Gå till innehåll

NLT - Oträffad AK, ska man ta synen?


Metaddict

Recommended Posts

Cashade ut en del och gick ner lite i nivå. Min första NL-session på Paradise. LadyDaisy känns lite lagom fiskig sådär på det lösa sättet, vi har dock inte spelat jättelänge.

Har precis förlorat en liten pott ifall någon tänkte kommentera att jag inte har exakt fullt inköp ;)

 

Ibland synar jag preflop med AK och ibland reraisar jag. Ännu större reraise eller lagom?

 

Huvudfrågan är dock, ska man ta synen på flopp?

 

Paradise Poker Game #1553435221 - (blinds $0.25/$0.50) No Limit Texas Hold'em -

2006/06/25-19:08:29.4 (CST)

Table "Manora Bay" (real money) -- Seat 8 is the button

Seat 1: cooter'51 ($55.55 in chips)

Seat 2: LadyDaisy ($30.60 in chips)

Seat 3: Mr. Meener ($46.90 in chips)

Seat 4: mutigerzrule ($18.00 in chips)

Seat 5: WAHRENBROCK ($68.80 in chips)

Seat 6: Metaddict ($40.25 in chips)

Seat 7: maronsky21 ($12.50 in chips)

Seat 8: chriskennedy ($35.65 in chips)

Seat 9: Slimchips ($52.65 in chips)

Seat 10: Tomcat7 ($19.25 in chips)

Slimchips: Post Small Blind ($0.25)

Tomcat7 : Post Big Blind ($0.50)

Dealing...

Dealt to Metaddict [ Ah ]

Dealt to Metaddict [ Kd ]

cooter'51: Call ($0.50)

LadyDaisy: Raise ($2)

Mr. Meener: Call ($2)

mutigerzrule: Fold

WAHRENBROCK: Fold

Metaddict: Raise ($6)

maronsky21: Fold

chriskennedy: Fold

Slimchips: Fold

Tomcat7 : Fold

cooter'51: Fold

LadyDaisy: Call ($4)

Mr. Meener: Fold

*** FLOP *** : [ 4s 5c 9d ]

LadyDaisy: Check

Metaddict: Bet ($8.50)

LadyDaisy: Raise ($24.60)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad talar FÖR syn?

 

Något som skulle kunna tala för syn är att potten är någonstans kring 14$ när vår hjälte betar ut 8.50$ på floppen. Det är något jag skulle kunna se som svaghetstecken och därav försöka mig på ett move med två överkort. Speciellt på en bräda där vår hjältes hand mycket väl kan ha missat så att fi vill prova honom.

 

Med detta är det absolut inte sagt att jag tycker att syn är rätt spel. Det talar väl snarare för reraise i så fall. Detta kan ju vara väldigt problematiskt eftersom fi är så gott som potcomitted. Fold är nog att rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Re-raisa eller folda, de enda val som finns...

 

Synen gör att det krävs att du träffar A eller K och skulle du göra det finns risk att han kastar det han har. Trycker du in finns risken att han lägger samt att om du träffar tar du hem allt.

 

Men allvarligt, folden är given om du inte har jätteread på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte just nu att HH's från Paradise inte skriver in när spelarna är all in. Fi i detta fall sitter nämligen enbart med 30$ på bordet och är all in. Verkar som de flesta missat detta faktum.

 

Fi är alltså all in och det kommer inte kosta mer längre fram, alternativet att reraisa är alltså heller inte såvärst aktuellt ;)

 

Resonerar ni fortfarande likadant??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte just nu att HH's från Paradise inte skriver in när spelarna är all in. Fi i detta fall sitter nämligen enbart med 30$ på bordet och är all in. Verkar som de flesta missat detta faktum.

 

Fi är alltså all in och det kommer inte kosta mer längre fram, alternativet att reraisa är alltså heller inte såvärst aktuellt ;)

 

Resonerar ni fortfarande likadant??

 

 

det kostar dig 16 att syna en pot på 46(stämmer?). ja kanske kan han vara tomm tillräckligt ofta + utdragningsmöjligeheter för att det ska vara lönande.

 

men svårt att tänka mig att du leder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ligger förmodligen efter, fast kanske bara litegrann. Lita på magkänslan, känner du på dig att ett A eller K kommer så syna, om inte FOLD.

 

Haha, skön analys, om man tror det ska komma...?

 

Brukar du köra samma lir ang inside straight draw. Bara kallt tro att den dyker upp, eller räknar du på odds nån gång med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ligger förmodligen efter, fast kanske bara litegrann. Lita på magkänslan, känner du på dig att ett A eller K kommer så syna, om inte FOLD.

 

Haha, skön analys, om man tror det ska komma...?

 

Brukar du köra samma lir ang inside straight draw. Bara kallt tro att den dyker upp, eller räknar du på odds nån gång med?

 

Vadå, om man känner klonken och vet att hålstegen kommer så spelar ju inte oddsen någon roll... Man kan ju syna allins på 1000 dollar i en tjugodollars pott om med bara hålstege om man känner att den sitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

big_less: Betar jag ut flop som jag gör och får syn blir det ett väldigt svårt beslut på turn. Antar att det är så du resonerar?

Hade jag haft lite bättre koll på fi's stack hade jag nog höjt aningen mer preflop och betat ut närmre pott på flopp istället vilket hade gjort handen mycket lättare att spela. Brukar dock inte cb'a mer än ca 2/3.

 

Tycker du man ska ge upp potten om man checkar bakom, inte träffar turn och fi betar ut då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...