Gå till innehåll

SAJT: WasaPoker.com


Nusseman

Recommended Posts

3 dagar återstår av Vip of the Month för maj, och här är den aktuella ställningen.

 

1. Torbjörn Ti.

2. Torbjörn Th.

3. Johan K.

4. Markus W.

5. Daniel Ö.

6. Staffan M.

7. Peter N.

8. Rickard H.

9. Björn L.

10. Lars F

11. Johan B.

12. Alexander S.

13. Martin C.

14. Samuel A.

15. Calle M.

16. Kjell G.

17. Matti L.

18. Simone L.

19. Mathias P.

20. Dan Ö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • Svars 91
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Vip of the month ställning 16:e augusti 2007

 

1. Marcus W.

2. Torbjörn Th.

3. Pontus M.

4. Kjell G.

5. Johan K.

6. Björn L.

7. Peter N.

8. Rickard H.

9. Daniel Ö.

10. Fredrik J.

11. Staffan M.

12. Mattias E.

13. Niklas L.

14. David N.

15. Samuel A.

16. Martin C.

17. Lars C.

18. Steffen J.

19. Martin J.

20. Mattias L.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej!

 

Som flera kanske redan vet, så ägs både 66poker och Wasapoker av Psi spelinvest.

Nu i dagarna så lanserade 66poker cardroom2, vilket kommer att ge ett större mervärde för alla våra spelare.

Inom kort kommer denna lansering även ske på Wasapoker.

Kika gärna in på 66poker idag för en närmare titt samt mer info om CR2.

 

Mvh WasaPoker, 66Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Nytt VIP-poängsystem

Spelaren får en VIP för varje €0.40 i bidragande rake. VIP-poäng ges i en stigande skala maximalt kan spelaren få 3.75 VIP i en pott.

 

Contributed Rake Table

 

Exempel

€1/2 NL Texas, sex spelare får kort. Spelare A satsar €1 i potten, spelare B satsar €2, spelare C satsar €40, spelare D satsar €40. Spalare E och F foldar. Potten är nu €83 och raken är €3.

 

Spelare A bidrar med €1/€83 = 1,2% av potten = €0.036 i rake = 0.09 VIP

Spelare B bidrar med €2/€83 = 2,4% av potten = €0.072 i rake = 0.18 VIP

Spelare C bidrar med €40/€83 = 48,2% av potten = €1,446 i rake = 3,62 VIP

Spelare D bidrar med €40/€83 = 48,2% av potten = €1,446 i rake = 3,62 VIP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
Haha jag var med i "Team WasaPoker" typ 2005-2006. :D Vad jag vet så sålde ägarna skinnet och jag tror de nya ägarna sålde vidare till ett annat nätverk och bytte namn? Osäker på vad som egentligen hände, RIP WasaPoker hur som helst.

 

De sålde till Stingbet sen vet jag inte vad som hände efter det. Spännande, vad nickade du där? Jag var oxå en del av deras Team men minns inte vilket år. Vi kanske möttes i de berömda Team WasaPoker turrarna:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De sålde till Stingbet sen vet jag inte vad som hände efter det. Spännande, vad nickade du där? Jag var oxå en del av deras Team men minns inte vilket år. Vi kanske möttes i de berömda Team WasaPoker turrarna:)

 

Jag nickade OnTheDraw, du? :) Var i Jönköping en gång på en träff med teamet, vet inte hur många de hade tot. Ja de där EPT-kvalturrarna varje söndag ja :) kommer ihåg att jag alltid försökte vinna den första för varje period och om jag inte gjorde det så orkade jag inte spela resten av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WasaPoker-grundarna (en av dem var Robinson-Christian) blåste upp värdet med hjälp av att öka omsättningen genom grinders på deals, i kombination med ett lyckat event på en innebandymatch i Jönköping med Natacha Peyre som huvudattraktion fick de bra publicitet (lotteriinspektionen kom på besök) som ledde till att många spelare sökte sig dit. Var tydligen upp emot 250 registeringar per dag närmaste tiden efter.

 

WasaPoker såldes sedan för runt 20 miljoner till PSI invest (osäker på namnet? länge sen) som var (är?) ett göteborgsbaserat investmentbolag inom spelbranschen. Bl.a så var Lasse Kronér inblandad och var lite av en frontfigur för satsningen för PSI, i styrelsen satt även bla ngn kille som var med i Pokerlandet och som tidigare jobbat på Volvo men i dokumentären berättade att nu var den tiden förbi. Tror han är god vän med Erik123 som säkert oxå på ngt vänster var inblandad i satsningen.

 

Under PSI´s paraply ingick även skin som just Erik123 m.fl

 

De köpte upp skin för dyra pengar på piss-nätverk som Entraction (som accepterar höga rakebacks) utan att anställa folk att sköte sajterna.

 

Givetvis tappade de ganska snart spelarna då dels andra skin erbjöd högre rakeback och dels uselt management.

 

WasaPoker såldes till Stingbet för en struntsumma, kan man anta, då det enda värdet på sajterna i princip var spelarbasen.

 

Någon uppgift ovan minns jag säkert fel, men kan rekommendera för dem som tycker det är lite intressant att googla lite på skiten. Robinson-Christian försökte sedan för övrigt på sig en nu sväng genom starta pokersajten doublecardrooms.com men tror den sajten ganska snart låg ute på blocket så vet inte om den finns kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte googla på Wasa Poker men hittade just inget så var därför jag frågade. Doublecardroom.com länkar numer till Redbet men betyder ju inte att Redbet köpt upp siten utan kan ju bara vara att de köpt domännamnet när tillfället fanns.

 

Kändes spontant som man fått ett rejält överbud för siten och så var tveklöst fallet i efterhand men på den tiden var det ju många som trodde poker var en enkel inkomst bara man hade lite användare från början. Samtidigt vet man ju inte hur det hade gått med mer kompetent folk som köpt siten ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt vet man ju inte hur det hade gått med mer kompetent folk som köpt siten ...

 

Ja verkligen, jag undrar hur pass starka kopplingarna mellan PSI spelinvest AB och 5050poker är? Är inte så sjukt påläst på 5050poker härvan men tycker att det finns en hel del referenspunkter som tyder på ett systematiskt utnyttjande av branschens brister.

  • PSI går i konkurs/avyttrar sin verksamhet i samband med 5050pokers födelse
  • Samma ankdamm (Göteborgsandan)
  • Tar in naiva investerare
  • "Frontar" med "kändisar"

 

Naturligtvis bara spekulationer ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...