Gå till innehåll

Hur ska man spela QQ när K eller A träffar floppen?


MrGunner

Recommended Posts

Om jag i PL 25$ med 10 personer fått QQ på handen, bettar potten innan floppen, två synar så vi är tre som spelar. Om nu floppen visar ett ess eller kung och jag är först att agera, ska jag då betta, checka - syna eller checka - lägga mig? Brukar alltid göra halvdant bet med kanske halva potten. Men det känns som om när det är två som synat mig så är chansen ganska stor att nån av dom har ett ess eller kung.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du höjde preflop så kan de tro att du sitter på AA, KK eller AK oxå

 

Om de har satt honom på AA, vilka händer har de då själva för att syna? Varsin triss? ;-)

 

Det säkraste i längden är säkert att checka och lägga sig om det kommer en bet. Sätter både en och två spänn på att det är det mest lönsamma i längden.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med de 2 föregående talarna. Varför riskera att ge bort pengar i onödan? Om du gör ett halft potbet som du sa, och åker på en höjning. Vad gör du då? Bettre att checka och sen betta på turn om inget ruggigt kort kommer upp (typ färg eller stegdrag)

 

No set, no bet 8)

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte alls med de föregående talarna. Att alltid check-folda här är att ge bort pengar, visserligen så är ett ess ganska troligt och att check-folda då och då är inte alls fel. Markposition, eventuella andra möjliga drag, motståndarnas starthandspreferenser och framför allt deras aggressionsnivå är väldigt relevanta.

 

Om man inte riskerar att framkalla bluff genom att checka (och det gör man väldigt ofta), så är det väl ok. Men mot en eller två motståndare så kommer jag väldigt ofta blåsa in ett pott-bet ungefär (kanske 2/3 eller 4/5), och sedan ge upp om jag får motstånd.

 

Huvudfrågan jag brukar ställa mig är om mina motståndare kommer att folda allting sämre än ess, i så fall skjuter jag. Om de synar med annat så är det ett väldigt knepigt läge eftersom jag här är så sårbar för bluffar. Mot aggressiva motståndare så måste man nog ge upp ganska omgående, trots att de kommer bluffa en hel del.

 

Just nu så hinner jag inte räkna ut den ungefärliga sannolikheten för ett ess i näven på en av dina motståndare, men den är antagligen mindre än du tror. Notera dock att jag nog oftast check-foldar mot tre motståndare, då har sannolikheten att någon har ess blivit för stor.

 

Överlag så är det här tankar utan matte bakom, men det hela är ett pokerproblem som lämpar sig väldigt väl för att räkna lite på. Hur som helst kan jag ha fel här, ber att få återkomma med lite siffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte alls med de föregående talarna

 

Självklart finns det massor av situationer där en check i det läget är helt fel, men generellt sett i dåliga spel med mindre insatser, tror jag att det lönar sig i längden att checkafolda om floppen kommer esshög. Om den kommer kunghög är dock läget ett annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser ett stort problem i att checka trots att tva spelare ar med om en K eller A kommer pa floppen.

 

Jag hade hellre gjort en bet for att se hur det ligger till. Chansen ar stor att du ger dem potten for ofta med en check. Chansen kanske ar att de sitter pa middle/low PP och ser din check som ett tecken pa svaghet och betar sjalva for att kanna pa vattnet.

 

Ibland brukar jag t.o.m. kora med en check-raise om en K eller A kommer pa floppen om nagon bakom mig betar svagt. De kanske har ett A med en 9 eller 10 och foldar till en check -raise. Det far dem att fundera... hehe

 

Det galler att variera spelet och inte fega for mkt.

 

bara mina tankar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen har ju rätt ju, Ge han credit! Man ska visa att man är man nog att alltid våga betta.

 

Fine. Betta du dina AXs, eller JT preflop, och lägg dig alltid när kan få se ett kort gratis, så låter jag bli. Var man du, så försöker jag vinna pengar på poker. ;-)

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...