Gå till innehåll

Tjocko76 vill ni vinna stort i poker?


Tjocko76

Recommended Posts

** Game ID 1138628321 starting - 2007-01-13 01:14:06

** Sugarbush [Hold em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- staketet sitting in seat 1 with $40.50

- Valle113 sitting in seat 3 with $20.00 [Dealer]

- manulovew sitting in seat 4 with $10.03

- tonio07 sitting in seat 5 with $27.18

- narvalen sitting in seat 6 with $12.37

- abulba sitting in seat 7 with $7.00

- sir_gul sitting in seat 9 with $23.28

- kwekkwek1973 sitting in seat 10 with $19.50

manulovew posted the small blind - $0.10

tonio07 posted the big blind - $0.20

** Dealing card to sir_gul: 9 of Diamonds, 9 of Hearts

narvalen called - $0.20

abulba folded

sir_gul raised - $0.40

kwekkwek1973 folded

staketet called - $0.40

Valle113 raised - $1.20

manulovew folded

tonio07 folded

narvalen called - $1.20

sir_gul called - $1.20

staketet called - $1.20

** Dealing the flop: 9 of Spades, 9 of Clubs, Jack of Hearts

narvalen checked

sir_gul checked

staketet bet - $2.55

Valle113 called - $2.55

narvalen folded

sir_gul called - $2.55

** Dealing the turn: 5 of Diamonds

sir_gul checked

staketet bet - $3.18

Valle113 called - $3.18

sir_gul called - $3.18

** Dealing the river: 10 of Spades

sir_gul went all-in - $16.35

staketet folded

Valle113 went all-in - $13.07

sir_gul shows: 9 of Diamonds, 9 of Hearts

Valle113 mucks:

sir_gul wins $48.13 from the main pot

End of game 1138628321

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då bör ni nog läsa en annan "dagbok" än min. Men vill ni läsa om hur en vanlig hobbyspelares liv ser ut så råder jag er starkt till att fortsätta. Jag, en småtjock tvillingpappa som sover för lite, äter för mycket och ofta blir "king of poker" och tiltar när jag ligger bra plus. En idiot tänker ni då...hmm nej men oavsett hur korkat jag ibland spelar kan jag alltid skylla på mitt blandblod. Finsk pappa och norsk mamma är enligt mina bleka svenska A4 kompisar en dödlig kombination. Folk förutsätter helt enkelt att man är korkad och spritglad.

 

Där har ni lite om mig och nu kommer några rader om mitt pokerspel och resultat. Jag spelar allt för mycket, fast inte ekonomiskt utan tidsmässigt. Startade med poker en ensam kväll i mellandagarna och har sedan dess spelat i snitt 3 tim per dag(läs natt). Ekonomiskt sett gör jag inte heller succe men jag har inte spelat bort mer pengar än jag hade bränt på krogen så jag har inga bekymmer där:) Började min karriär på expekt och har nu flyttat till unibet. Min expekt tid varade i 6 månader och resulterade i 6000 minus. Min tid hos unibet har varat i 2 månader och jag ligger 2000 plus.

 

Som ni förstår är jag ingen storspelare utan ligger och leker på 0,5/1 och trivs där.

 

Sorry om första inlägget inte ger er längtan efter nästa men hoppas iaf kunna locka ett par stycken. Blir det allt för dåligt får jag klä av mig, fota och posta lite läckra "lätta" bilder på mig :)

 

Bygg rulle

 

Den Tjocke

 

Läste igenom gamla poster och hittade så klart min första....ingen storspelare men ligger och leker på 0,5/1,0.....hmm det var tider det...va fan va BR försiktighet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat kanske 7 timmar i helgen och iaf gått plus. Har faktiskt två av tre kvällar haft en ganska avslappnad och ostressad speltid och det gör att jag foldar mer händer preflop, lägger mer marginella händer och bettar när jag bör betta. Tycker att det är svårt att våga slowspela lagom med starka händer som riskerar att bli utdragna och vet att jag tappat mycket pengar på att bettat för tuft och fått en rundfold. Men allt detta fungerar ju bättre på NL20 där jag slappnar av mer och tar en förlust eller en utdragning med ett litet FAN istället för stor irritation, vinna tillbaka stress osv....

