Gå till innehåll

Kan inte slow-pläjja nu för tiden, live.


ruter2

Recommended Posts

Här ett något korkat spel... eller?

 

Sitter på BB och plockar upp AA :D

Fullt bord 10 st. 4-5 har limpat till mig och jag höjer med ca 4 ggr BB. (blindsen är mellanhöga). Två spelare synar min höjning.

 

Floppen ger tre hjärter (tio x x). Jag sitter på hjärteresset men får ändå panik och trycke in degen :roll:

 

Kan ju bara få syn av ett set eller en bra färgträff. Kanske kan jag skrämma någon med en dålig färgträff.

 

Direkt efter kändes det som ett givet läge att slowspela handen. Som det blev så slängde de andra givetvis sina händer.

 

Är väldigt rädd för att slow-spela även riktigt starka händer. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som hampa5 nämnde så lär du nog höja upp ännu mer före floppen. Sen ställer du givetvis på men inte behöver du gå all-in direkt. Bara du bettar pot sen skulle nog inte jag vika för en all-in direkt. Men om du ställer direkt så lär du ju anta att du själv har den bästa handen så varför inte försöka få ut så mycket som möjligt? Du kan ju inte vara rädd för att någon med toppar eller färgdraget ska syna ner...

 

Men potbet på flop i alla fall. Eller kanske lite lägre - 3/4 el. 1/2 pot - om det bara är en spelare med förrutom du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ganska tajt image vid bordet och skulle jag satsta 7-8 ggr BB PF så skulle jag nog inte fått med mig någon. Ville ju ha med mig en.

 

Gevetvis skulle jag mes-bettat efter floppen och visa svaghet - hoppats på att nån dundrar på med draghand och sedan skulle jag ställa in. Eller se ut som jag ska betta och fippla med marker men sedan ändra mig och checka. Genom att ställa in direkt förvandlar jag ju min stålhand till skräp :oops:

 

Den enda fördelen med att överbetta stålet är att man slipper visa korten och fi inte får någon read. Vill någon köpa info om hur jag spelar så kommer det kosta mycket. Man får ju också en fördel om alla vet om att man inte är rädd för att trycka in.

 

Jag gillar att ställa in med bra färgdrag och spelar man mot sådana som känner till detta kan det ju vara bra att ställa in med stålet i konstiga lägen.

 

När jag tänker efter så har det faktiskt gått bra i de turneringar där jag överbettat stålet. Tillfälligheter eller en vinnande taktik??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...