Gå till innehåll

Hajen - En fena på vift


hajen

Recommended Posts

en av mina bästa foldar tro ? glöm idiotspelet efter flop. Fck någon vibb av nått slag ;)

 

PokerStars Game #7798250196: Hold'em Limit ($3/$6) - 2007/01/06 - 15:52:22 (ET)

Table 'Draco III' 6-max Seat #2 is the button

Seat 1: Hajen007 ($132 in chips)

Seat 2: martynjan ($123 in chips)

Seat 4: I_Know22 ($41.50 in chips)

Seat 5: zorantoronto ($120 in chips)

Seat 6: diafanos ($157 in chips)

I_Know22: posts small blind $1

zorantoronto: posts big blind $3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hajen007 [Ac As]

diafanos: folds

Hajen007: raises $3 to $6

martynjan: folds

I_Know22: calls $5

zorantoronto: calls $3

*** FLOP *** [9s 8d 9c]

I_Know22: checks

zorantoronto: checks

Hajen007: checks

*** TURN *** [9s 8d 9c] [7s]

I_Know22: bets $6

zorantoronto: raises $6 to $12

GR33D1982 joins the table at seat #3

Hajen007: folds

I_Know22: folds

zorantoronto collected $29 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $30 | Rake $1

Board [9s 8d 9c 7s]

Seat 1: Hajen007 folded on the Turn

Seat 2: martynjan (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: I_Know22 (small blind) folded on the Turn

Seat 5: zorantoronto (big blind) collected ($29)

Seat 6: diafanos folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jaha fått lön nyss ?

 

PokerStars Game #7798496328: Hold'em Limit ($3/$6) - 2007/01/06 - 16:07:08 (ET)

Table 'Cursa II' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: Posti ($398 in chips)

Seat 2: LemonNuts ($210 in chips)

Seat 3: ft2004gt ($157 in chips)

Seat 4: MOKE63 ($152 in chips)

Seat 5: Hajen007 ($244 in chips)

MOKE63: posts small blind $1

Hajen007: posts big blind $3

Ron1_Pro1: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hajen007 [Jh 9h]

Posti: folds

LemonNuts: folds

ft2004gt: raises $3 to $6

MOKE63: calls $5

Hajen007: calls $3

*** FLOP *** [9s 7h 7d]

MOKE63: checks

Hajen007: checks

ft2004gt: bets $3

MOKE63: calls $3

Hajen007: raises $3 to $6

ft2004gt: folds

MOKE63: raises $3 to $9

Hajen007: raises $3 to $12

Betting is capped

MOKE63: calls $3

*** TURN *** [9s 7h 7d] [3s]

MOKE63: checks

Hajen007: bets $6

MOKE63: calls $6

*** RIVER *** [9s 7h 7d 3s] [Kh]

MOKE63: checks

Hajen007: checks

*** SHOW DOWN ***

MOKE63: shows [Ks 3c] (two pair, Kings and Sevens)

Hajen007: mucks hand

MOKE63 collected $55 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $57 | Rake $2

Board [9s 7h 7d 3s Kh]

Seat 1: Posti folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: LemonNuts folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: ft2004gt (button) folded on the Flop

Seat 4: MOKE63 (small blind) showed [Ks 3c] and won ($55) with two pair, Kings and Sevens

Seat 5: Hajen007 (big blind) mucked [Jh 9h]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra plus! =)

 

Hur är det med rb på Stars? Kan man komma upp i nån nivå så man får runt 25% tillbaka? eller funkar det inte alls så?

 

 

är inte helt insatt, men spelar du typ 3/6 - 10/20 en del så genereras det rätt mycket points som man kan slösa på satelitter + mycket annat. Lyckas du sedan klonka så blir det mycket mer än 25%.

 

Sedan finns det VIP bonus man kan köpa för sina FPP points. Tror Gdaily sa att det motsvarade ca 15-25% RB (inte riktigt säker)

 

Jag fixade ju 1500$ för 18000FPP points genom lite klonk så det kan bli riktigt bra.

 

Om du spelar ca 10K 3/6 händer i måndaden så blir du gold Vip, typ 15 -20 för Platinum. Lägg till aööa frirullar som vippar får så är det nice.

