Gå till innehåll

Dustinz dagbok. NL200 Prima.


Dustinz

Recommended Posts

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, är riktigt seg nu. Funderar på om jag ska ta en powernap på nån timma o sedan fortsätta lira, tror tyvärr inte det kommer göra så stor skillnad...Blir o spela små korta sessioner tills jag blir tillräckligt trött för att somna helt enkelt. fortfarande + strax över $500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig dag, synd bara att det skulle vända lite på slutet. Var för trött för att spela men satte mig en stund till. I allmänhet spelade jag bra, några misstag blev det givetvis, men det räknar jag nästan med. :)

 

 

99/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst. X $300 betalat i rake - $100 minus

12/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst. V $400 betalat i rake - $300 plus

11/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

12/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

13/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

14/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

15/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinden har börjat lite halvtaskigt. Här är ett försök på att lägga in en hand.

 

Jag förstår inte riktigt vad mattemus pysslar med här, vad jag förstått ska han inte vara en dålig spelare, men här har jag absolut ingen aning om vad han tänker. Om han tror jag bluffar vilket är det mest troliga alternativ, borde han inte slå om turn? även om han tror jag har ett drag eller då möjligtvis ingenting. Sur blev jag i alla fall. Kan jag lägga mig på river? det enda jag egentligen ser mig slagen av skulle vara nått färgdrag med en 7a... Men så var ju inte fallet :(

 

Begin Hand Number 891153903 at 12:00:37 on table Late Tackle

Table Type: Normal (Non-Tournament)

Game Name: Texas Hold'em

Stakes: $1.00/$2.00 Real Money

Active Players: 6

Total Pot: $175.00

Rake: $3.00

Net Pot: $172.00

 

Jag har J :club: J :diamond:

 

cloney86 has the dealer button

matte_mus posts small blind ($0.50)

Dustinz posts big blind ($1.00)

PastieBap folds

Ackedofilus folds

cocogras folds

cloney86 calls for $1.00

matte_mus raises for $1.50

Dustinz raises for $6.00

cloney86 folds

matte_mus calls for $5.00

 

Dealing Flop J :spade: 4 :heart: 3 :spade:

matte_mus checks

Dustinz bets $8.00

matte_mus calls for $8.00

 

Dealing Turn 6 :heart:

matte_mus checks

Dustinz bets $28.00

matte_mus calls for $28.00

 

Dealing River 5 :club:

matte_mus bets $44.00

Dustinz calls for $44.00

matte_mus shows cards 2 :spade: 2 :diamond:

Dustinz mucks cards

 

matte_mus shows Straight, winning $172.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matte_mus är duktig. Förstår dock inte vad han gör nere på NL100!?

Han representerar väl färgdraget samtidigt som han leder här väldigt ofta och har ju dessutom suckerhåldraget. Onödigt att slå om på turn för honom om han vet att du skjuter tom på river. River kan du inte släppa.

Trist att han klonkar just när du har Topset iofs..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matte_mus är duktig. Förstår dock inte vad han gör nere på NL100!?

Han representerar väl färgdraget samtidigt som han leder här väldigt ofta och har ju dessutom suckerhåldraget. Onödigt att slå om på turn för honom om han vet att du skjuter tom på river. River kan du inte släppa.

Trist att han klonkar just när du har Topset iofs..

 

Om han representerar färgdraget borde han väl inte syna pott på turn? På flopp kan jag också ta en syn med 22 i hans läge, men turn tycker jag fortfarande är helt luddig. Låt säga att han sätter mig på färgdraget, t.ex AKs, varför checkar han inte river och låter mig dega in? Han måste ju satt mig på någonting då han bettar ut på river för att få betalt. Han bettar inte ut för att få omslag, tror jag hade $20 kvar eller nått efter hans 44 bet.

 

Han spelar mycket NL100 förresten. Vet att han spelar NL200 också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han representerar färgdraget borde han väl inte syna pott på turn? På flopp kan jag också ta en syn med 22 i hans läge, men turn tycker jag fortfarande är helt luddig. Låt säga att han sätter mig på färgdraget, t.ex AKs, varför checkar han inte river och låter mig dega in? Han måste ju satt mig på någonting då han bettar ut på river för att få betalt. Han bettar inte ut för att få omslag, tror jag hade $20 kvar eller nått efter hans 44 bet.

