Gå till innehåll

Uttagpolicy hos 24hPoker?


gdaily

Olika siter har olika policies angående uttag och insättningar, tillhörande avgifter, hur fort man f  

148 medlemmar har röstat

  1. 1. Olika siter har olika policies angående uttag och insättningar, tillhörande avgifter, hur fort man f



Recommended Posts

Det låter som om du är mer inställd på att förhindra sajten att tjäna pengar, än att få pengarna själv? För två-tre veckors extra ränta på din månadsvinst blir nog inte mycket.

 

Förhindra sajten att tjäna pengar? Jag vet ingen pokersajt som inte tjänar pengar. Och om du lägger ihop de pengar vi spelare tillsammans har på våra konto, så blir det nog ganska mycket pengar som sajten kan tjäna på att investera dessa i löpande obligationer eller annat. Skulle inte tro att man gör under 5% avkastning på den typ av summor. Vilket mer än väl räcker för att täcka ev avgifter och ändå ha rakes som motsvarar normal rake vid livespel.

 

Verkligen inte. Men sajten kommer alltid att ta ut sin del, och förlorar dom en massa på folk som tar ut och sätter in tio gånger i månaden, så kommer det att tas ut på ett annat ställe (raken tex). Och därmed drabba oss som tycker att ett uttag i månaden räcker alldeles utmärkt.

 

Se svar ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilket mer än väl räcker för att täcka ev avgifter och ändå ha rakes som motsvarar normal rake vid livespel.

 

Onlineraken är iofs mycket lägre än den vid livespel.

 

Med det sagt så vet jag mycket väl att dom tjänar stora pengar på onlinepokern. Men jag vet också att dom alltid tar igen förluster nån annan stans, så för mej är avgiftsfria uttag flera gånger i månaden väldigt väldigt långt ner på önskelistan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ALDRIG betalat en dollar i uttagsavgift till NÅGON pokersajt, och inga andra avgifter heller för den delen.

Har tagit ut till NETeller, Visa och bankcheck från rätt många olika ställen.

 

Att 24h tar avgift vid mer än 1 uttag/mån lider jag personligen inte ett dugg av, men jag kan inte begripa hur så många kan tro att stackars 24h måste ha avgift.

 

Pengarna är mina och ska vara fria att ta ut när jag vill.

Kostnaderna för det betalar jag flera gånger om i rake.

24h ska vara jävligt glada att jag vill sätta in pengar och spela (betala rake) hos dem.

 

När man som privatperson tar ut pengar från sitt Netellerkonto till sin bankomat eller bankkonto eller check blir man mig veterligen debiterad 2% i avgift.

 

Att sedan NETeller tar avgift när jag tar ut pengar från dem har inte med saken att göra; det är en helt annan fråga.

 

Snålt är det, inget annat! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite om lönsamhet, konkurrens och tänk på 24hPoker med tanke på avgiftsdebatten

 

Vi gick i förlust i 4½ år innan vi började göra vinst. Jag vet flera hundra pokersiter som går med förlust och några dussin som gått i konkurs.

 

En pokersite är inte så annorlunda än vilken annan bransch som helst på många plan.

 

De som överlever och växer sig stora har inte bara tur utan lever i hård konkurrens där varje krona räknas.

 

Jag försöker göra hela 24hPoker's erbjudande attraktivt för nya och gamla spelare på olika sätt. Uttagsavgifter eller ej är bara en liten liten del i ett större sammanhang.

 

Spelare som spelar och alltså genererar intäkter för mig behöver inte heller betala avgifter utan kan använda sina poöng. Spelare som sätter in och tar ut oavbrutet hinner sällan generera mer intäkter än vad de drar kostnader i form av avgifter vi i vår tur blir debiterade.

 

Att betala ränta på kundernas pengar kan ju bli ett alternativ att ta till som konkurrensfördel. Det har testats på siter tidigare men inte varit något bra medel. Lägre rake har testats också (av mig bl a). Resultatet var något överrraskande. Resultat var motsatt och den feedback vi fick var "Den siten tar så lite i rake att de inte är lönsamma. Där vågar jag inte sätta in mina pengar för de kommer gå i putten" och "Där spelar bara proffsen som vet vad rake är för något alltså måste motståndet vara för tufft. Jag spelar nån annanstans".

