Gå till innehåll

Dan Glimne i riksdagen?


Dooken

Recommended Posts

  • Svars 151
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håller med marorj! :D O "hellre död än röd" är ju ett begrepp som nazisterna använder o till o med har i sina ruttna musik texter så det var det värsta jag hört, hoppas det inte är massa NAZIS på Pf!

 

Adde.J är smygnasse han lyssnar på nazirock och dricker folköl. Hur vet han annars att deras musik innehåller texter likt det där. Jag anar ugglor i mossen. Tillbaks till spandau med dig ;)

 

Ge moderaterna 2 mandatperioder så ska ni se till att allting kommer lösa sig med arbetslöshet, skola och kärnkraft! Med glimne i ett av sätena kommer vi även ha tillräckligt goda implicita odds för att starta upp massa småföretag som vi givetvis inte har råd med förtillfället men som ger +ev ur ett längre perspektiv då folk inte kommer jobba lika mycket svart...

 

Skit sak samma kommer ju alltid vara en diskussion angående rött och blått. Tror ni personligen att glimne har något att tillföra över huvud taget? Eller kommer det bli som tidigare skribent skrev att folk kommer vara oroliga för att han bluffar ALLT och ALLA, gör som Gustav III och tömmer stadskassan då han går all in med 72o under the gun?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den fantastiskt usla Telenor-reklamen som rullar på tv nu har fått mig (och kanske många andra?) att starkt ogilla ordet "blått". Hoppas den reklamen får återverkningar på valet i höst..

 

Åsså blev det ju inte direkt lättare att gilla Dan nu efter denna nyhet. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla gnäller på sossarna, mmm, kanske har lite rätt i det iof, men för all del glöm inte vad Moderaterna gjorde med Sverige senast de styrde , höll ju på att gå helt åt HELVETE med allt! Näää, skärp er moderater! "ALLTID RÖTT ALLTID RÄTT" som kungen THÅSTRÖM en gång myntade i Imperiet! JAG HÅLLER PÅ HONOM! VÄÄÄÄÄÄÄÄNNNSSSTEEEEEEERRR!!!!
Hur gammal är du AddeJ?
Hur så eyedol? över 20 yngre än 30?

Jag tror han frågade därför att vissa av dina inlägg inte ser ut att vara skrivna av en vuxen människa.

Du verkar inte heller själv ha någon aning om vad de borgerliga "gjorde med Sverige senast de styrde". Även det tyder på att du är rätt ung. Det är inget fel med att vara ung dock ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon antydde att en borgerlig regering skulle få Sverige på fötter. I så fall behöver vi ingen sådan. Det går nämligen bra för Sverige. Det går bra för Sverige tack vare bland annat lång tid av kompetent socialdemokratiskt styre. Bara det att borgarna är noobs när det gäller att regera tycker jag är tillräckligt för att vilja behålla Socialdemokraterna vid makten. (Här kan man naturligtvis kritisera enskilda misstag och personer som råkat klanta sig men på det stora hela har Socialdemokraterna lyckats mycket väl med vårt samhälle.)

Själv röstar jag på Vänsterpartiet eftersom jag tror att deras inverkan på Socialdemokraterna i ett samarbete kan bidra till att t ex solidaritetstanken hålls levande. Miljöpartiet skulle vara mitt andrahandsval.

Om någon nödvändigtvis måste rösta på moderaterna vore det utmärkt om han/hon kryssade på Glimne. Det kan ju aldrig skada vänstern om högern får fler pajaser som representanter.

Det var min paj, var god fortsätt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre RÖD än död... Allvarligt, glöm ej vem som byggt upp detta land, inte var det de borgeliga iallafall. Sen kan jag tycka att sossarna börjat smyga sig till högerkanten de sista tio åren men förhoppningsvis är det bara en tillfällig kursändring. Jag tror på en vänsterregering igen, Rheinfeldt ger mig alldeles för mycket Munchen 1933 vibbar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle välfärden ÖKA vid högerstyre??

 

Givetvis gör den det.

 

*Invandrarna blir hemskickade

*Alla låginkomsttagare får betala 60% i skatt

*Alla höginkomstagare får jämka upp till 8.000 000$

*Vi får en hel armé av poliser som kan styra upp våldet på gatorna.

*De som blir haffade av vår nya polisarmé hamnar i finkan som vi endast ska förse med bröd och vatten samt denniskorv.

*Alla som bär palestinaschal får på frivillig basis lämna landet inom 24 timmar annars verställs tvångsdeportering av samma högermän som mördade palme (SÄPO).

 

De lyckliga själar som finns kvar i landet kommer ha det jävligt bra jämfört med hur det är nu.

 

*Alla betalar 50% i skatt

*Invandrarna blir förflyttade till ghetton där det finns noll chans för dem att bli en del av det svenska samhället och segregeringen ökar drastiskt.

*Gamla pensionärer är tvungna att sälja sitt hus där de har bott hela sitt liv pga att markvärdet där de bor har stigit såpass mycket att de inte har råd att betala av skatt och ränta på huset. Deras barn kan inte hjälpa dem med avbetalningarna eftersom de måste tillhandahålla sina barn 4 st flatscreenskärmar så att de kan spela poker och på så vis försörja sina föräldrar när de blir gamla.

*Polisen har inga resurser att köpa in tokmoderna vapen som kan användas för att sätta fast nätpirater och phishers.

*Palestinaschalar kan köpas helt fritt utan extra beskattning (tvi!)

*Judarna får husera fritt och kommer snart med hjälp av zions makter ta kontroll över vårt land.

*Zigenarna får bidrag så att de kan köpa störra kjolar och på så vis kan de stjäla mer vilket gör att butiksägarna går i konkurs. BNP stiger i höjden och allt är frid och fröjd.

 

OBS1! Detta inlägg ska läsas med en stor skyffel salt

OBS2! Jag är mentalt efterbliven och bör på således inte tas särskilt seriöst heller..

 

Tog det 5 inlägg innan denna tråden spårade ur =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[ang hur högern skulle fixa biffen]

.../*De som blir haffade av vår nya polisarmé hamnar i finkan som vi endast ska förse med bröd och vatten samt denniskorv./...

Ska de få denniskorv också?! Jag som hoppades att högern skulle sätta P för daltandet med drägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enhetsmatris> Hittade en uppgift på hur det ser ut i en internationell jämförelse om man använder borgarnas mått att ange arbetslöshet.

Per Nuder: ".../om den breda arbetslösheten används som mått skulle vi ha 17 % arbetslöshet, USA 20 %, Italien 30 % och Frankrike 35 %./..."

http://www.s-info.se/region/various.asp?id=7&navi=3&page=5135

Bara påhitt enligt dig eller? Misstänker dock att siffrorna är avrundade en del eftersom alla de övriga länderna råkar ha jämna femprocentiga siffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...