 

Han spelar mycket NL100 förresten. Vet att han spelar NL200 också.

 

Hmm, ja det är väl inte så att han enbart representerar färgdraget, men räkna med att han trycker in en rejäl bet de gånger färgen sitter. Skulle tro att han checksynar river de gånger river blankar. När han nu drar in hålpipan så ser han det nog som stor risk att du checkar bakom om han checkar men att du synar en bet när 3-4-5-6 ligger ute. Vad ska han betta här lixom? Du lär ju betala av med AK här ibland t.o.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han representerar färgdraget borde han väl inte syna pott på turn? På flopp kan jag också ta en syn med 22 i hans läge, men turn tycker jag fortfarande är helt luddig. Låt säga att han sätter mig på färgdraget, t.ex AKs, varför checkar han inte river och låter mig dega in? Han måste ju satt mig på någonting då han bettar ut på river för att få betalt. Han bettar inte ut för att få omslag, tror jag hade $20 kvar eller nått efter hans 44 bet.

 

Han spelar mycket NL100 förresten. Vet att han spelar NL200 också.

 

Hmm, ja det är väl inte så att han enbart representerar färgdraget, men räkna med att han trycker in en rejäl bet de gånger färgen sitter. Skulle tro att han checksynar river de gånger river blankar. När han nu drar in hålpipan så ser han det nog som stor risk att du checkar bakom om han checkar men att du synar en bet när 3-4-5-6 ligger ute. Vad ska han betta här lixom? Du lär ju betala av med AK här ibland t.o.m.

 

Jo jag skulle nog kunna betala av i vissa fall även med AK... Tycker fortfarande det är en sorgligt utspelad hand från hans sida, finns så många bättre sätt att tjäna pengar på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag skulle nog kunna betala av i vissa fall även med AK... Tycker fortfarande det är en sorgligt utspelad hand från hans sida, finns så många bättre sätt att tjäna pengar på

 

Möjligt möjligt att jag försvarar hans spel p.g.a att han var en av de absolut bästa spelarna på NL200 när jag spelade där, har svårt att se att han inte har en bra plan för att spela som han gjorde i handen.

Men men, alltid trist med Bad beats och jag hoppas du fotrsätter äga NL100 så du kan börja klättra i nivåer snart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag skulle nog kunna betala av i vissa fall även med AK... Tycker fortfarande det är en sorgligt utspelad hand från hans sida, finns så många bättre sätt att tjäna pengar på

 

Möjligt möjligt att jag försvarar hans spel p.g.a att han var en av de absolut bästa spelarna på NL200 när jag spelade där, har svårt att se att han inte har en bra plan för att spela som han gjorde i handen.

Men men, alltid trist med Bad beats och jag hoppas du fotrsätter äga NL100 så du kan börja klättra i nivåer snart..

 

Jag kan på sätt och vis hålla med, har inte sett att han gjort så många dåliga spel tidigare. Just därför var jag lite förundrad över denna hand, kunde inte riktigt tänka ut vad hans plan var. :) Men nu har du ju gett mig lite olika alternativ, så visst, det funkar väl, tråkigt att han drar ut bara. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt tråkig session nu, +-0 på 2 timmar. Försöker leta upp en HH, men det går dåligt. Primas playcheck vill inte att jag ska få tag i den jag vill ha :( Ska försöka söka upp den igen lite senare... Tror det blir en sväng på stan idag, en öl kanske till och med. Det är någon slags "augustifest" i stan, så lite drag kan det kanske vara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sry för den utdragningen men du spela den väldigt konstigt anledningen till att jag syna ner dig va att ja kan bluffa om färgen kmr jag har suckerhålstegen pluss att du kan lika gärna ha AK o göra samma spel. i mina ögon var de antingen monster vilket är va du hade lr ingenting o då hjade mina 22 varit bra. denna gång hade ja fel o ber om ursäkt för de.