 

Bra service, branschnivå på raken, promotions som skapar action och nöje, öppenhet, ärlighet och kanske framför allt lyhördhet mot kunderna verkar vara en mix som går hem. Sedan gäller det att hela tiden attrahera spelare som hellre spelar poker för nöjes skull och inte är 100% inställda på att hela tiden vinna pengar. Men icke att förglömma att värdet på "proffs"-spelare (som många av er kan räkna er till) som spelar många fler timmar i genomsnitt är mycket stort. Mitt erbjudande måste alltså hela tiden balansera där både mer och mindre rutinerade spelare attraheras.

 

Naturligtvis går det inte att göra alla nöjda och skulle jag finna att det var mer lönsamt för mig på det hela taget att ha gratis uttag, ränta på insatta medel och lägre rake än nånting annat skulle jag göra det. Det är min tro att så inte är fallet.

 

En avslutande kommentar angående den fantastiska ränta som pokersiterna skulle tjäna. Det tar oss 6 månader att få cash från kreditort. Vi får ta ut pengar från Neteller en gång i månaden men måste alltid ha likviditet för att täcka uttag (tror ni Neteller betalar ränta till oss? haha!) och räntan på vanliga bankkontona ligger på 0-0.5% på årsbasis. De pengar vi kan investera i räntebärande papper är uteslutande vinster vi gör i vår verksamhet och de finansiella kostnaderna överstiger vida de finansiella intäkterna - uttagsavgifter inkluderat.

 

Avslutningsvis vill jag säga att jag har förståelse för att det känns märkligt med avgifter. Jag har själv svårt att sväla när banken ska ha 10 spänn för att jag frågar vad jag har på kontot eller 30 spänn när jag vill betala en räkning i luckan. Men de gör det inte för att tjäna pengar på avgifterna utan för att förändra kundernas beteende. för att själva kunna skapa en smidigare organisation. Min poäng med detta inlägg var att ge er en större förståelse för vår verklighet och ge perspektiv på detaljen avgifter och se att det blir lite skruvat att ge sig på en enda liten grej i ett större erbjudande.

 

mvh stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att Stefan lägger massor av tid på att serva oss med svar på allsköns frågor och att han väldigt öppet berättar om hur det är att driva pokersite och förklarar tanken bakom varje beslut som vissa av oss uppfattar som negativt, är värt den eventuella avgift eller de VIP-poäng jag åker på att betala om jag vill ta ut ofta. Hur många andra pokersiter har en så nära och bra kontakt med ett pokerforum?

 

Heja Stefan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat var motsatt och den feedback vi fick var "Den siten tar så lite i rake att de inte är lönsamma. Där vågar jag inte sätta in mina pengar för de kommer gå i putten" och "Där spelar bara proffsen som vet vad rake är för något alltså måste motståndet vara för tufft. Jag spelar nån annanstans".

 

Tvivlar inte en sekund på att det är så, men det gör mej ändå så jäkla förbannad... pokerspelare måste vara de enda som dras till dyrare alternativ. Antar att vi får vad vi förtjänar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att Stefan lägger massor av tid på att serva oss med svar på allsköns frågor och att han väldigt öppet berättar om hur det är att driva pokersite och förklarar tanken bakom varje beslut som vissa av oss uppfattar som negativt, är värt den eventuella avgift eller de VIP-poäng jag åker på att betala om jag vill ta ut ofta. Hur många andra pokersiter har en så nära och bra kontakt med ett pokerforum?

 

Heja Stefan!

 

Jag håller med dig där Nusseman, och jag vill betona att jag inte har något emot 24h i övrigt, de är faktiskt riktigt bra.

Men jag undrar iallafall hur alla andra pokersajter klarar sig fast de bjuder på avgifterna.

