Gå till innehåll

ARTIKEL: Jätteodds på svenskarna i WSOP?


Johnsthlm1

Recommended Posts

Kanske skulle begära ett odds på mig själv!! Hamnar väl någonstans runt 55 000 om Martin de Knijff står i 551!! Borde väl vara säkert att en svenska kommer sämst på tjugonde plats? Inte så mycket i odds men så dåliga är vi väl inte så det ska kunna misslyckas? Speltips tas gärna emot.

 

http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,853582,00.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mestadels ABC poker

 

Ne.. "min motståndare tänker på vad jag tänker på, då tänker jag på vad min motståndare tänker att jag tänker, då tänker jag sedan på vad de tänker att jag tänker att de tänker att jag tänker och sen tänker jag på vad de tänker att jag tänker att de tänker att jag tänker att de tänker att jag tänker att de tänker att jag tänker...." (fritt tolkat citat från klassiskt artikel i kvällspressen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faaan vad lågt odds på Cecilia Nordenstam, tycker inte att hon spelar så där värst bra...mestadels ABC poker. Överskattad spelare i mina ögon.

 

du har spelat mycket mot henne eller? eller typ sett ett avsnitt av pokermiljonen?

 

Av hennes turneringsresultat senaste året, så har det ju inte gått så bra eller??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faaan vad lågt odds på Cecilia Nordenstam, tycker inte att hon spelar så där värst bra...mestadels ABC poker. Överskattad spelare i mina ögon.

 

du har spelat mycket mot henne eller? eller typ sett ett avsnitt av pokermiljonen?

 

Av hennes turneringsresultat senaste året, så har det ju inte gått så bra eller??

 

hon kanske äger cashgame på nätet? ärligt talat jag har ingen aning om hur bra hon är.

men undrar bara vad ni grundar era åsikter på?

att ha ett dåligt turneringsår, det händer väl alla. varians...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faaan vad lågt odds på Cecilia Nordenstam, tycker inte att hon spelar så där värst bra...mestadels ABC poker. Överskattad spelare i mina ögon.

 

du har spelat mycket mot henne eller? eller typ sett ett avsnitt av pokermiljonen?

 

Det jag har sett har jag sett på tv - varför skulle hon spela annorlunda när hon inte spelar i pokermiljonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faaan vad lågt odds på Cecilia Nordenstam, tycker inte att hon spelar så där värst bra...mestadels ABC poker. Överskattad spelare i mina ögon.

 

du har spelat mycket mot henne eller? eller typ sett ett avsnitt av pokermiljonen?

 

Det jag har sett har jag sett på tv - varför skulle hon spela annorlunda när hon inte spelar i pokermiljonen.

 

Därför att du har en "expertkommentator" som bara fejkar när han är med i tv för att göra ett "bättre" pokerprogramm. I själva verket kan han alla regler (alltså att kåk slår triss m.m) och han har tjänat miljoner på poker (han skulle väl aldrig ljuga om en sån sak? :D ). Hence: Cecilia är en spelare av världsklass!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faaan vad lågt odds på Cecilia Nordenstam, tycker inte att hon spelar så där värst bra...mestadels ABC poker. Överskattad spelare i mina ögon.

 

du har spelat mycket mot henne eller? eller typ sett ett avsnitt av pokermiljonen?

 

Det jag har sett har jag sett på tv - varför skulle hon spela annorlunda när hon inte spelar i pokermiljonen.

 

Därför att du har en "expertkommentator" som bara fejkar när han är med i tv för att göra ett "bättre" pokerprogramm. I själva verket kan han alla regler (alltså att kåk slår triss m.m) och han har tjänat miljoner på poker (han skulle väl aldrig ljuga om en sån sak? :D ). Hence: Cecilia är en spelare av världsklass!

 

Kan du ta det där en gång till för att jag fattar nada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon kanske äger cashgame på nätet? ärligt talat jag har ingen aning om hur bra hon är.

men undrar bara vad ni grundar era åsikter på?

att ha ett dåligt turneringsår, det händer väl alla. varians...

Fast det där resonemanget gäller ju dig i mycket högre utsträckning. Det krävs väldigt starka bevis för att säga att någon är bra, grundantagandet bör alltid vara att en person inte är något särskilt. Det är inte jantelag utan helt enkelt för att det finns många fler mediokra spelare än lysande spelare. Lägg till att informationsvärdet på publicerade turreresultat är jättelågt så krävs det extremt starka sådana för att säga att någon är en bra spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon kanske äger cashgame på nätet? ärligt talat jag har ingen aning om hur bra hon är.

men undrar bara vad ni grundar era åsikter på?

att ha ett dåligt turneringsår, det händer väl alla. varians...

Fast det där resonemanget gäller ju dig i mycket högre utsträckning. Det krävs väldigt starka bevis för att säga att någon är bra, grundantagandet bör alltid vara att en person inte är något särskilt. Det är inte jantelag utan helt enkelt för att det finns många fler mediokra spelare än lysande spelare. Lägg till att informationsvärdet på publicerade turreresultat är jättelågt så krävs det extremt starka sådana för att säga att någon är en bra spelare.

 

 

att du orkar. tjejen är grymt vacker. make love, not war.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...