Kom just 66/3570 pers 28$ :)

 

Jag satte själv in för att cleara full tilts 600$ bonus och tycket det to en evighet faktiskt gentemot stars tempo. Fast FT är 10x bättre än Partypoker.

 

En massa HU på stars med Miami :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skall vi summera nattens spel. ÄR toktrött då jag inte kom i säng förrän 05.00 och upp igen runt 09.00. Familjefrukost wihaaw!! :)

 

Spelade först 20K$ Frirullen (100FPP i buyin) kom 66/3500st nått + 28$

 

Exprimenterade sedan lite CG med tankarna från Meta & Morberg. (Bild nedan)

380st händer 3/6 +127,50$

 

namnlst1qd6.th.gif

 

Spelade sedan 772st 10/20$ FLTSH +756$

Blev lite avtrubbad på slutet efter rushen på ett av borden i början. Gjorde lite onödiga moves på slutet, då tröttheten var övermäktig och jag lade av.

 

så runt 900$ upp, trevligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, väldigt stor skillnad i dessa stats. Även om det inte är så många händer. Men rent spontant ser det mycket bättre ut.

 

Kul att nån som plussar åt helvete mer än jag nånsin gjort lyssnar på mina råd förresten :) Ska försöka hinna ikapp...hehe.

 

(Igår natt spelade jag 2400k händer på Wpx. Allt gick åt helvete, backade 290 på spelet. Blev förbannad,gick iväg några minuter, sen gick jag tillbaka och kollade hur mycket jag skulle få tillbaka av raken. Visade sig vara 255 dollar. Lol. Alltså enbart 35 dollar back på en riktig jävla röv-session rent ut sagt :D)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, väldigt stor skillnad i dessa stats. Även om det inte är så många händer. Men rent spontant ser det mycket bättre ut.

 

Kul att nån som plussar åt helvete mer än jag nånsin gjort lyssnar på mina råd förresten :) Ska försöka hinna ikapp...hehe.

 

(Igår natt spelade jag 2400k händer på Wpx. Allt gick åt helvete, backade 290 på spelet. Blev förbannad,gick iväg några minuter, sen gick jag tillbaka och kollade hur mycket jag skulle få tillbaka av raken. Visade sig vara 255 dollar. Lol. Alltså enbart 35 dollar back på en riktig jävla röv-session rent ut sagt :D)

 

 

Ja det var enorm skillnad på statsen, och helt klart en förbättring. Känslan fanns där. Ditt och morbergs tips var ju klockrena :)

Spelade lite för några månader sedan på WPX, och rakfritt gör susen faktiskt, men just då så fick jag många disconnects, samt gillade inte gränsnittet något vidare. Kanske skall testa någon gång igen.

 

Minisession idag är rätt seg i huvudet och det visar ju oxå aggressions factorn ;). 247st 3/6 FLTSH händer +109$

 

namnlst1fb5.th.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spela turn här ? Dumt att reraisa ?

 

PokerStars 3/6 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is MP with Aspade.gif, Kclub.gif.

1 fold, Hero raises, CO calls, 3 folds.

 

Flop: (5.33 SB) Kdiamond.gif, Tspade.gif, 4club.gif(2 players)

Hero bets, CO calls.

 

Turn: (3.66 BB) 7diamond.gif(2 players)

Hero bets, CO raises, Hero 3-bets, CO calls.

 

River: (9.66 BB) 3spade.gif(2 players)

Hero bets, CO folds.

 

Final Pot: 10.66 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad slänger man i denna handen tro ? Han är ju så commitad man kan bli.

 

 

PokerStars 3/6 Hold'em (3 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with Aspade.gif, 9club.gif.

Hero raises, SB 3-bets, 1 fold, Hero calls.

 

Flop: (7 SB) Jspade.gif, 7spade.gif, Tspade.gif(2 players)

SB bets, Hero raises, SB 3-bets, Hero caps, SB calls.

 

Turn: (7.50 BB) 3heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

River: (9.50 BB) 5diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB folds.

 

Final Pot: 10.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens skörd på 3/6 FLTSH blev +154$ med 350st händer spelade. Önskar jag orkade plöja mer händer , men jobbar ju så det får räcka. Måste ha min sömn nu känner jag.

