Gå till innehåll

SnG - Limp-syn i tidigt skede


Recommended Posts

Jag vet inte om det är jag som börjar bli nojig men jag tycker mig se väldigt mycket limp-syn i tidiga delarna av SnG:s. När jag spelade 3-champs turren så gjorde killen jag slog ut ett sådant spel också. Han satt med pocket femmor och limpade från UTG jag höjde upp och han synade. Jag satt med AA och han träffade settet, vi hamnade all-in och jag träffade A på turn. Efteråt sa han att han skulle spelat likadant alla dar i veckan mot mig (eftersom jag hade spelat väldigt tight och han visste att om han träffade settet så skulle det kunna bli bra betalt för honom)

 

 

Om man tänker utifrån de flesta SnG strategier som förespråkar att man spelar tight i början så kan jag ju förstå att man spelar på detta viset men är det "korrekt"/vinstgivande i längden att spela så, får man tillräckligt med implicita odds för att göra det?

 

En hand som fångar problematiken ganska bra.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv spelar jag ALDRIG så, kan tänka mig att limpa in med mellanpar i sen position när många redan limpat. Känns väl som det är mer rätt?

 

Men jag håller med, tycker folk tar med sig cashgame spelet med sig in i Sng spelet. Där just detta limpande med låga pp är mer vanligt.

 

EDIT: Pratar tidigt i en Sng, level 1-3. I senare stadier är det klart helt annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv spelar jag ALDRIG så, kan tänka mig att limpa in med mellanpar i sen position när många redan limpat. Känns väl som det är mer rätt?

 

Jag spelar inte heller så . Mellanpar, mm kanske, problemet är väl om man är 3-4-5 stycken med som ser floppen så vet man ju endå inte vart man står om man träffar settet. Någon kan ju ha träffat en stege eller högre sett.

 

 

EDIT: Pratar tidigt i en Sng, level 1-3. I senare stadier är det klart helt annorlunda.

 

På vilket sätt blir det annorlunda? Limpar du in eller höjer du dig in?

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag spelar inte heller så . Mellanpar, mm kanske, problemet är väl om man är 3-4-5 stycken med som ser floppen så vet man ju endå inte vart man står om man träffar settet. Någon kan ju ha träffat en stege eller högre sett.

//Matte

 

Som jag ser det får man ta de gånger man träffar set och får stryk, brädan ska se väldigt farlig ut innan jag släpper ett floppat set....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar inte heller så . Mellanpar, mm kanske, problemet är väl om man är 3-4-5 stycken med som ser floppen så vet man ju endå inte vart man står om man träffar settet. Någon kan ju ha träffat en stege eller högre sett.

 

 

Om nån floppar ett högre sett är det ju bara betala av o börja på en ny , blir man krossad av ett högre sett så har man inte flytet som krävs för o vinna endå i den turneringen. Tycker iallafall jag. Enda gången jag kan lägga en floppad triss är om det finns färdig stege/färg ute och det är stor risk att någon sitter med den handen, mot färgdrag tex lägger jag den aldrig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken med set över set är helt klart överskattad. Visst är det jobbigt när det händer men i långa loppet är det inget man ska bekymra sig över.

 

Jag limpar in med småpar på första nivån och kanske andra nivån på Stars. Då är blindsen 10/20 och 15/30, och så länge man bara behöver pröjsa 5% av sin stack (startstack 75) för att se en flåpp så är det värt det. På Stars är det rättså tajt så de implicita oddsen är lite dåliga, men på tomtigare sajter eller på lägre nivåer kan man ha råd att pröjsa upp till 10% av sin stack för att träffa set.

 

CG på party så synar jag med låga par så länge det kostar upp till 1/8 av stacken, där får man i princip alltid tag på hela fi's stack (inte sällan man får mer än en stack för den delen :)), så det är väldigt motståndsberoende.

 

5-10% gäller både den egna och fi's stack, om fi bara har 700 och det kostar 100 att se flåppen med 44 så är det kast, oavsett hur stor stack man själv har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...