Gå till innehåll

Recommended Posts

Tänkte dra igång en tråd om att spela på fotbolls-VM eftersom det känns som ett för stort ämne för att få plats i Sportsbettingtråden eller Fotbolls-VM-tråden. Oddsen är hittills endast från Sportingbet.com eftersom jag inte orkat lineshoppa än.

 

Till att börja med - vilket, om något, lag är +EV att spela på som segrare?

 

Brasilien 3.5

Italien 10

Portugal 26

 

är de tre jag tycker mest intressanta ut. Argentina (9.5), Tjeckien (26) Holland och Spanien (båda 15) kanske är alternativ också, jag vet inte. England, Tyskland och Frankrike känns i alla fall sjukt övervärderade. För den som gillar att spela på tokskrällar kanske Paraguay (251) är intressant. Allra högst odds har Trinidad (1501).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 243
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi fortsätter med turneringens skyttekung. Brassarna (Adriano, Ronaldo, Ronaldinho) har lägst odds och är antagligen övervärderade. Mina favoritodds är:

 

Pauleta 28 (finns tydligen för 29 på Pinnacle)

F. Totti 50

A. Robben 100

Nuno Gomes 100

 

Nu har jag inte så bra koll på fotboll, men Robben och Nuno Gomes var ju rejält måfarliga för några år sen i alla fall, är inte hundra gånger pengarna i högsta laget? Och Totti för femtio ggr låter ju också mycket...

 

Pauleta diskuteras i sportsbettingsektionen på 2+2 och ett av argumenten för honom (och Nuno Gomes) är att Portugal möter Iran och Angola i gruppspelet. Ett motargument är att Figo troligen slår Portugals straffar.

 

Nån som vet vilka som är straffläggare för Italien, Holland, England, Argentina, Brasilien?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lag med bäst värde tror jag är Tjeckien, jag tror de går till minst semifinal i detta VM, med tanke på oddsen ser ju även Portugal bra ut.

 

Tycker dock det är konstigt att Brasilien har så "högt" odds, det favorittippade laget brukar alltid ha för lågt, med 3,5 är ju spelbart.

 

Om jag orkar sätta några pengar blir det på Brasilien Tjeckien och Portugal, eventuellt Italien också. Isåfall sätter jag så att jag går +-0 på Brasilien och pluss på de andra.

 

Målskytt tycker jag är ett stort lotteri, men visst är oddsen du visat fina, speciellt Totti tycker jag. Inget jag kommer spela dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag letar överodds, trots att jag kan ganska lite om fotboll. Det tycker jag å andra sidan inte gör så mycket eftersom jag kan mycket om sportsbetting och gamblingteori och det alltid finns andra som kan nåt om sporten ifråga.

 

Sen så handlar inte det här om att jag försöker bli en professionell sportsbettor eller nåt i den stilen, jag bara tycker att det vore kul att spela lite på VM och gärna då med så högt EV som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eventuellt intressanta odds på öppningsmatcher:

 

England v Paraguay 6.5

South Korea v Togo 2.1

 

Togo v Switzerland 1.615

 

Czech Rep v Ghana 1.666

 

Portugal v Iran 1.444

 

 

Jag tror att England och Frankrike är övervärderade. De franska nyckelspelarna är ungefär lika unga och heta som Tysklands var i VM-94. Och en professionell sportsbettor och blackjackspelare på sharspsportsbetting.com säger så här om England:

 

Fading England at best price is about as solid a play as you can get in sports. With a high st bookmaking tradition and a strong economy to match England are invariably overpriced, and you would have made money fading them in individual matches in the last five major tournaments.

 

Krysspel på Frankrike-Schwiez (3.4) eller Frankrike-Sydkorea (4.0) kanske kan ha lite värde, jag vet inte. Oavgjort känns som ett ganska troligt resultat i Sverige-England i alla fall och 3.2 låter som ett bra odds. Seger för Sverige till 3.75 kanske är ett alternativ också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som gillar riktigt höga odds kan spela på segrare+skytteligavinnare. Har väldigt svårt att bedöma värdet här, men det här är de som spontant kändes intressanta. (Sverige+Zlatan ger 500 om nån undrar. :))

 

Portugal & Pauleta 200

Portugal & C. Ronaldo 350

Spain & Torres 125

Italy & Totti 125

Argentina & Ronaldo 80

Brazil & Shevchenko 80

Argentina & Shevchenko 200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På nyheterna sa dom nyss att Ladbrokes torskar 120 miljoner om England vinner WM

En annan person bitar på naglarna att Ronaldinho ska vinna skytteligan.

A mystery punter will win £671,000 if Ronaldinho is the World Cup's top scorer - after correctly predicting the winners of the Greyhound Derby and the Epsom Derby. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På nyheterna sa dom nyss att Ladbrokes torskar 120 miljoner om England vinner WM

 

Det kan jag tänka mig. Det är ju för att balansera såna effekter de sätter underodds på England.

 

Just nu lutar jag åt att spela Tjeckien och Portugal som vinnare. Kanske även Italien och/eller Argentina. Argentina är det av de lagen jag kan minst om, nån som har koll på deras chanser?

 

Jag tror 3.5 på Brasilien är -EV. Visst, de är favoriter, men är de värda över tre gånger mer än Argentina och Italien?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På nyheterna sa dom nyss att Ladbrokes torskar 120 miljoner om England vinner WM

 

Då frågar man sig givetvis hur LB har satt sina odds. Får man mycket spel på England, sänker man ju deras odds momentant.