 

oggeking anledningen till att ja spelar NL100 är för att jag hamna i en jobbig 2 månaders bad streak efter ja kom hem från las vegas så jag håller på o jobbar upp min rulle igen. tack för att du tycker jag e en av dom bättre 1/2 spelarna iaf de uppskattas o höra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sry för den utdragningen men du spela den väldigt konstigt anledningen till att jag syna ner dig va att ja kan bluffa om färgen kmr jag har suckerhålstegen pluss att du kan lika gärna ha AK o göra samma spel. i mina ögon var de antingen monster vilket är va du hade lr ingenting o då hjade mina 22 varit bra. denna gång hade ja fel o ber om ursäkt för de.

 

oggeking anledningen till att ja spelar NL100 är för att jag hamna i en jobbig 2 månaders bad streak efter ja kom hem från las vegas så jag håller på o jobbar upp min rulle igen. tack för att du tycker jag e en av dom bättre 1/2 spelarna iaf de uppskattas o höra

 

Jo men du är ju duktig, då får man ju trixa till det lite för att få betalt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sry för den utdragningen men du spela den väldigt konstigt anledningen till att jag syna ner dig va att ja kan bluffa om färgen kmr jag har suckerhålstegen pluss att du kan lika gärna ha AK o göra samma spel. i mina ögon var de antingen monster vilket är va du hade lr ingenting o då hjade mina 22 varit bra. denna gång hade ja fel o ber om ursäkt för de.

 

oggeking anledningen till att ja spelar NL100 är för att jag hamna i en jobbig 2 månaders bad streak efter ja kom hem från las vegas så jag håller på o jobbar upp min rulle igen. tack för att du tycker jag e en av dom bättre 1/2 spelarna iaf de uppskattas o höra

 

Jo men du är ju duktig, då får man ju trixa till det lite för att få betalt :D

 

 

 

 

 

tack för de. de värmer o få positiva kommentarer specelt just nu när de gott som de gott på slutet vi ses nog nån mer gång du får nog tillbaka dom där pengara :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sry för den utdragningen men du spela den väldigt konstigt anledningen till att jag syna ner dig va att ja kan bluffa om färgen kmr jag har suckerhålstegen pluss att du kan lika gärna ha AK o göra samma spel. i mina ögon var de antingen monster vilket är va du hade lr ingenting o då hjade mina 22 varit bra. denna gång hade ja fel o ber om ursäkt för de.

 

oggeking anledningen till att ja spelar NL100 är för att jag hamna i en jobbig 2 månaders bad streak efter ja kom hem från las vegas så jag håller på o jobbar upp min rulle igen. tack för att du tycker jag e en av dom bättre 1/2 spelarna iaf de uppskattas o höra

 

Jo men du är ju duktig, då får man ju trixa till det lite för att få betalt :D

 

 

 

 

 

tack för de. de värmer o få positiva kommentarer specelt just nu när de gott som de gott på slutet vi ses nog nån mer gång du får nog tillbaka dom där pengara :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en ganska seg dag igår, jag var trött och spelade lite halvdåligt. Beslutade mig för att stänga ner istället för att fortsätta grinda för att försöka komma tebax.

 

 

99/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst. X $300 betalat i rake - $100 minus

12/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst. V $400 betalat i rake - $300 plus

11/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst. X $200 betalat i rake - $200 minus

12/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

13/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

14/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

15/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

 

Denna dag har jag stora förhoppningar för, än så länge har morgongrinden givit mig +400. Ska försöka fortsätta på samma väg hela dagen och plocka in ett monster+.

 

Jag sitter för tillfället i min grindfotölj vid ett öppet fönster och njuter av både pokern och livet. Kan knappt bli bättre. Vet inte riktigt om jag ska behöva grinda själv idag eller om någon vän kanske kommer hit och gör mig sällskap. Pratade med Bigking igår, han sa att jag skulle följa med till Las Vegas runt den 17e november då han fyller år, Ska sätta det som mål efter jag grindat ihop till resan med min flickvän som är jag planerar ha råd med i mitten av nästa månad. Jag har faktiskt aldrig varit i Vegas, och det känns som någonting som måste upplevas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut inför kvälls grinden, Några hundra pluss och pigg som en lärka. Ska strax åka iväg och äta bullar med min farmor som fyller 10000 år(ungefär). Jag har stora förhoppningar för denna dag, tror jag kommer +a 1000 totalt. Känns så i alla fall! :D

 

Hur gör du för att var så nattpigg? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...