Gå till innehåll

Stryktipset skicklighet?


Recommended Posts

hur mycket skicklighet ligger det i stryktipset egentligen?

 

någon som fört statistik på hur det går om man tar 5 "säkra" matcher och sen 8 helgarderingar(ca 8000kr)?

går man antagligen fett minus på?

 

vad är rekordet för antal ggr någon haft 13 rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om inte jag har räknat fel, så borde antalet olika Stryktipset kombinationer vara 1594323 st. 3^13 va? Tycker det e sjukt dålig utbetalning för att pricka rätt på över 1,5miljoner alternativ. Så blir man sjukt nöjd över att man får in 11 rätt, va får man då? en hundring kanske :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, sjävklart är den väldigt svårt, men går bara delvis att räkna så, eftersom det inte är lotto.

 

När jag fick 11 rätt för många år sedan var det ingen utdelning. Var någon cup och varenda jävel hade såklart tippat 1or hela vägen :)

Inte spelat stryktipset sen dess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur mycket skicklighet ligger det i stryktipset egentligen?

 

Det största problemet med Stryktipset hos SS är att man enbart får tillbaka 50 kr på varje satsad hundralapp. I långa loppet alltså.

 

Lyckas man gå plus på Stryktipset i långa loppet är man jäkligt skicklig. :)

 

Jag är rätt säker på att SS ger tillbaka 35kr på varje hundring till spelarna. Jämfört med ATG så ger de tillbaka 65kr/100kr. Rätt stor skillnad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur mycket skicklighet ligger det i stryktipset egentligen?

 

vad är rekordet för antal ggr någon haft 13 rätt?

 

Jag tror/har för mig att en viss Thomas Möller har haft full pott på både måltips, stryktips, lotto och V75 massa ggr..

 

han måste vara RIKTIGT bra på att tippa.. ;):lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något motsvarande stryktipset på SS, på andra sidor?

 

Som TANDEM sa är det i princip omöjlig att slå en sådan rake. Svenska spel är ju inte precis kända för att gynna sina kunder.

 

Det finns stryktipsvarianter på internet med betydligt mindre rake, t.ex. supertoto.

 

Finns på diverse sidor, bla expekt, parbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur mycket skicklighet ligger det i stryktipset egentligen?

 

vad är rekordet för antal ggr någon haft 13 rätt?

 

Jag tror/har för mig att en viss Thomas Möller har haft full pott på både måltips, stryktips, lotto och V75 massa ggr..

 

han måste vara RIKTIGT bra på att tippa.. ;):lol::lol:

 

Eller så tippar han mer än mycket... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt säker på att SS ger tillbaka 35kr på varje hundring till spelarna. Jämfört med ATG så ger de tillbaka 65kr/100kr. Rätt stor skillnad...

 

Jag är rätt säker på att en så låg payback som 35% är otillåtet enligt svensk lag.

 

Ifrån http://www.svenskaspel.se/media/pdf/laddaner/Spelregler050206.pdf

 

11.2.1 På Stryktipset och Europatipset anslås 46% av insatserna till vinstmedel.

 

11.3.1 På Måltipset anslås 46% av insatserna till vinstmedel.

 

11.4.1 På Lotto anslås 40% av insatserna till vinstmedel på Lotto och 5% av insatserna till en

fond kallad 50-miljonersfonden.

 

11.6.1 För Joker anslås 40% av insatserna till vinstmedel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46%!!!! Fan va man känner sig blåst!

 

Ja, men du inser det i varje fall nu när du får siffrorna presenterade för dig...

 

Men vad jag inte begriper är att många människor - till och med sådana som man kan tycka ha lite innanför pannbenet, till exempel de som jag pluggade matte(!) med - inte förstår/bryr sig ett dyft om det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46%!!!! Fan va man känner sig blåst!

 

Välkommen till monopolsamhället. Det är för övrigt lotteriinspektionen som sätter gränsen, inte SvS innan ni börjar slänga skit på hur sjukt dåligt det är.

 

Hjort skrev i en tråd att han har svårt att låta direkta felaktigheter stå oemotsagda. Lite så känner jag inför detta inlägg.

 

Så, inte för att vara dryg men, vi har inte spelmonopol i Sverige, Vi har en reglerad spelmarknad. Dessutom så är det väl regeringen och inte lotteriinpektionen som beslutar om vinstdispositionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46%!!!! Fan va man känner sig blåst!

 

Välkommen till monopolsamhället. Det är för övrigt lotteriinspektionen som sätter gränsen, inte SvS innan ni börjar slänga skit på hur sjukt dåligt det är.

 

Hjort skrev i en tråd att han har svårt att låta direkta felaktigheter stå oemotsagda. Lite så känner jag inför detta inlägg.

 

Så, inte för att vara dryg men, vi har inte spelmonopol i Sverige, Vi har en reglerad spelmarknad. Dessutom så är det väl regeringen och inte lotteriinpektionen som beslutar om vinstdispositionen?

 

Jovisst, och den dagen någon utanför sossesfären får en licens så tror jag på den lögnen. ;)

Du har rätt om att det är regeringen som stiftat lagen, men det är LI som ser till att den följs. Men varför klyva hårstrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46%!!!! Fan va man känner sig blåst!

 

Ja, men du inser det i varje fall nu när du får siffrorna presenterade för dig...

 

Men vad jag inte begriper är att många människor - till och med sådana som man kan tycka ha lite innanför pannbenet, till exempel de som jag pluggade matte(!) med - inte förstår/bryr sig ett dyft om det!

 

Jag kan väl knappast vara den enda som levde i en villfarelse att återbetalningen låg betydligt högre. Att det ligger på 46% är ju knappst något som SvS går ut med i sin marknadsföring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan väl knappast vara den enda som levde i en villfarelse att återbetalningen låg betydligt högre. Att det ligger på 46% är ju knappst något som SvS går ut med i sin marknadsföring.

 

Nej, du är inte ensam, men de som har intresse av sådana här saker vet givetvis hur det ligger till. Jag visste att det låg på ungefär 50 %, men nu visade det sig att det var lite lägre.

 

När det gäller Oddset har SS ansökt hos Regeringen om att få betala tillbaka mer än 80 %, som man gör i dag. SS ser givetvis att man förlorar en massa pengar på att ha sämre odds än vad privata företag har. Och SS kommer att förlora än mer pengar när tiden går framåt och äldre människor dör. Yngre människor är vana vid internet, vågar skicka pengar över nätet och tror inte blint på vad statsministern säger. Regeringen vägrar dock att höja återbetalningen på Oddset. Fundera på varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...