 

Tyvärr hade jag oavsett valiumkänslan en förlust på 36 dollar igår och gick då från 193 till 157. Spelade bättre/mer tur idag och vann 57 dollar :)

 

Skulle idag ha legat på 262 dollar enligt min nya plan (20 dollar om dagen) men det hela känns otroligt bra ändå. Har ju trots allt snittat 15,5/dag....

 

BR:214 (388 kvar, 23 om dagen ca...det är ju målet mitt iaf..477 kommer jag sluta på om jag snittar 15,5)

 

 

Goder afton fröknar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Goder Afton!!

 

Eftersom jag inte skrivit på två veckor så räknar jag med att de som läser mitt vröl antagit att jag spruckit alt. gulat!!

 

Nej nej nej har varken spruckit (än) eller gulat. Mitt mål med jan var att plussa 20 dollar per speldag och sitta igen med 600 dollar idag men så blev det inte. Har idag 343 dollar men de känns ganska bra faktiskt. Har haft en del svängningar på vägen men klarat att plussat 18 av 27 dagar så snittet på var tredje dag är väl ok.

 

Har spelat 27 dagar sedan nystarten den 3 jan och det innebär ett plus på 11 dollar. Så mitt mål är att i feb prova mig på ett snitt på ca 15 dollar. Det innebär att jag skall ha ca 760 dollar den 28 feb ;-)

 

Men allt kan ske....så vi får bara fortsätta spela.

 

En sak som ändrat sig är att jag spelar mer och mer FL isf NL. Problemet är att på unibet är det ganska labert utbud så jag har valt att spela 0,5/1,0 alt. 1/2 FL och då BARA 6 manna bord.

 

Detta var allt för nu....

 

over and out creeps

 

BR:343

 

Tjocko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapligt bra första dag, på andra månaden, på andra spelårets, andra nystart, av totalt 1590 nystarter:) hehe rörigt, nej för fan.

 

Men faktum kvarstår att feb startade bra. Spelat 231 händer och plussat 44 dollar. Bara spelat FL och det tror jag att jag skall fortsätta med ett tag, då jag hittills haft skapligt tur där. Har ju spelat sjuktmycket NL 2006 och det verkar som om det tillsammans med lite studerande i FL spelet gjort att man iaf har lite förtur jämnfört med alla som spelar ut AK till SD trots multivägspotter och reraiser :)

 

Snart helg igen....fan så gött

 

 

BR: $387

 

Bit i kudden

 

 

Tjockis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår spelades inte en hand poker...länge sedan sist det skedde :)

 

Hållit mig till FL idag också och det har fungerat fint. Spelat 190 händer och vunnit $72 så det är väl ganska hyffsat. Har varit inne i en positiv trend nu sista veckorna och jag tror att en av orsakerna (förrutom tur, tur, nykterhet och tur) är att jag slutat spela så jävla mycket, gör andra saker, plockar hem vinsten när jag börjar spela apatiskt (alltså inte tänker så mycket utan bara spelar på). Att jag sedan har satt mig som mål att vinna 15-20 dollar per dag i snitt gör det lättare att bli nöjd. Tidigare spelade jag för att vinna så mycket som möjligt, det gör jag ju nu också men spelar inte varje session för att klonka och bli snabbt "rik", utan håller en lägre och ärligare profil mot mig själv;-)

 

BR: $459 (+72)

 

Fetis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Sluta gråta pojkvaskrar och ev kvinnliga fans....El grande lever!!!

 

Där fick ni tjii alla ni som hade hoppats kunna skriva "haha, jojo, aldrig mera gul..."