24h har ju fått ett rejält uppsving när det gäller antal spelare, så de borde väl klara sig rätt bra tycker jag. (men vad vet jag.. )

Sen kan jag erkänna att jag inte förrän nu förstått att man kan betala avgiften med VIP-poäng. :oops:

Det låter ju faktiskt rättvist trots allt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni inte införa en 2.5 % insättningsavgift istället som Unibet har, Eftersom all på det här forumet (mig inkluderat) har en jätte BR och bara tar ut pengar! :D

 

Ja det skulle gynna vinnande spelare i stället för förlorare och avskräcka folk från att sätta in pengar på siten. Hmmm låt mig tänka en millisekund. plop. sluttänkt.

 

/s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kubo: nej, men det har jag heller inte påstått..

 

Om ni räknar det som att ni får era pengar gratis när ni tar ut till Neteller via andra siter så glömmer ni kanske avgiften Neteller tar av er?

 

han påstår att det finns en avgift när man tar ut från andra siter och det finns det, men den pokersidorna för..

Du missuppfattade mig. "så glömmer ni kanske avgiften Neteller tar av er?" Om jag vill ta ut 1000 euro så jag får dem i handen, så betalar jag i värsta fall 10 euro om jag ber 24h sätta in pengarna på mitt konto. Om jag kör på en annan site och sätter tillbaks pengarna på Neteller och sen tar ut dem därifrån så åker jag på en avgift på 2%(?) = 20 euro. Dvs alternativet med 24h är billigare och dessutom behöver jag ju inte betala de 10 eurona heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag har missat information, men jag funderar fortfarande på det här med att man inte kan ta ut mer än vinsten till sitt bankkonto.

 

Jag måste alltså sätta tillbaka insättningen till Neteller innan jag kan casha ut min vinst... Om jag vill undvika avgift, så måste jag alltså först ta ut till Neteller och sedan vänta en månad innan jag kan ta ut?

 

Krångligt och väldigt tråkigt att det bara är vinsten gjord på 24h som kan tas ut, om det nu fungerar som jag tror. När ändrades Netellers regler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste alltså sätta tillbaka insättningen till Neteller innan jag kan casha ut min vinst... Om jag vill undvika avgift, så måste jag alltså först ta ut till Neteller och sedan vänta en månad innan jag kan ta ut?

 

Som Stefan nämnt ett par-tre hundra gånger behöver du inte vänta en månad. Gör båda uttagen inom en timme så räknas de som ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste alltså sätta tillbaka insättningen till Neteller innan jag kan casha ut min vinst... Om jag vill undvika avgift, så måste jag alltså först ta ut till Neteller och sedan vänta en månad innan jag kan ta ut?

 

Som Stefan nämnt ett par-tre hundra gånger behöver du inte vänta en månad. Gör båda uttagen inom en timme så räknas de som ett.

 

Okej, trodde väl nästan att den informationen skulle finnas i tråden. Man har ju inte tid att läsa allt noggrannt, måste ju hinna spela också ;-)

 

Lite slarvigt var det allt. Tack Nusseman :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Skilj på neteller och banköverföringar.

Kostar ju faktiskt 10€ att ta ut via bankkonto på 24h också, om du vill ta ut flera gånger per månad (varför nu någon skulle vilja göra det?)

Visst är partyskinnen för dyra där men dom har större omkostnader då det är dyrare att sköta banköverföringar från usa->europa etc... (har inte 100% koll men läst att det ska vara så)

 

Fortf är det för positivt enligt mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har upptäkt en bugg (inte jag faktiskt utan en ärad PF.nu member).

 

Det visar sig att uttagsavgift ibland felaktigt tagits ut.

 

Scenario:

 

22a tar man ut ett gratisuttag. Den 13e betalar man €10 för ett uttag. Den 25e SKA man kunna göra ett uttag till gratis. Men ICKE. Vi tar tydligen avgift då också. FELFELFEL.

 

Nu gör vi så här': Alla kollar om man blivit drabbad. Om man har det PM:ar man mig och får tillbaka felaktigt dragen avgift PLUS lika mycket till som plåster på såren.

 

Alla som PM:ar mig och vid kontroll saknar belägg för uttagsavgiftsåterbetalning drar jag €10 extra av! ;-) Men allvarligt talat vill jag inte sitta med massa undersökningasarbete i onödan. Det är den egentliga anledningen till den extra kompensationen.

