Gå till innehåll

Problem Tiscali ADSL?


crows

Recommended Posts

Har nyss tecknat abbonemang hos tiscali och tjänsten ska vara inkopplad, allting borde således vara frid och fröjd.....men det är det inte.

 

Modemet är givetvis rätt kopplat, även om jag har tummen mitt i handen vilket leder till att min tekniska ådra ibland blir aningen blockerad..... :lol:

 

Vi har tre uttag i lägenheten och jag har testat två av dem dock inte jacket i sovrummet som ligger längst in i lägenheten och det känns som att det inte är det som gäller, men nu vetefan om det inte är dags att kolla det också..... :?

 

När jag kopplar upp via tiscali så kommer det upp ett felmeddelande som säger: the phone line is busy.......någon som vet vad felet är???

 

Har testat med telefonen genom splitterdosan och den funkar vilket utesluter att den är sönder, tror jag??

 

Tacksam för hjälp!! :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag hjälpte mitt ex att installera ADSL för några år sen så tog jag för givet att uttaget i hallen var huvuduttaget och drog kabel genom hela lägenheten, det visade sig att när vi flyttade på hennes säng så satt det en liten fin skylt vid det uttaget där det stod: "huvudjack", så ta inte för givet att det inte är uttaget bakom sängen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har pratat med tiscali och de har kontakt med mitt modem men jag kan ändå inte koppla upp till dem det kommer samma felmeddelande...

 

Har testat att ta ut telefonerna och således bara ha modemet i dock utan framgång.

 

Jag har stängt av min brandvägg om det eventuellt kunde vara problemet vilket det givetvis inte var.

 

Det sista han sa till mig var att sänka hastigheten på mitt nätverkskort från 100 till 10, så min fråga är: HUR gör jag??, ja tummen sitter fortfarande kvar i handen!!

 

IT´S ALIVE!!!!!!!! :lol:

 

Jag lyckades!!!! Nu slipper man få brödkaveln i nacken då sambon kan utnyttja telefonen samtidigt som jag använder datorn!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg den lycka som varar för evigt........som det känns nu så skulle jag vilja ringa och avbeställa mitt abonnemang såvida inte något drastiskt har hänt tills imorgon då jag ska ringa kundtjänst, igen....... :x

 

Gjorde som han på kundtjänst sa att jag skulle gå in i nätverksinställningarna och sänka hastigheten från 100 till 10. Det funkade jättebra ett par timmar, därefter runt 1730 åkte jag och handlade och stängde av datorn för att strax efter 2000 gå in och anmäla mig till Lads freeroll men det skulle jag tydligen inte göra........återigen kom samma fel upp: the telephone line is busy...error-676

 

Ska det tilläggas att jag är förbannad :evil:

 

Någon som vet vad som bör göras??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...