Gå till innehåll

Kan någon skicka sås till mig?


Albert

Recommended Posts

Har fått tag i den godaste bearnaisesås som jag någonsinn smakat. Problemet är bara att man kan köpa den uppe i Norrbotten. :x

 

Såsen heter "Bearnaise kall sås" Delikatess Fabriken. Flaskan är vit. Ska annars ringa till Vidsele i Norrbotten som är konsumentkontakten. Nu ska det grillas och ätas sås (har bara en flaska av den goda såsen).

 

Jag betalar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tillverkas i Vidsel ja.

Har en del släkt i södra Sverige som alltid köper med sig ett 10-tal flaskor när de kommer upp och hälsar på. Sjukt god, men jag har nästan förätit mig på den.

 

Jag fattar inte varför ni inte har den tillgänglig där nere?

Fråga efter den varje gång du handlar så kanske de till slut fattar piken :lol:

 

Men att man bara kan köpa den i Norrbotten är inte sant... Västerbotten och Ångermanland finns den i också.

 

Men om du lastar över €200 via B2B kan jag skicka några flaskor ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men att man bara kan köpa den i Norrbotten är inte sant... Västerbotten och Ångermanland finns den i också.

Ja, ursäkta jag menar givetvis samlingsnamnet Lappland vilket innefattar alla län norr om Dalarna :)

 

Men om du lastar över €200 via B2B kan jag skicka några flaskor ;)

 

Inte mer Mr. Scrouge? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men att man bara kan köpa den i Norrbotten är inte sant... Västerbotten och Ångermanland finns den i också.

Ja, ursäkta jag menar givetvis samlingsnamnet Lappland vilket innefattar alla län norr om Dalarna :)

 

Norr om Dalarna!?! Det är väl norra Lappland som ligger norr om Dalarna. Lappland börjar redan strax söder om Vättern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag är bra nyfiken på såsen. Kan den verkligen vara så fantastisk? Jag sökte lite på nätet och hittade lite info på cint.se. Där är f.ö. Lohmanders sås i topp. Kanske kan vara något?

 

Först trodde jag att ursprungsinlägget var en förtäckt stejkningspropå när jag bara såg rubriken. Texten gjorde det uppenbart att så inte var fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag är bra nyfiken på såsen. Kan den verkligen vara så fantastisk? Jag sökte lite på nätet och hittade lite info på cint.se. Där är f.ö. Lohmanders sås i topp. Kanske kan vara något?

 

Den dör Lohmanders såsen blev jag nyfiken på. "Bearnasie som smakar bearnasie". Den såsen som jag efterfrågade smakar faktiskt inte trikigt bearnaise men den är god ändå, så det skulle vara intressant att prova Lohmanders. Finns den i vanliga butiker eller är det att bege sig norr utöver denna gång också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den absolut godaste (även om den var olik dom flesta andra bernaiser) var Findus frysta. Men slutade dom tillverka för ca 15 år sedan :(

 

Ett år efter fick jag syn på fyra gamla frostskadade förpackningar på statiol, och åkte hem med alla :)

 

Har sedan dess letat efter en liknande, men inte hittat någon :(

Provar varje ny jag hittar, men jag blir bara besviken.

 

Den som ingår i Findus frysta Ostschnitzel är hyggligt lik, men tyvärr blir det ju dyrt att köpa den bara för att använda bea'n. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag är bra nyfiken på såsen. Kan den verkligen vara så fantastisk? Jag sökte lite på nätet och hittade lite info på cint.se. Där är f.ö. Lohmanders sås i topp. Kanske kan vara något?

 

Den dör Lohmanders såsen blev jag nyfiken på. "Bearnasie som smakar bearnasie". Den såsen som jag efterfrågade smakar faktiskt inte trikigt bearnaise men den är god ändå, så det skulle vara intressant att prova Lohmanders. Finns den i vanliga butiker eller är det att bege sig norr utöver denna gång också?

 

 

Den är sjukt god, den enda bearnasiesåsen jag äter numera. Här i Enköping går den att få tag i på Coop forum och ICA Maxi. Rekomenderas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grand Bark: Jodå, visst vet jag hur man gör egen bearnaise. Men vem orkar med det när man kan sleva upp direkt ur en burk, om det inte är till något extra extra speciale? Är man dessutom utomhus i naturen blir det ännu smidigare med färdigköpt. Eller så får man väl göra egen och kyla ner och hoppas att den håller sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...