Gå till innehåll

Allt om osannolika händelser!


totti

Recommended Posts

  • Svars 694
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

och den här då:

har Q :diamond: K :spade: i sen position, öppenrejsar så det ser ut som steal, får syn av sb o bb.

floppen kommer Q :club: 9 :club: 2 :heart: , såsar in alltihop o hoppas på syn, får syn av BB som visar upp A :club: T :club: , turn T :spade: , river 4 :club: o han får FÄRG!!!

blev ju givetvis skitförbannad !!!!111

 

OUCH!! Du är ju faktiskt knapp favorit på den handen. Det är sådana bad beats som får folk att lägga ner poker för gott. Kan verkligen förstå att du blir skitförbannad när du torkar ett coinflip sådär. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vinner med K högt, (3 pers +mig hängde med till showdown, var check hela vägen)

 

jag vinner med handen K högt, bordet var något i stil med 25J3T, inga par

 

ganska otroligt att ingen träffa bordet eller höll ett A lr K

 

Inte alls ovanligt. Jag har sett T hög och neråt vid showdown som vinnade.

 

ok, med då kanske det låg par, två par, triss osv på bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag fick jag 5 PP på 10 händer.

 

AA, QQ, QQ, JJ, 66

 

 

Det i sig måste ju vara rätt osannolikt. Sen är det ju lite osannolikt att jág efter denna svit satt med bara ett inköp som stack. :?

 

(Losade 3/4 av stacken med AA all-in mot 66 preflop, fick ingen action på ena QQ, uppe mot annan QQ sedan, JJ dubblade och 66 dubblade)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte HELT osannolikt men ändå ganska komiskt (irriterande):

 

Sitter i big blind pos (SH 5pers, PL) och checkar preflop med K,5o.

Floppen kommer med 7,5,5 rainbow. Yes trips!

Bettar en bb försiktigt för att inte avslöja mitt tretal och hoppas någon ska raisa, eller rättare sagt förväntar mig att en av de andra kommer att göra det eftersom jag noterat honom som typisk maniac och bara väntar på rätt läge att få plocka av honom pengarna. Självklart raisar han 4bb, Knappen callar och resten foldar. jag langar nu in 20bb, maniac raisar till 40 och Knappen callar. Jag reraisar 20 bb till (60bb denna gång), kanske inte helt smart men eftersom jag sett vilka kort Maniac spelat tidigare och att han bluffat friskt, särskilt när par ligger på bordet och han fejkar trips så ser jag chansen. Maniac och Knappen callar med vad de har kvar och hamnar all-in.

Turn J, River T.

Där satt den hinner jag snabbt tänka!

Knappen sitter med A,Ko och faller bort MEN

Maniac sitter med J,5o (som han callat med i UTG+1??) och drar in hela potten via kåk (träffar både 5,5 och J). Kändes jäkligt tungt eftersom jag hade bättre kicker (K). :x

Hyfsat ovanligt att två spelare träffar (samma) låga triss i SH.

 

Men detta räcker inte!

 

Nästa varv jag sitter på bb så får jag K,6s och checkar.

Floppen är 9,6,6. YES träffar trips igen, denna gång ska jag sno pengarna av maniac för han går säkert med och fejkar trips som vanligt.

Mycket riktigt, bettar 1 bb och han höjer kraftigt. Vi reraisar varann flera gånger tills jag är all-in denna gång.

Visar sig att han sitter med K,6o också och potten delas!!

Båda prickade tripsen en gång till och han lämnar sedan bordet!! Fasen också, nu måste jag söka upp honom för att knycka hans pengar nästa gång...

 

Känns ändå hyfsat osannolikt att detta händer två gånger i rad i bb-pos och mot samma person! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta tycker jag e tämligen osannolikt.

 

Jag sitter med Q9o i BB.

spelaren i utgångspossition raisar 2xbb, hela bordet callar.

 

flopp kommer: 3 5 9 (2 klöver)

jag bettar halva pott, alla callar.

turn kommer: Q (klöver)

jag bettar halva pott, alla callar.

river kommer: 9 (klöver)

det ligger med andra ord: 3c 5c 9d Qc 9c

en kille raisar, jag reraisar all in, hela bordet callar.

en kille har 55, en har 33, en har A hög färg, en har K hög färg, en har A9.

 

259 dollar på ett $025/050 bord.

jag var nöjd, jag var nog den enda på bordet som var det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt med JJ på Pacific. Höjde pre-flop, fick två som synade. Flopp: AAT. Satsade igen och blev synad av båda. Turn: K. Satsade igen och blev synad av båda. River: K. Nu hade jag inte mycket självförtroende kvar och det blev check runt. Min J som kicker räckte dock för att vinna potten ensam. Jag har sällan blivit mer överraskad vid ett pokerbord. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar tröttna på att träffa top par samtidigt som någon träffar top set direkt på floppen.

De finns ju bara ett kort kvar i leken men har hänt massor med ggr den här och förra veckan.

 

Igår tex så träffade två pers 1 outers i samma hand, turn och river. De var iofs omaha men 1 out är ändå 1 out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sitter på två låga NLT-bord... det ena går bra (+90% från byu-in), men det andra har stått och stampat i 40 minuter, inga händer... (-20%).

 

Så, precis när jag tänker ge upp det, QQ! Bettar bra, får en caller, och

floppar Qxx! Sätter den andre all-in och vinner...

Nästa hand: QQ... och floppar Qxx igen! Denna gång två all-in (lite

små stackar tyvärr), och vinner...

Nästa hand: KK... och floppar... nej, inte K, men väl tre ofarliga hackor.

