Gå till innehåll

wheelinho | Tar upp dagboken igen.


wheelinho

Recommended Posts

:spade:Inledning

Linus var namnet. Nyss fyllda 18 år och tänkte starta en dagbok för att hålla lite koll på liret och få lite hjälp med att bli en bättre pokerlirare. Har spelat online ca 1 år skulle ja gissa, ska inte berätta om min bergochdalbana som alla andra :lol: de blir bara jobbigt. Drar uppläget på dirren istället...

 

Överskrift

Spel: No Limit Texas hold'em

Nivå: 0.25/0.5

Nätverk: Prima

Bankrulle: Publiceras när den har kommit till sin rätta plats (har pengar lite här och där)

 

Rullekrav

0.25/0.5 - $1500

0.5/1 - $3000 (kan glida ner till $2500)

1/2 - $6000

 

Hade tänkt att försöka redovisa spelet varje dag nu under semestern iallafall.

Blir något i denna stil då:

Datum: xxxx-xx-xx

Resultat: $xx(x) :lol:

 

va de allt tro? Blir väl någon edit men....liret får vänta tills imorrn efter att jag tagit mig ner på stan och inhandlat en ny mobil 8-). :spade:[/i]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 205
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har tänkt vara uppe på 05/1 om några dagar, med med lite tur hinner jag nog dra ut dig några gånger innan på 025/050 innan det är dax för det :) GL!

 

Okej de låter ju inge kul :(:P Va nickar du då?

 

Bah...lite svårt att sova så ja tjuvlira lite :roll:, spelade 1 bord 0.25/0.5 och j'vlar va tight det var. Hitta iallafall dubblingen med QQ mot JJ :D

 

Dagens lir

Datum: 2006-07-12

Resultat: $68,15

 

Juli

Resultat: $68,15 (~ 489kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite lir nu på morgonen, var väl lite lösare spel än inatt men hyffsat tight endå. Var inte mycket till action och inga super intressanta HH's så jag återkommer med HH's när de blir intressanta.

Nu ska jag ner på stan och köpa mobil :D

 

Session 2

Resultat: $34,85

 

Dagens lir

Datum: 2006-07-12

Resultat: $103

 

Juli

Resultat: $103 (~ 739kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FANN, jag måste lära mig att inte bluffa bort ett inköp direkt när jag sätter mig ned, känns ganska onödigt. Spelade 2 bord nu, känner att man får lite sämre koll på spelet då men de funkar iallafall. Folket är i allmänhet tight tycker jag, kanske jag som är lite lös, who knows. Har 32% fold pre-flop, mycket/lite? Aja här kommer resultatet från dagens tredje session.

 

Session 3

Resultat: $72,56

 

Dagens lir

Datum: 2006-07-12

Resultat: $175,56

 

Juli

Resultat: $175,56 (~ 1260kr)

 

EDIT: blir mer lir senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite mer lir då, blir säkert mer i natt också. Som vanligt bluffar jag bort ett halvt inköp för att sedan fortsätta att förlora på dumma bluffar och "överspelade" drag som inte sitter där dom ska. Var ca 1.5 inköp back men sen så blev det lite ordning på liret och de vände. Lovar att de kommer minst en HH från nattens lir :). Resultat från 4e sessionen då.

 

Session 4

Resultat: $89,54

 

Dagens lir

Datum: 2006-07-12

Resultat: $265,1

 

Juli

Resultat: $265,1 (~ 1903kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

M, jag ska spela den. Gillar egentligen inte när det e så jävla mkt folk med. Däremot $5k guarantee och $6500 guarantee för $27,5 respektive $38 är mer i min smak!

 

Hur som helst, lycka till! :)

 

Desamma. =)

 

Edit: Fick en gratis add-on med Q-J mot J-10, bräda 2-J-4-Q-10 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oja, nu kommer dom röda siffrorna som på räls. Hoppas verkligen jag ska kunna köpa PT snart. Som sagt de röda siffrorna beror till största del på den såkallade variansen skulle jag tro då jag blivit koruppt utdragen i 2-3 potter, alltifrån 2 till 3 outare :lol:, ska dock inte klaga då jag säkert själv dragit in en 2 outare(dom man aldrig kommer ihåg dock :lol: ). Återkommer med dagens resultat(2006-07-13) senare idag, redovisar bara månads resultatet :P

 

Juli

Resultat: $149.91 (~ 1076kr)

 

Mål

Snitta 50$/dag.

