Gå till innehåll

Ny pokerfilm på g?


kria

Recommended Posts

Jag surfade runt på imdb och av en händelse hittade jag den här filmen.

klick

Alltid kul med pokerfilmer även om man kanske inte ska ha några jätte förhoppningar på affleck och schwimmer ;)

Någon som vet mer om filmen?

 

Untitled Zak Penn Project (2005)

 

Plot Outline: A Comedy set against the World Series of Poker.

 

Credited cast:

Ben Affleck

Werner Herzog

Richard Kind

William H. Macy

David Schwimmer

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Afleck är riktigt usel tycker jag.. Visst han kan poker..

Men man behöver inte kunna poker så super bra för att göra en poker film... kolla bara på rounders... matt damon kunde inte spela (spela kan välla dom flesta, men ni fattar vad jag menar) innan dom började spela in!

 

Och var jag kommer ihåg är det inga jätte missar i rounders?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här rullen har stora möjligheter att bli riktigt grym, anledningen att jag säger så är att Zak Penn & Werner Herzogs första samarbete ungefär var årets roligaste film 2004. Tyvärr hade den ingen störe distribution utan har mest gått på filmfestivaler och sådant. Om ni får möjligheten att se "incidents at loch ness" som deras första film heter se den på en gång. För er som inte känner till Werner Herzog så är han en av världens mest repekterade filmare och har gjort sjukt många bra filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Afleck är riktigt usel tycker jag.. Visst han kan poker..

Men man behöver inte kunna poker så super bra för att göra en poker film... kolla bara på rounders... matt damon kunde inte spela (spela kan välla dom flesta, men ni fattar vad jag menar) innan dom började spela in!

 

Och var jag kommer ihåg är det inga jätte missar i rounders?

 

Nej det är inga jättemissar kanske men dom kunde ju ha lärt John Malkovich att blanda och ge med en kortlek innan inspelningen. Han ser ju inte direkt ut som nåt full time pro när han sitter o fumlar med leken i heads up fighten på slutet. Sen finns det ju en del osannolika grejer med som när han läser ett helt bords händer blint och nobbar det mörka bombnedslaget som har egen pokerklubb men det är ju trots allt ingen instruktionsfilm och underhållningsvärdet är ju helt ok. Sen säger ju Matt Damon att samma fem killar kommer till finalbordet i WSOP varje år. Det måste varit länge sen om det nånsin har varit så. Men letar man som fan kan man ju hitta massor av faktafel i de flesta filmer så det är väl inget att hänga upp sig på. Men inte tycker jag att Ben Affleck är en såååå kass skådis. Och man lär ju se skiten i vilket fall som helst. Jag menar man såg ju Shade bara för den handlade om poker och det om något var ju en RIKTIGT KASS rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen säger ju Matt Damon att samma fem killar kommer till finalbordet i WSOP varje år. Det måste varit länge sen om det nånsin har varit så. Men letar man som fan kan man ju hitta massor av faktafel i de flesta filmer så det är väl inget att hänga upp sig på.

 

Jag tror inte hans poäng är att säga exakt hur många samma personer som sitter vid finalbordet varje år, han vill nog bara poöngtera att det verkligen inte handlar om tur. Och då drar han nog till med en siffra. Som i teorin är oviktig! eller? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte hans poäng är att säga exakt hur många samma personer som sitter vid finalbordet varje år, han vill nog bara poöngtera att det verkligen inte handlar om tur. Och då drar han nog till med en siffra. Som i teorin är oviktig! eller? ;)

Men det handlar ju jättemycket om tur, och exempel som Dan Harrington motsäger inte direkt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm alltså är det bara jag som tycker rounders är helt sjukt bra?

Malkovich ryska brytning är ju något av en klassiker =)

har säkert sett filmen 10ggr, det är ju den som har gjort att man sitter här ju =)

 

SHADE var däremot riktigt kass, riktigt dåligt val av skådisar osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Affleck har ju tagit sig in på utdelningslistorna lite här och var i större turneringar så nog kan han spela alltid, men frågan är ju om han inte har ett litet övertag med att vara miljonär, alla som lirar på tex WPT är ju INTE miljonärer/miljadärer, vissa tar sig in på satelliter/feeders och andra skrapar ihop 10k dollar och är med och satsar säkert hus och hem ibland. Så de är anser att vinna vore världens underverk i stortsett, och spelar kanske inte lika aggressivt, medans Affleck kan sitta och ta det lugnt, vinner han inte så vinner han inte, inte mer än så, ungefär som proffsen.

 

Och på tal om hans skådespelar talanger så är han väl en rätt okej skådis ändå, han har varit med i gulliga filmer som Pear Harbor visst, men han har också varit med i Dogma :)

 

Lite roligt är det ju att Matt Daemon och Affleck är polare, och Matt har redan gjort en pokerfilm, undrar hur Matt känner det när Affleck ska göra en nu också :)

 

David Schwimmer har gjort rätt bra skådespelar insatser, de flesta tänker bara på Vänner, men han gjorde en okej instats i Band of Brothers, och han gjorde en bra insats i en miniserie som heter Uprising också, om hur nazisterna ockuperade Polen under WWII. Så det finns grund för att det blir bra, men det gäller att de håller sig ifrån allt flimsflams, de får se tilla tt hollywood inte försöker göra poker 1000 ggr häftigare än det är, för då faller det platt, eller slänger in nog så felaktiga uppgifter gällande pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...