Gå till innehåll

Allt om osannolika händelser!


totti

Recommended Posts

  • Svars 694
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nix.

Chansen är 1 på 220 (ca) att han har AA den gång du har KK.

Chansen är också en på 220 att han har AA den gång du har 72

Beror på vad man menar. Sannolikheten att man i en hand får KK samtidigt som motståndaren får AA är ca 1 på 45121. Det var det jag menade, att det händer en gång på 45121 händer.

Den betingade sannolikheten att motståndaren har AA givet att man själv har KK (eller vilken hand som helst utan ett A) är 4/50*3/49 ~= 1/204

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där har jag varit med om själv fast i cash game och utan möjlig stege (tror floppen var 3 4 8), $200 i inköp. Som tur var satt jag på det högsta paret och tog potten på c:a $600. Började med en check och kunde inte fatta vilken tur jag hade när två spelare bakom mig tokhöjde varpå jag gick all in och de följde på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en rolig en i senaste live-trn jag spelade. Två killar all-in preflop. AJ mot KK.

 

Första som händer är att brännkortet flashas, en K.

Floppen xAx, trn J.

 

Stendött för KK. En är borta som brännkort, två i handen på killen, bara en kvar i hela leken, enda kortet som kan hjälpa honom.

 

River: K.

 

Mirakelträff om jag någonsin sett en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en hand att berätta för barnbarnen.

 

Jag fick 22 i handen och limpade in för att se om jag kunde träffa en triss, det var kanske fem som synade bb. Floppen kom AA2. Typ den bästa flopp man nånsin kan få. Man vet ju att i alla fall en av dom andra har ett ess. Jag smyger upp ett litet bet och han höjer lite, glad i hågen över att han floppat triss i ess och får nån som bettar. Det höjs några gånger tills vi är allin. Han har typ A5. Vilken sötma, vilken dolkstöt.

 

Och så kommer ett ess på rivern...

 

Det suraste av allt är att han inte fattade ens efteråt hur nära han varit att knockas till golvet. Man kan inte använda chatten när man åker ut (det är SnG på betsson) utan man kastas ut från bordet och hinner knappt säga nåt förutom aaaargh typ. Så när jag går tillbaka till bordet så kan jag bara läsa hur han tyckte jag var stupid som bettade på tvåor när det låg ess på bordet, jag måste väl ha fattat att nån hade triss i ess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Osannolika händelser?

Här har ni en saftiga som drabbade mig för ett par minuter sedan.

 

jag har KJ och han har KTs i klöver.

Vi blir all-in pre-flop.

 

> Dealing the Flop(A :diamond: J :diamond: K :heart: )

> Dealing the turn(J :heart: )

> Dealing the river(Q :diamond: )

> BradDet wins 3,350 with a Royal Flush, Diamonds

 

Ja det här var faktiskt utan konkurrens det mest osannolika.

 

Att A :diamond: K :club: Q :diamond: J :diamond: T :club: blir Royal Flush, Diamonds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja erras den var rätt saftig dock hade jag en hand som gjorde mig rätt frustrerad. Fi hade AQ jag hade KJ

 

flop Q109 jag bettar pott hans synar (han hade höjt innan)

turn J Jag bettar pott igen och den jävlen synar

River K

 

Ja han drog ju ut mig nu när jag tänker på det var det mer sannolikt att han skulle gö de för det var ju iallafall inte så osanolikt haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hände i en turnering för ett tag sedan och måste väl klassas som ganska osannolikt.

 

Jag A :heart: J :heart:

Fi Q :diamond: Q :spade:

 

Flop

Q:heart: J:spade: J:club:

 

Träffar rätt bra och försöker köpa men fi träffade ju stenhårt... :)

 

Turn K :heart:

 

River T :heart:

 

Kan man dra ut någon på ett bättre sätt? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har spelat två sateliter idag. Båda gångerna åkte jag ut när jag gick all in med pocket Aces.

 

I ett av fallet låg jag på 11 plats när ItS (ItM 15)var från 11. Hade jag foldat mina pocker äss hade jag tagit en plats. Det var så jävla svårt att att folda men nästa gång gör jag det kanske. Inte nog med det. Mjukvaran hängde sig precis innan jag skulle upp på BB på sista rundan.

 

Jag är på ruggigt dåligt humör just nu. Jag hatar pocket äss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår så händer detta, en kille synar nästa höjer 3bb han innan mig synar jag synar med QQ synaren reraisar starkt till ca 8bb raisaren reraisar igen han innan mig synar jag foldar nästa går all in båda synar.

dom visar upp AK TT AA och jag folda QQ sannorlikt? Floppen kommer ATx turn blank river T och han tar hem potten med fyrtalet helt otroligt. Det är sannorlikt att det osannorlika händer :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ca en vecka sedan var en kompis till mig, Borkaxxx på nätet, i final i en 10K guarantee (THNL) på Expekt. Han hade just förlorat en stor pott i HU spelet mot den andra finalisten och var nere på under 100k, motståndaren hade drygt 2,5mille. Handen efter fick han 29off och gick all-in, fi floppar stege min kompis sätter färgen på Turn och River. Detta var början på vändningen som gjorde att han vann 5000$ och hela turneringen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ca en vecka sedan var en kompis till mig, Borkaxxx på nätet, i final i en 10K guarantee (THNL) på Expekt. Han hade just förlorat en stor pott i HU spelet mot den andra finalisten och var nere på under 100k, motståndaren hade drygt 2,5mille. Handen efter fick han 29off och gick all-in, fi floppar stege min kompis sätter färgen på Turn och River. Detta var början på vändningen som gjorde att han vann 5000$ och hela turneringen. :)

Låter nästan misstänkt likt "Borka"s inlägg på Allt om Turneringsresultat - ITM! . 8-)

 

* LP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ca en vecka sedan var en kompis till mig, Borkaxxx på nätet, i final i en 10K guarantee (THNL) på Expekt. Han hade just förlorat en stor pott i HU spelet mot den andra finalisten och var nere på under 100k, motståndaren hade drygt 2,5mille. Handen efter fick han 29off och gick all-in, fi floppar stege min kompis sätter färgen på Turn och River. Detta var början på vändningen som gjorde att han vann 5000$ och hela turneringen. :)

Låter nästan misstänkt likt "Borka"s inlägg på Allt om Turneringsresultat - ITM! . 8-)

 

* LP - QoS *

 

Ser man på...han finns här också! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...