Gå till innehåll

Neil Strauss bok "Spelet"


Pimpen

Recommended Posts

"Aningen cynisk" är väl en underdrift, men underhållande var den ju. Om metoderna funkar? Det kan de nog göra, förutsatt att man har gott omdöme och är bra på att läsa människor. Och kan framstå som självständig och självsäker utan att vara dryg. Tror inte de är nån magisk genväg till att kunna ragga upp vem som helst, men kanske bra sätt att få kontakt och stegvis driva uppraggningen vidare. Marknadsföringen av The Game som en handbok i raggning var ju rätt överdriven. (Fan också! :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Aningen cynisk" är väl en underdrift, men underhållande var den ju. Om metoderna funkar? Det kan de nog göra, förutsatt att man har gott omdöme och är bra på att läsa människor. Och kan framstå som självständig och självsäker utan att vara dryg. Tror inte de är nån magisk genväg till att kunna ragga upp vem som helst, men kanske bra sätt att få kontakt och stegvis driva uppraggningen vidare. Marknadsföringen av The Game som en handbok i raggning var ju rätt överdriven. (Fan också! :))

 

Mycket klokt inlägg som i princip summerar vad även jag tyckte om boken. Nån handbok är det definitivt inte och många saker som skrivs får man nog vara lite skeptisk mot. Tror knappast att boken kan hjälpa hopplösa fall som saknar social kompetens men den kan säkert förbättra själförtroendet hos dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis hade tidningen Moore där det stod om Strauss och hans teknik. Fastnade för det där med "neggningar" som tydligen skulle vara någonting mellan en förolämpning och en komplimang. "Du har lite jox i ögat. Det gör inget, jag tycker om jox", "Du är som en konstig snöflinga".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis hade tidningen Moore där det stod om Strauss och hans teknik. Fastnade för det där med "neggningar" som tydligen skulle vara någonting mellan en förolämpning och en komplimang. "Du har lite jox i ögat. Det gör inget, jag tycker om jox", "Du är som en konstig snöflinga".

Du har vackra ögon, får jag ta på dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket klokt inlägg som i princip summerar vad även jag tyckte om boken. Nån handbok är det definitivt inte och många saker som skrivs får man nog vara lite skeptisk mot. Tror knappast att boken kan hjälpa hopplösa fall som saknar social kompetens men den kan säkert förbättra själförtroendet hos dem.

Jag tror det iofs är de allra hopplösaste fallen som kan förbättra sig allra mest procentuellt. Tar man en dusch i månaden så ökar sannolikheten att få till det rätt rejält om man börjar med att duscha mer än en gång i veckan. Fortfarande jävligt nära noll, men det bör ändå vara en förbättring. Helt enkelt den positiva biten av diminishing returns, det är relativt lätt att ta sig långt, snabbt i början på färdighetskurvor oavsett typ, men väldigt svårt att ta sig någonstans alls högt på kurvan.

 

Självklart räknas inte boken som någon särskild övning i sig. Tror en normal tumregel är att man bör lägga bortåt 1000 timmar på något innan man kan börja fundera på att komma nära expertnivå. Och om någon lägger 1000 timmar på att försöka ragga på tjejer så skulle jag bli jäkligt förvånad om det inte blev napp då och då samt att lite common sense skulle uppstå framför slutet. Nota bene, ragga inte på samma tjej alla tusen timmarna, det kan uppfattas som irriterande.

 

Lite mer seriöst så tror jag att i stort sett all mänsklig aktivitet kan förbättras rejält genom övning och att det finns rejält med mönster som går att observera och lära sig av. Särskilt gällande något så fundamentalt som sexuell uppvaktning. Det finns mycket kulturella mönster och biologiskt hårdkodade diton att lära sig av där.

 

Här är min lilla kortguide:

 

"Du har lite jox i ögat. Det gör inget, jag tycker om jox",

Rätt.

 

"Du har lite jox i ögat... Det gör inget, jag är joxfetishist"

Fel.

 

"Du är som en konstig snöflinga".

Rätt.

 

"Du är lite som ett missfoster."

Fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan frasen "Jag tycker att det är jävligt hett med två tjejer och ett uppblåsbart får" läggas till raden av nötrepliker.

 

Hur den kunde misslyckas är helt sjukt - reaktionerna i form av "Ehh, är du allvarligt" och "Du är fan helt sjuk i huvudet" tyder ju på att brudarna i fråga helt saknade humor och ändå inte var något att ha (även om jag måste erkänna att svaret är ja på båda deras frågor)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan frasen "Jag tycker att det är jävligt hett med två tjejer och ett uppblåsbart får" läggas till raden av nötrepliker.

 

Jag tror seriöst att den repliken fungerar oftare än den inte gör det sas. Har du provat den fler gånger?

 

Den tyder på humor ngt som tjejer gillar eftersom de i stort sett saknar det själva...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Game Är en mycket intressant bok på många sätt, det hela går ju ut på att du ska ta tag i dig själv och skaffa bättre självförtroende, Det är framför allt det som Neil skriver om..

 

Sak 1: Läs inte bokjävelen på svenska, lökigaste översättningarna i historien.

 

Sak 2: ska ni bli "bra" på att ragga eller bli en P u G så ska ni inte läsa the Game, då ska ni läsa de artiklar/böcker som Neil skriver om, tex. mystery method ross jeffries NLP, osv...

 

MVH//

Plowie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...