 

Som sagt, ej gul men fan inte rik heller :)

 

Håller fortfarande på att traska runt gröten NL20 och ibland lite FL1-2 och håller min bankrulle flytande rund 300 dollar...ibland mindre och inbland ännu mindre :) men kommer inte vidare. Vinner upp mig, spelar ner mig och börjar grinda igen osv....

 

 

Orkar ej skriva mer för tillfället då min kroppsvikt snart överstiger mitt livsbästa på 105kg......

 

Så poker och vikten verkar hålla varann hand i hand!! Kanske om jag gick ner i vikt kunde jag vinna massor alt. om jag vann massor kanske jag gick ner vikt...hmm tål att tänkas på :)

 

Rock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

ÄNTLIGEN..tillbaka!!!

 

Om ni nu kliar er i skallen och undrar va jag menar så läs min inlägg från 4 och 5 januari i år (en liten varning...kan uppfattas som lite bittert)

 

I snabba drag hade jag jättetur och vann en del under jul och hade en rulle på 740 dollar ca. Loosade nästan allt på en natt och satt igen med 40 dollar. Likt fantomen svor jag en ed att så snabbt som möjligt komma tillbaka (räknade med lite över en månad) men det tog betydligt längre tid än förväntat. Men trägen vinner och nu mina herrar och damer sitter herrn själv med en BR på 770 dollar:-) Alltså är jag tillbaka där jag var för typ 140 dagar sedan :)

 

Har grindat och grindat, vunnit och förlorat men nu jädrar skall det fortsätta att grindas på rikigt nivå och iaf ha en rulle nog att kunna spela NL50 till jul. (ser att jag hoppats på 6000 dollar till jul..jo jag vet LITE optimistiskt :) )

 

Så...ta ut tummen ur..ja ni vet och håll den istället...

 

JIPPI!!!

 

Förresten är jag tillbaka i normal vikt igen...köper numer kläder i FLÄSKTRUMPET storlek...

 

Hejju

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jaha så hade man gått och klonkat sig lite :)

 

Kom fyra i en 11K gar turnering och det gav $1020, inte mycket får många, men för mig är det otroligt skönt. Sist jag skrev hade jag nått mitt första delmål som var att vinna tillbaka de 740. Efter det fick jag nått bonuserbj, att jag skulle få $100 per 600 vip poäng. Det började bra och slutade helt meningslöst.

Efter att ha clearat $300 så hade jag fortfarande $740. Spelade som den clown jag är, hade otur, hade otur, skyllde på otur osv...jaja ni förstår. Så för att inte riskera att skotta så plockade jag ut $500 och hade då ca $240 kvar. Vann lite till innan min egna lilla klonkherre kom på besök. Så nu, och då menar jag precis nu är BR på $1323 och då har jag tot plockat ut 715 tot de sista dagarna. Så egentligen har de $42 jag hade när allt var som mörkast blivit ca $2000. Detta mina vänner innebär att jag sedan mina första trevande och grovt förlorande första händer i jan 2006 nu äntligen ligger tot pluss med hela....håll i er nu: $300. Inte så illa med tanke på att jag i början av januari låg back $1700 :-)

 

Sov gott mina vänner....det gör iaf jag

 

BR: $1323 ($2036)

 

 

El Gordo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Ja så var herrn tillbaka på banan igen :)

 

Har spelat lika mycket poker som tidigare men inte orkat/haft lust att uppdatera boken. Sedan sist har jag cashat ut allt jag satt in tidigare och skulle på så sätt spela lite mer safe och på nått sätt börja om från början. Spelade upp de stackars vunna pengarna till ca 700 (skottande skottande och skottande så klart) och har sedan dess spelat mer med hjärtat än med skallen och det har trots mestadels spel på 0.1-0,2 gjort mig succesivt fattigare fattigare och gul.