 

Lovade visst att ja skulle posta en HH :twisted: här kommer den :lol:

 

** Game ID 858240765 starting - 2006-07-13 02:41:06

 

** Come with Me [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

 

 

- sjakkamongo sitting in seat 1 with $92.00

 

- JoesDiner sitting in seat 2 with $16.90 [Dealer]

 

- J_Bore sitting in seat 3 with $85.85 [sitting out]

 

- not_to_be sitting in seat 4 with $26.50

 

- wheelinho sitting in seat 5 with $54.40

 

- PinkFloyd4 sitting in seat 6 with $19.34

 

 

 

not_to_be posted the small blind - $0.25

 

wheelinho posted the big blind - $0.50

 

PinkFloyd4 posted to play - $0.50

 

 

 

** Dealing card to wheelinho: Jack of Diamonds, Jack of Clubs

 

PinkFloyd4 bet - $1.00

 

sjakkamongo folded

 

JoesDiner raised - $1.50

 

not_to_be folded

 

wheelinho raised - $5.50

 

PinkFloyd4 called - $5.50

 

JoesDiner went all-in - $15.40

 

wheelinho raised - $28.30

 

PinkFloyd4 went all-in - $14.34

 

 

 

** Dealing the flop: 5 of Clubs, 8 of Spades, 6 of Diamonds

 

 

 

** Dealing the turn: 8 of Clubs

 

 

 

** Dealing the river: 6 of Hearts

 

wheelinho shows: Jack of Diamonds, Jack of Clubs

 

PinkFloyd4 shows: 6 of Spades, King of Spades

 

JoesDiner shows: Queen of Hearts, Ace of Spades

 

PinkFloyd4 wins $48.95 from the main pot

 

PinkFloyd4 wins $54.83 from side pot 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHAHAHA, gjorde mitt första deposite på neteller och lite senare så ringer en indisk person. Allt gick bra sen skulle jag stava mitt efternamn. Där tog de stopp, kunde fanimej inte komma på hur jag skulle säga H. Sen sa han att han skulle ficksa en tolk men de blev inte av så han sket i mitt efternamn och tog de andra frågorna :lol:

Aja gick ganska bra endå, kontot aktiverat nu iaf :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHAHAHA, gjorde mitt första deposite på neteller och lite senare så ringer en indisk person. Allt gick bra sen skulle jag stava mitt efternamn. Där tog de stopp, kunde fanimej inte komma på hur jag skulle säga H. Sen sa han att han skulle ficksa en tolk men de blev inte av så han sket i mitt efternamn och tog de andra frågorna :lol:

Aja gick ganska bra endå, kontot aktiverat nu iaf :D

 

äjtch

 

Grattis till fundamentet i en pokerkarriär :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHAHAHA, gjorde mitt första deposite på neteller och lite senare så ringer en indisk person. Allt gick bra sen skulle jag stava mitt efternamn. Där tog de stopp, kunde fanimej inte komma på hur jag skulle säga H. Sen sa han att han skulle ficksa en tolk men de blev inte av så han sket i mitt efternamn och tog de andra frågorna :lol:

Aja gick ganska bra endå, kontot aktiverat nu iaf :D

 

eller så gör man så här skaffar det innan man behöver det ... svarar inte från jävla dryga personalen eller whatever ... och får kontot låst och frågar supporten att låsa upp det hehehe :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEGA TILT. Sätter min in sin sista rikstaler på Neteller, gick ju fint. Men sen måste man ju upgradera kontot genom att ange microdepositet. Ringer upp min bank men fan ingen insättning har neteller gjort(30 juni skulle dem sätta in). Sen ser man att man kan betala med Visa till pokertreacker, mer TILT.

Nu sitter man här utan pengar och PT, 70$ låst på Neteller :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...