 

Hamnade återigen i Semilöst tillstånd pre, dock lite lägre denna session.

Fast var mer på bettet (haha) idag än igår

 

namnlst1hg7.th.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det gjorde nytta!

 

Mm, kommer någon enstaka disconnect men det har inte varit så farligt för mig som alla vill få det till att vara. Var minst lika mkt på Party när jag spelade där.

 

AK-handen är helt read-beroende. Vad har snubben för ungefärlig turnraise-range ungefär. Mot TAGs eller vettiga spelare är det gränsfall. Mot LAGs alltid trebet i princip eller eventuellt CR river om de är alltför galna :) Enda rimliga handen jag kan se på fi här är något skräp som plockat upp ruterdraget eller något eftersom han synar din trebet och sen viker river. Skumt annars. Men bra spelat!

 

A9 - bra spelat fram till turn. Du har byggt pott i position men en hyfsad/fin equity. Ta gratiskortet på turn där alla gånger tycker jag! Utvärdera sen river beroende på kort och action. Du har ju nöt-esset, kan inte riktigt se vad en vettig spelare ska kunna ha där på flop + turn som du kan få att lägga när inte ett fjärde spader kommer. (Uppenbarligen har jag fel, det finns tydligen en del händer :D)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det gjorde nytta!

 

Mm, kommer någon enstaka disconnect men det har inte varit så farligt för mig som alla vill få det till att vara. Var minst lika mkt på Party när jag spelade där.

 

AK-handen är helt read-beroende. Vad har snubben för ungefärlig turnraise-range ungefär. Mot TAGs eller vettiga spelare är det gränsfall. Mot LAGs alltid trebet i princip eller eventuellt CR river om de är alltför galna :) Enda rimliga handen jag kan se på fi här är något skräp som plockat upp ruterdraget eller något eftersom han synar din trebet och sen viker river. Skumt annars. Men bra spelat!

 

A9 - bra spelat fram till turn. Du har byggt pott i position men en hyfsad/fin equity. Ta gratiskortet på turn där alla gånger tycker jag! Utvärdera sen river beroende på kort och action. Du har ju nöt-esset, kan inte riktigt se vad en vettig spelare ska kunna ha där på flop + turn som du kan få att lägga när inte ett fjärde spader kommer. (Uppenbarligen har jag fel, det finns tydligen en del händer :D)

 

JA party har strulat lite för mig med sistone. Spelade bara kanske 700-800st händer på WPX innan jag frog vidare. Får ge sidan mer tid senare då badstreaken på stars kommer ;)

 

Hade ärligt talat ingen jättebra read i AK handen, möjligtvis en svag lite sådan vad jag minns. Jag brukar spela mina händer hårt när jag är fokuserad.

 

A9 handen låter bra att stanna upp på turn, FI sa i chatten NH efteråt och jag frågade

- drawing?

Fi: Yes?, and you ?

- drawing 2

tystnad.....

 

Han måste haft KQ med K flush/stegdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK handen är lite readberoend som nån skrev tidigare men 3-bet är inte standard för mig.

 

A9 handen, jag tar nog oxå frikort på turn men callar blank river om han betar ut. Som spelat tror jag inte din riverbet foldar ut en bättre hand speciellt ofta, jag checkar river i din hh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK handen är lite readberoend som nån skrev tidigare men 3-bet är inte standard för mig.

 

A9 handen, jag tar nog oxå frikort på turn men callar blank river om han betar ut. Som spelat tror jag inte din riverbet foldar ut en bättre hand speciellt ofta, jag checkar river i din hh.

 

 

tack för analysen miami

 

A9 handen är nog dum att riverbetta, jag körde på av bara farten.

 

Kul med svaren, betyder mycket, alla har självklart olika syner på hur man skall spela, vad som är mest/minst rätt/fel och inte alltid är man säker på sin sak i stridens hetta.

 

Är nu sjukt sugen på FL-spel efter att ha fått nytändning både teoretiskt i form av analyser och lite mer kunskap i PO2 office. Helt enkelt skitkul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spela turn här ? Dumt att reraisa ?

