Gå till innehåll

NLT - QQ mot jobbig bräda


Keno

Recommended Posts

Cryptologic

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

Hero: $245.75

UTG+1: $102.75

CO: $168

Button: $157

SB: $193.75

BB: $189.75

 

Har varit relativt aktivt vid bordet. Dubblade upp knappen ett par händer innan med topp-2 mot bottensetet. Ingen direkt read på bordet utom att det är lite smålöst.

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with :Qg::Qb:

Hero raises to $7, 4 folds, BB calls.

 

Gör en standardraise med QQ.

 

Flop: :6g::3h::5h: ($15, 2 players)

BB bets $4, Hero raises to $20, BB calls.

 

Helt okej flopp. När BB betar ut kan han ha allt möjligt från träff till ett överpar eller ett steg- eller färgdrag så jag slår om drygt 65% av potten.

 

Turn: :5s: ($55, 2 players)

BB checks, Hero bets $38, BB calls.

 

Femman är inte det bästa kortet men måste fortsätta att beta utifall han har någon av de andra möjliga händerna.

 

River: :3d: ($131, 2 players)

BB is all-in $124.75.

 

Okej, nu blev det lite jobbigt. Har blivit kallsynad två gator i rad på hyfsade bets. Vad för möjliga händer kan BB ha som jag slår och vad för händer spelar han på det här sättet? Känns som att det antingen är en bluff eller stål (kan möjligtvis vara ett idiotspel med ett överpar också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I detta fall tycker jag det är väldigt svårt att sätta honom på en hand. Han kan ha ur BB ha synat lite med vad som helst och det känns tom som han skulle kunna spela så här med AA eller KK. De mest troliga händerna känns ändå som missatt färgdrag eller PP 22-JJ. Av dessa finns det några få som slår dig.

 

Jag tror att han mycket väl skulle kunna spela handen på detta sätt med tex 44 eller tom 22 och sedan göra ett move för att han sätter dig på två överkort. Eller att han själv sitter på två överkort i hjärter. Syn känns som det korrekta spelet tycker jag.

 

Problemet är väl iofs att du har visat så mycket styrka. Han borde sätta dig på något ganska starkt. Svårt läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge som sagt, känns som att han antingen är tom eller sitter på stål (5x tänker jag mest på. 3x tror jag inte för fem öre på, 8/10 tomtar ger upp den på turn när bordet parar sig).

 

Rent instinktivt känns det som att han har missat ett bra drag och nu gör ett desperat försök att sno potten då det ändå är ett ganska bra kort på river för det. Samtidigt tycker jag att synen på turn är riktigt läskig. Min erfarenhet säger att väldigt många tomtar ger upp draget på turn om man bettar ut starkt igen när bordet har parat sig. Även om hans prickade drag skulle slå en triss och trots att han inte ens sätter dig på en femma så blir många extremt deffensiva när bordet parar sig.

 

Han skulle kunna sitta på en hand som 45. Jag kan inte säga vad jag hade gjort, jag vet fan inte. Riktigt svårt tycker jag, men ju mer jag tänker på det desto mer känns det som att han sitter på en femma. PP är förståss också en möjlighet, hmm :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog synen av anledningen att han spelat handen så konstigt. Skulle han haft en femma borde han lagt in en c/r på turn och med andra möjliga kåkar känns det som att han tappar en himla massa i värde av att ställa i förhand. En trea känns som att han borde lagt då bordet parar sig, de flesta brukar som sagt ge upp sina sunk-träffar då.

 

Han visade upp :Kd::3s: för lägsta kåken och scoopade. Skrev "nh" i chatten och fick "I got full house" till svar. Antingen lurade han upp mig på läktaren eller så är han en spelare jag gärna möter igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...