 1000 kvar sen. Dumt o riskera hela din stack när du är nära ITM.

Hade blindsen vart 100/200 hade jag raisat till 700 o sen gått All-in oavsett flop.

 

Du är medveten om att vi bara har 7.5xbb i stacken då va?

 

Bättre än 0xbb i stacken.

 

Räjs till 700 med den stacken är... tja.. väldigt dåligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men har varit osäker på om det är rätt, eftersom jag alltför ofta får syn av skithänder (som jag nämnde i ursprungsposten) som varit mariginellt bättre än mina. Men det är väl sådant man får ta ibland.

Om folk ofta synar med trash på bubblan så är det bättre att tighta till som sjutton och vänta på att någon ska busta (vilket de torde göra om de synar med skithänder) än att direkt försöka stjäla något. Är det så att motståndarna bara synar just dig med skithänder på bubblan så är du helt enkelt duktigt *****ad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...