 

PokerStars 3/6 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is MP with Aspade.gif, Kclub.gif.

1 fold, Hero raises, CO calls, 3 folds.

 

Flop: (5.33 SB) Kdiamond.gif, Tspade.gif, 4club.gif(2 players)

Hero bets, CO calls.

 

Turn: (3.66 BB) 7diamond.gif(2 players)

Hero bets, CO raises, Hero 3-bets, CO calls.

 

River: (9.66 BB) 3spade.gif(2 players)

Hero bets, CO folds.

 

Final Pot: 10.66 BB

Det är ju inte ovanligt att folk väljer att vänta med att höja sina monster till turn. Det kan också vara free-showdown-draget; jag brukar välja att syna ner passiva motståndare och trebetta überaggron.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack morberg

 

Idag sket sig 3/6 spelet och jag backade ca 250$. Skulle inte säga att jag hade otur, utan det var stundtals horribelt spel ifrån min sida.

Fisksyner lite här och där och småtilt. Bara att glömma tänkte jag.

 

Så jag skotta lite 50/100$ tappa en 800$ pott första handen med 86s och 57K bräda med både Str8färg och stegdrag. Fick in några fina räkmackor på slutet och sluta ca 300$ upp.

 

Har för övrigt lärt mig en ny sak idag om mig själv och mitt spel. Jag tiltar mer på mitt egna dåliga spel, än otur. Det skall utvecklas

 

Nu blir det kudden.

 

Funderar på vad som är mest värde att handla i shoppen.

1: Köpa 2st VIP champs SNG:er med pris 1000$/500$/300$200$ Bounty 250$

2: En Samsung 204B 20" (möjligtvis säljas har redan en sådan kanske 2? )

3: En ipod video 80Gb (säljes direkt isådant fall) Säljes för ca 3500kr i sverige.

4: 285$ bonus ticket. (krav 1995 base points)

5: spara för inköp satteliter m.m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denne gubben har jag mött innan på 30/60 (ca 200st händer VPIP på 53%)

lös spelare som jag hade read på.

 

PokerStars 50/100 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is CO with Adiamond.gif, 6club.gif.

2 folds, Hero raises, 1 fold, SB 3-bets, 1 fold, Hero calls.

 

Flop: (7 SB) 5club.gif, 3heart.gif, 9diamond.gif(2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

Turn: (5.50 BB) Aspade.gif(2 players)

SB bets, Hero calls.

 

River: (7.50 BB) 3spade.gif(2 players)

SB bets, Hero raises, SB folds.

 

Final Pot: 10.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I din A6 hand, jag tror inte han sätter dig på 3 speciellt ofta utan kommer syna ner din höjning på river med alla bättre A, sämre A finns nästan inte. Alla pp kan nog folda hyfsat säkra för den höjningen. Jag tycker inte den kan vara standard att spela som du gör. Nu har du TP och SD är ett måste, 3 bet ingår inte i den planen för min del.

 

mina 5c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I din A6 hand, jag tror inte han sätter dig på 3 speciellt ofta utan kommer syna ner din höjning på river med alla bättre A, sämre A finns nästan inte. Alla pp kan nog folda hyfsat säkra för den höjningen. Jag tycker inte den kan vara standard att spela som du gör. Nu har du TP och SD är ett måste, 3 bet ingår inte i den planen för min del.

 

mina 5c

 

Din 5c är välkomna!

Står still, SD står för ?

Skall nog tillägga att jag spelade den handen, p den read han gett mig trots att jag riskerade onödigt mycket genom riverraise, nog bäst med endast syn.

 

ikväll blir det revansch på 3/6 FLTSH.

Har nu spelat ca 8k händer och ligger på ynka 1,44 BB/100 än så länge.

har för mig att man borde ha runt 2-3 BB/100. Vad är bra resp mycket bra ?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag sket sig 3/6 spelet och jag backade ca 250$.

...

Så jag skotta lite 50/100$ tappa en 800$ pott första handen med 86s och 57K bräda med både Str8färg och stegdrag. Fick in några fina räkmackor på slutet och sluta ca 300$ upp.

Du vet att du inte förtjänar att lyckas med dina skottningar, va?

 

Står still, SD står för ?

Showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...