 

Buggen fixas i morgon. Uttagsavgifter som tas ut felaktigt från och med nu kompenseras inte dubbelt. :-)

Hej svejs.

 

/stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att jag sätter in €2,000 från neteller och vill ha ut dem till mitt bankkonto, hur stor är avgiften som 24h behöver betala neteller och som jag får stå för? hur många %?

 

Är ganska säker att avgiften är 4% ifx.

Är du en trogen kund och är trevlig mot suporten när du mailar, så är dom inte helt ovilliga att agera bankomat. Men tror nog att förutsättningen är att du spelar en del på sidan oxå.

 

Jag hade iaf inga problem med en liknande transaktion. Även fast jag bara spelar på lowlimit borden.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ganska säker att avgiften är 4% ifx.

 

Står så i första inlägget i den här tråden.

 

Är du en trogen kund och är trevlig mot suporten när du mailar, så är dom inte helt ovilliga att agera bankomat. Men tror nog att förutsättningen är att du spelar en del på sidan oxå.

 

Jag hade iaf inga problem med en liknande transaktion. Även fast jag bara spelar på lowlimit borden.. :D

 

Det där lät intressant. Jag har spelat ihop en hel del pengar på 24 och satt och räknade på om det skulle bli billigare att köra bankwire från 24 än Netteller, men kan man övertyga supporten så är ju det alternativet helt klart bäst.

 

Varför finns det förresten två trådar om sånt här? Allt om in- och utbetalningar!

 

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempel : jag vill spela en MTT som kostar 200€, jag pyntar denna med mitt CC, "råkar" sen vinna 800€ i denna MTT. OK, nu vill jag ta ut 1000€.

Då måste jag skicka 200€ (fritt uttag) tillbaka till CC och 800€ (kostnad 10€) till bank konto.

Du vet väl om att flera uttag behandlas som ett om de görs inom en timme? I exemplet ovan skulle det alltså inte kosta dig ett lingon att få ut dina slantar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T.ex. att detta kan appliceras i ert system efter att en kund/klient or whatever ni kallar oss Razz varit hos er 3 mån ???

 

PM:a mig vid såna här specialare så gör jag undantagen och fixar individuella bedömningar. Jag är rätt generös. Reglerna är till för att kunna appliceras generellt och avskräcka från missbruk. Trogna kunder som inte utgör risk behandlas bättre men det finns inte tillräckligt med automatik i systemen och vi måste behålla kontrollen. I ovan fall är det inte billigare för oss att betala tillbaka till CC och en ärlig kund vinner ingenting på att göra transaktioner på dtta sätt heller.

 

Med Neteller är det ju en annan sak eftersom spelare snabbt som attan hittar till siter som kan agera bank åt dem gratis eftersom Neteller debiterar avgift.

 

Alla insättningar som görs med Neteller betalar vi 4% för. Vi bjuder på insättningsavgiften för vi vill ju inte avskräcka folk frå att peta in pengar i systemet. Men om man gör det för att föra över det till bank och inte för att finansiera sin bankrulle på 24hPoker.... ja det där har jag ju tragglat rätt länge.

 

Angående avgifterna så behandlas alla betalningar inom en timme som en betalning. Övriga betalningar väljer du ju själv hur du vill betala avgiften. Om du väljer € isf VIPs så tar vi VIPs.

 

I övrigt så är bland det värsta som jag vet när mina kunder känner sig lurade eller blåsta eller behandlade småsnålt av 24hPoker. Det är verkligen inte vad vi står för. Reglerna/avgifterna är mest till för att avskräcka vissa typer av beteenden. Detta innebär att ibland blir det fel. I de fallen garanterar jag en generös behandling av lojala kunder. Jag kommer inte att strö pengar hit och dit, jag kommer inte tänja speciellt mkt på reglerna men jag kommer att titta på varje ensklilt fall och rätta till de saker jag anser vara orättvisor.

 

Håll inte inne med sakerna utan PM:a mig så tittar jag på det så fort som möjligt.

 

mvh stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...