Gå till innehåll

NL jämfört med PL?


Santa_Bege

Recommended Posts

Råkade hamna i en PL-turre härom dagen. Intressant upplevelse när jag är helt inkörd på NL.

 

Hittade en del om PL men är inte riktigt med i tänket?

 

Är det "vanligt" NL-spel som gäller, eller skall man köra mer åt Fixed limit-spel?

 

Någon bra bok eller artikel om PL eller annat tips uppskattas för det skall jag nog spela mer.. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PL har nästan inget med fixed att göra så det är ju mycket mer NL. Skillnaden är att man kan spela ännu hårdare på position i PL eftersom man inte riskerar att bli bortraisad på samma sätt som i NL. När stackarna blir små så är det förstås inte så stor skillnad längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PL har nästan inget med fixed att göra så det är ju mycket mer NL. Skillnaden är att man kan spela ännu hårdare på position i PL eftersom man inte riskerar att bli bortraisad på samma sätt som i NL. När stackarna blir små så är det förstås inte så stor skillnad längre.

 

Du är en klippa på att svara kortfattat. Bra tips, dvs om jag fattar dig rätt kan jag spela mer marginella händer i slutpositioner, typ ingen synare, lägg ett maxbet. Ja ja, det blir nog till att skrapa på botten i kistan och betala till utbildning i PL ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har också börjat spela PL igen efter en längre utförsbacke i mitt NL spel. Tycker det är riktigt trevligt och än så länge går det bra. Men jag efterlyser mer information, någon bra bok eller någon bra länk till någon sida som behandlar PL hade tacksamt mottagits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...