Gå till innehåll

Rounders?


Patruck

Recommended Posts

Okej, men om man har en väldigt liten rulle, är det då värt att chansa? man måste ju trots allt komma top 3 i 5 sit and go?

 

Du behöver inte gå alla steg direkt... klarar du 3an t.ex. Kan du köra 3an om å om igen tills du har råd att torska en 4a + att köra 3or igen eller grinda 4or. Lirar du dem ett tag så kommer du se att vissa sitter på 3or 4or å 5or samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många buy in tycker ni man ska ha till den lägsta nivån för att börja satsa på att klara sig till nivå 5?

 

Sjukt många. 200+ om man BARA ska spela rounders och inte vill förlora bankrullen.

Tror jag iaf, vet inte exakt hur strukturen är men det måste väl vara enorma swings?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många buy in tycker ni man ska ha till den lägsta nivån för att börja satsa på att klara sig till nivå 5?

 

Sjukt många. 200+ om man BARA ska spela rounders och inte vill förlora bankrullen.

Tror jag iaf, vet inte exakt hur strukturen är men det måste väl vara enorma swings?

 

Nej nej absolut inte. Har man väl kommit och lyckats vinna round 2 så kan man sitta och harva där hur mycket som helst. Så man behöver rulle för att kunna komma itm 2 ggr i rad en enda gång. Dvs en rulle på 30 buy ins måste räcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hur länge behöver man vänta på folk när man kommer upp på de högre nivåerna?

 

Tycker man får vänta i evigheter när de gäller Sit & Go på Prima

 

Var ett tag sedan jag spelade, men du behöver nog inte vänta så länge. Det är skillnad på "vanliga" sng som Prima förmodligen är sämst på i hela branschen och verkar inte vara intresserade att tjäna pengar på eller är allmänt hjärnslöa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hur länge behöver man vänta på folk när man kommer upp på de högre nivåerna?

 

Tycker man får vänta i evigheter när de gäller Sit & Go på Prima

 

Det där stämmer absolut inte. Den enda nivån som spelas 24/7 i princip är väl r1. Jag har iaf märkt av egna erfarenheter att alla nivåer spelas mestadels från 20.00 å fram till tidig morgon.

 

Så om du inte har något tålamod för väntan av motspelare så råder jag dig till att logga in rätt sent på kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett inköp kan räcka. Jag hade 6 dollar kvar på prima en kväll och gick med dem från 1 och vann round 5 senare på natten, ibland har man flyt.

 

Men ska man var ärlig så gäller det nog att ha tålamod på de lägsta nivåerna ett tag, tycker round 3 framför allt är väldigt jobbig att ta sig förbi. Gäller att jobba upp lite tokens på round 2 som helt klart känns enklast att klara

 

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rounder till skillnad från Partys "Steps" medför mkt mkt låg rake. Prima har nämligen valt att bara ta rake i ETT steg, inte samtliga. Jag tycker Roundersturneringarna är bland de bästa sit and gos som finns.

 

Alltså det är väl rake på alla nivåer?

 

http://www.bet365poker.com/poker/promotions/default.aspx?p=sitgoround

 

Eller missar jag något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rounder till skillnad från Partys "Steps" medför mkt mkt låg rake. Prima har nämligen valt att bara ta rake i ETT steg, inte samtliga. Jag tycker Roundersturneringarna är bland de bästa sit and gos som finns.

 

Alltså det är väl rake på alla nivåer?

 

http://www.bet365poker.com/poker/promotions/default.aspx?p=sitgoround

 

Eller missar jag något?

 

Asså den här strukturen är ju riktigt jävla bra. Och om man klonkar nånn gång så kan man ju börja på step 2/3. :)

Synd att jag inte har något konto på prima!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag grindade rounders när expekt låg kvar på prima. Tar man sig förbi runda 2 och vinner den första runda 3 man försöker på så är det bara att grinda ihop ett par tusen tokens och sen gå upp i nivå. Det krävs en hel del arbete, men det går utan tvekan att göra bra pengar på rounders. Jag satsade $24 totalt och plockade ut en bit över $1000.

 

Kanske borde prova på igen...hmm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag grindade rounders när expekt låg kvar på prima. Tar man sig förbi runda 2 och vinner den första runda 3 man försöker på så är det bara att grinda ihop ett par tusen tokens och sen gå upp i nivå. Det krävs en hel del arbete, men det går utan tvekan att göra bra pengar på rounders. Jag satsade $24 totalt och plockade ut en bit över $1000.

 

Kanske borde prova på igen...hmm.

 

Är "tokens" nått som man får när man spelar cashgame som man kan använda till bl.a turneringsinköp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag grindade rounders när expekt låg kvar på prima. Tar man sig förbi runda 2 och vinner den första runda 3 man försöker på så är det bara att grinda ihop ett par tusen tokens och sen gå upp i nivå. Det krävs en hel del arbete, men det går utan tvekan att göra bra pengar på rounders. Jag satsade $24 totalt och plockade ut en bit över $1000.

 

Kanske borde prova på igen...hmm.

 

Hmm.. :? Fattar inte det här.

 

Är det inte så att man går direkt till nivå 4? Låter ju som att du grindar många nivå 3...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...