Gå till innehåll

Ny medlem i Heypoker-familjen - HeyPuppy


HeyJohan

Recommended Posts

Vi har igår fått ett tillskott här på kontoret:

En 10 veckor gammal Leonberger som numera går under smeknamnet HeyPuppy.

 

Leon (japp, otroligt fantasilöst namn) kommer att ha som huvudsyssla att spamma hundsiter, lukta sig till fisk, dreggla på pokerborden, håra ner HeyShop-lagret och tugga på paket.

 

OM ni får utskick från HeyShop med bitmärken ber vi er ta upp det med mig omedelbart. Samma sak gäller då tussar av ludet hundhår använts som emballage.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis tillbaka från första valpkursen.

Helt slut. :)

 

Bilder kommer, men först måste jag - här och häpna - svara på de sista PM:n som ligger i inboxen.

 

(Underbart med regn förresten, jag fick med mig ett litet lermonster hem)

 

Mvh Johan

 

Lera i all ära... men vänta bara tills du börjar hitta diverse kryp på lillen! Fast man vänjer sig ju vid det mesta. Som t.ex. fästingar i sängen... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, as requested :)

 

Leon1.jpg

 

Han börjar närma sig 13 kg, äter 6 dl om dagen och är förhoppningsvis rumsren innan veckan är slut.

 

Han var för övrigt med när kontoret med respektive kollade fotbollen ikväll. Ljungberg fick sig ett välförtjänt skall. :)

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, as requested :)

 

Leon1.jpg

 

Han börjar närma sig 13 kg, äter 6 dl om dagen och är förhoppningsvis rumsren innan veckan är slut.

 

Han var för övrigt med när kontoret med respektive kollade fotbollen ikväll. Ljungberg fick sig ett välförtjänt skall. :)

 

Mvh Johan

 

Så här ser HeyCasey ut under VM! :lol:

 

<-----------Avatar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Atleten: Sorry om det här blir en lite OT-tråd, men jag har ett par snabba frågor:

 

1. Har du kastrerat honom?

2. Har han också tendenser att om han inte vill gå åt samma håll så lägger han sig ner och gör sig tung? Bökigt att träna bort, men det ska gå :)

3. Har du vattentränat honom något?

4. När tyckte du att han började bete sig vuxet?

 

HeyPuppy väger nu in på cirka 18 kg. Ska försöka få upp en bild innan veckan är över.

 

Trevlig kväll!

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Atleten: Sorry om det här blir en lite OT-tråd, men jag har ett par snabba frågor:

 

1. Har du kastrerat honom?

2. Har han också tendenser att om han inte vill gå åt samma håll så lägger han sig ner och gör sig tung? Bökigt att träna bort, men det ska gå :)

3. Har du vattentränat honom något?

4. När tyckte du att han började bete sig vuxet?

 

HeyPuppy väger nu in på cirka 18 kg. Ska försöka få upp en bild innan veckan är över.

 

Trevlig kväll!

 

Mvh Johan

 

1. Nej

2. Nej, han går med så glatt. Inget jag märkt av.

3. Vi fick honom när han var lite mer än ett år gammal och då var det så mycket annat vi behövde lära upp honom. Han hade varit lite av en problemhund i sin förra familj. Fast han har fina gener med flera syskon som vunnit på utställningar. Men nu har vi fått ordning på honom och nu är det nog lite sent när han är snart 3 år gammal. Lättare när dom är valpar... :)

4. Det var nog nu först i våras som han började bete sig mer vuxet. Han har varit lite valpig hela tiden annars. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...