Ännu en liten all-in och vinner. :)

 

Hallå? vad tomt det blev. De som jag inte tog pengarna av drog... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick all in med 9 :diamond: 9 :heart:

 

Blir synad och motstånadren har:

K :heart: K :club:

 

Floppen visar:

7 :heart: 8 :heart: 6 :heart:

 

sen kommer:

3 :heart:

 

Jag är lessen... :cry:

 

Floppen visar:

5 :heart:

 

Efter det kunde jag skratta igen. Ni kan räkna med att jag trackade snubben för att han synade. Folk hade fräckheten att påstå att tur hade något med saken att göra. Snubben som synade spelade bort ett 20-tal dollar på någon kvart och försvann sen. Jag tackade för hans pengar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk hand på Expekt.

 

Har precis satt mig (100$ bord), kört min BB hand, snubben bakom åker ut så jag slipper SB. Sitter nu på knappen och myser för att man slapp betala en SB =)

 

I alla fall, får AA på knappen, yippie!!

 

ALLA foldar fram till mig, helvete också, sur som man är så raisar jag till 6$ (något sånt, 6-7). SB snubben reraisar till uppåt 20 och BB killen reraisar igen till 42$.

 

Haha underbart tänker man. All in. Har nu lagt in 99$ i potten.

Båda synar. WTF? Nu kan det bli fina slantar tänker man. Alla tre är nu all in.

 

Sedan går det rätt fort eftersom alla är all in, hinner inte tänka mycket medans korten dyker upp på bordet.

 

Sedan visar vi korten.

 

Jag med AA

SB med KK

BB med AA.

 

SB vinner, kåk med K full of 8.

 

Skapligt bisarr hand. Tänk om man kunde få vinna en sån själv någon gång =

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första inlägg 8-)

 

Spelade $50 sit and go på expekt. Får KK och raisar pre-flop kommer ej ihåg hur mycket. En person callar. Floppen är KJJ, jag går all-in då jag inte hade speciellt mycket kvar. Den andra callar med J6. Turn är trash, självklart är jag helt inställd på att jag kommer vinna, men vad dyker upp på rivern om inte den sista knekten. Jag satt och pratade med mig själv hela kvällen, kunde inte förstå att det hände. Men men, thats poker :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finalbord på expekt. Jag och en del är en bit störra än om ändra. killen med andra stora stacken miniraiser UTG, han har varit tajt så jag har hyffsad respekt för hans höjning men han har foldat flera miniraiser från tidig poss vid omslag tidigare.

 

Foldas fram till shortstacken som går all in med ca 3 big blinds och foldas efter det fram till mig på SB där jag sitter med QQ.

Är säker på att UTG kommer syna om jag foldar, och gissar att det kanske är 50/50 att han lägger sig om jag trycker in min deg. Eftersom det var ganska små pengar (billig turnering) så ville jag vinna så jag "chansade" och tryckte.

UTG steker ett tag, men callar till sist. UTG visar JJ och shortstacked AJs. Om jag vinner så har jag stooor stack, om shortstacked vinner så får jag också stooor stack. UTG har bara EN! out mot mig, ca 9% att vinna handen... och han floppar den sista kneckten.

 

Tragiskt! Det speglar verkligen perioden jag är inne i nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här känns jävligt osannolik. Hur kan han checka när jag byter 5?

 

Game # 031,108,248 - 5-Card Draw Pot Limit 15/25 - Table "€1000 Guarantee 76382 3"

Game ended Thursday 2005-Jan-13 8:40:08 PM GMT

 

Players:

Nusseman (1,525.00 in seat 1)

jand (1,200.00 in seat 2)

Calvin (1,475.00 in seat 3)

temo (1,160.00 in seat 4)

Lederhosen (1,515.00 in seat 5)

glitchy (2,125.00 in seat 6)

 

Dealer: Lederhosen

Small Blind: glitchy (15.00)

Big Blind: Nusseman (25.00)

 

Nusseman was dealt: 5d - 7s - Td - Jd - 4h

 

jand Fold

Calvin Fold

temo Call (25.00)

Lederhosen Fold

glitchy Fold

Nusseman Check

 

Nusseman changed 5 cards: 8h - Th - Jc - Qc - 6d from (5d) - (7s) - (Td) - (Jd) - (4h)

temo changed 1 card

 

Nusseman Check

temo Check

 

Nusseman shows: 8h - Th - Jc - Qc - 6d (high card queen)

temo didn't show: 5h - 7d - 9d - Ts - 6s (high card ten)

 

Nusseman wins: 65.00 (with high card queen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag är ny här så jag hoppas det blir riktigt från början :)

 

Har spelat poker på nätet i ca 6 veckor med blandat resultat. Jag har spelat upp alla pengar jag satte in på 24h men hade ca 250 VIP-poäng kvar+nån euro.

 

I förrgår natt ville tjejen prova spela lite på kvällen och eftersom jag skulle till jobbet lät jag henne spela för mina surt ihopskrapade VIP-poäng. Efter en kort genomgång hur det fungerar satte jag henne vid ett SnG bord som kostar 100 VIP och åkte till jobbet.

 

Nu kommer det osannolika. När jag vaknar dan därpå och loggar in på 24h för att sätta in pengar o spela lite så märker jag att det finns 13 euro på kontot. Vad jag har funnit ut vann hon 3 (!?!) stycken sng på raken. :shock: Hur är detta möjligt av en (nolla) som inte ens kan reglerna i plump.

 

Och eftersom hon tyckte att poker är "jätteroligt" och "inte så svårt" så lär jag inte få vara ensam om att använda datorn till pokerspel i framtiden. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...