 

Jag såg också reportaget och funderade på om det var en reklamkupp.

 

Bookies gar minus pa "fel" resultat de ocksa. Det ar med i berakningarna. Barca-Arsenal torskade en massa bookies en massa kosing pa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte ihåg nåra siffror just nu, men Italien har ett övervärde som segrare imo.

Klose och Luca Toni har sjuka övervärden som skytteliga vinnare på vissa sidor. Tror Klose kan dunka in båda 4 å 5 bollar bara i gruppspelet, Toni har fördelen med ett lag som troligtvis spelar många matcher.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig tråd! Finns verkligen sjukt mycket kul grejer att spela på. Har hittat ett par fina odds på HU-Lagprestationer.. av typen "Vilka går längst? Pengarna tillbaka om de åker ut i samma skede av turneringen."

 

Ang. skytteligan: Tyskland och Klose har som sagt fördel av svaga gruppmotståndare plus att det samtidigt innebär relativt säkert avancemang från gruppen. En kandidat som Toni tror jag får det svårt då han har haft det tungt innan VM. Tror att han kommer vara utbytt långa stunder. Vore ju hursomhelst surt att satsa på nån som inte säkert går vidare från gruppen..

 

Mina favoritodds är:

 

A. Robben 100

 

Robben ligger på 250 på Unibet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På nyheterna sa dom nyss att Ladbrokes torskar 120 miljoner om England vinner WM

 

Då frågar man sig givetvis hur LB har satt sina odds. Får man mycket spel på England, sänker man ju deras odds momentant.

 

Jag såg också reportaget och funderade på om det var en reklamkupp.

 

Bookies gar minus pa "fel" resultat de ocksa. Det ar med i berakningarna. Barca-Arsenal torskade en massa bookies en massa kosing pa.

 

fast i detta fallet handlar det väl om att alla engelsmän övervärderar sitt eget lag och ladbrokes tar en beräknad risk som blir lite extra varians i deras enormt stora spelkassa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På nyheterna sa dom nyss att Ladbrokes torskar 120 miljoner om England vinner WM

 

Då frågar man sig givetvis hur LB har satt sina odds. Får man mycket spel på England, sänker man ju deras odds momentant.

 

Jag såg också reportaget och funderade på om det var en reklamkupp.

 

Bookies gar minus pa "fel" resultat de ocksa. Det ar med i berakningarna. Barca-Arsenal torskade en massa bookies en massa kosing pa.

 

Va? Barca var väl favoriter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok: ja, exakt.

 

medaljören: favoriter, ja, men de var överbettade.

 

torch: har som sagt inte så bra koll på de senaste årens landslagsfotboll, men jag antar att robben inte är ordinarie i holland längre. om han är det låter 250x väldigt mycket.

 

rille: 6x på merk (som blev utnämnd till årets domare både 04 och 05) låter väldigt bra, men jag kan inte hitta nån vettig förklaring till varför man skulle sätta ett överodds på honom (till skillnad från varför man t.ex. sätter underodds på england och tyskland) så spelsiterna kanske vet nåt som inte vi vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om 8.5x på att Sverige och Paraguay går vidare från grupp B? Bättre/sämre än att spela på att Paraguay slår England för 6.5x?

 

Vad är det för odds att England och Paraguay går vidare? Jag tror att antigen är det Sverige och England som går vidare eller England och Paraguay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om 8.5x på att Sverige och Paraguay går vidare från grupp B? Bättre/sämre än att spela på att Paraguay slår England för 6.5x?

 

Vad är det för odds att England och Paraguay går vidare? Jag tror att antigen är det Sverige och England som går vidare eller England och Paraguay.

Bättre att betta att England går vidare isf.. fast ifall man ska betta på såna saker så kan man lika väl ge 10% av pengarna till barncancer fonden eller nått och behålla resten själv.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag ska spela:

 

Vinnare:

 

Tjeckien 26

Portugal 26

Italien 10

 

 

Vinnare+skytteliga

 

Portugal+Pauleta 201 (Pauleta vinner skytteligan är sänkt till 23, så det här känns mer värt nu. Eller?)

 

 

Vidare från grupp B

 

Sverige och Paraguay 8.5

 

 

Första omgången:

 

Sydkorea slår Togo 2.1

Oavgjort SWE-ENG 3.2

 

 

Överväger även:

 

Skytteligan: (Här har jag jättedålig koll. Skrev bara upp det som lät bäst och tippar bara om nån annan kommer med solid feedback om vad som är bra.)

 

Torres 29

Totti 51

Klose 17

Baros 34

 

 

Resultat:

 

Paraguay slår England 6.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om 8.5x på att Sverige och Paraguay går vidare från grupp B? Bättre/sämre än att spela på att Paraguay slår England för 6.5x?

 

Vad är det för odds att England och Paraguay går vidare? Jag tror att antigen är det Sverige och England som går vidare eller England och Paraguay.

 

3.75, alltså betydligt mindre än hälften av Sverige och Paraguay. Känns ovärt. Jag tror att det är mycket troligare att England går vidare än att de inte gör det, men inte 8.5x troligare. Sportsbetting handlar inte om att gissa vem som vinner, utan om att hitta överodds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...