Önskar jag kunde skylla på riggare siter, fylla osv...men tror att jag efter hårt grindande med +-0 som mål fick mig helt plöstligt att slappa av alldeles för mycket och därför spela otroligt loose...och när jag sedan började förlora så kom man in i skott, jag och tokspelsfasen vilket resulterade i några 100 dollar till som försvann och vips var man på minus igen:-(

 

Har iaf använt hösten till analys, tankar, pokerspel och lite pokerböcker och det känns som om saker och ting börjar falla lite på plats...men jag har iaf gjort upp en liten plan för mig själv som jag hoppas skall få mig att strama till mitt spel, se långsiktigt, hämta hem vinster, spela bättre poker och helt enkelt försöka bygga rulle på "riktigt". Hade jag spelat på rätt nivå genom året 2007 (med det snittresultatet jag haft på den nivån) så hade jag legat mycket mycket bättre till idag än vad jag gör.

 

Så nu ligger rullen på beskedna 135 dollar och ca 500 back totalt (så när rullen förhoppningsvis når 635 dollar är vi +-0 igen)

 

En sak som jag gjorde som va dumt var ju så klart att isf ha pengarna på spelkontot och känna att man har rulle att spela med lite varians så tömde jag ju den och då kunde tex 40 dollar i förlust kännas surt och ett vinstjagande genom skottning startade.

 

Så mitt första delmål är att nå 900 dollar till nyårsafton = 11dollar per dag

 

Rock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen efter min megaplan som skulle göra mig till en levande pokerlegend så riggade unibet (som tydligen läst min dagbok och var missnöjda med att jag inte bedyrade vilken strålande site de driver) mitt konto och jag rasade i snabb tackt mot döden. Jag tror inte på "riggen" men va fan då...min 7-2 suited all in pre mot AA och hans han håller upp...osv:-)

 

Skojar lite, men allt jag träffade blev utdraget...hade KK fyra ggr och loosade alla utan att det kom ett A på bordet. AA loosade två ggr och ett floppat två par mötte ett floppat set. Ja jag vet att det är en del av pokern..men va fan jag skulle ju briljera med min nya plan osv och så händer detta just den dag då alla läsare lägger spelet åt sidan för att följa mitt resultat;-)

 

Men som nyfrälst så klarade jag mig undran utan tilt, skott osv och vann tillbaka det jag loosat och lite till...

 

Så el rulle ligger på 161 dollar...och de är en klent resultat iaf mot vad jag hade hoppats på.

 

Men mitt första delmål är ju 900 dollar innan 1 jan så det skall nog gå ok iaf...

 

Sov gott duvungar

 

El Gordo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ja vad skall man säga...livet är rättvist :-D

 

Ok för att göra en lååång historia kort så har jag sedan sommaren loosat ungefär 830 dollar....satt in 100 haft otur om och om igen...lite skott men skotten kan ändå inte klandras för allt. Sista veckan hade jag typ 200 dollar som jag loosade ner till 28 som över en natt blev 19 euro efter ett valutabyte hos U. De 19 euro försvann igår och då bestämde jag mig för att spela upp mina vip poäng (3000) och sedan läsa pokertidningar, de två sklansky böckerna jag har och spela lite poker (enbart frirullar) för att med friskt blod och nytt engagemang spela poker igen efter nyår.

 

Men...spelade en turre idag på U. inköp 800 vip och ett återköp 400 som resulterade in en 1a plats av 186 startande och 591 euro in på mitt konto:lol:

 

591 euro = 4770 nok

836 dollar = 4650 nok

 

allså en gedigen comeback 100 spänn över evenstäcket (spelar med norskt konto)

 

Kommer dock ta ut 2000 spänn, 1000 till flickvänner och 500 till varje av mina barn, eftersom pappa spelar mycket poker :oops: ..men kommer ändå ha spänn kvar :-)

 

 

Så mina damer och herrar....herr tjock är tillbaka!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...