Gå till innehåll

NLT - Trn, 9/12, SCOOP, TGC, post-game snack!


Matteprof

Recommended Posts

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ut med de förädiska KK pre-flop. Man borde föra lite statistik på hur ofta man förlorar mot Ax i det läget. Visserligen var det AK i det här fallet, men ändå. Kan det kanske vara att man kommer ihåg de jobbiga beatsen bara? :-)

 

Sökö nästa turnering, då rasar man väl ut från top 10 också...

 

MatteProf, vi måste se till att det blir Omaha PL snart eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt makalöst, ligger 4e plats med ca 30 kvar. Har ca 7900. Plockar upp TT i BB som är 300.

 

En limpar in tidigt, tror UTG+2 och killen före button går all-in med ca 1500. Jag synar, borde kanske ha höjt, samma gör killen som limpat, flop 246, ingen färgchans. Jag ställer all-in och han synar med ca 5k och visar A6(?!?!). Enkelt tänkte jag, till A kommer på turn, river var blank.

 

Hetsade i vanlig ordning, min stubin är inte världens längsta och jag är ofta dålig förlorare, åkte väl en del onödiga ord i chatten, beklagar för detta. Ser dock inte hur man diskuterar en sån syn, dels pre-flop, men även flop. Lyckades dock folda mig till en ITM-plats som 20e man, andra ITM idag då, på två turneringar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då åkte man ut på 15 plats.

 

Höjde till 3xbb (T$1200) UTG med TT i fickan. Foldas runt till Big Blind som sätter mig all in (ca T$5000 till). Synar efter ett litet tag, då jag tror att han inte har mig slagen utan han vill markera att jag ska ge fan i hans mörkar. Sedan jag kom till bordet har jag höjt från UTG säkerligen 50% av gångerna, dvs 2-3 ggr, om jag inte minns fel (med bra kort, inga bluffar), så den tankegången är inte helt fel. Han vänder upp JJ och jag är historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...