Gå till innehåll

ARTIKEL: Nätpoker på väg att förbjudas i USA


BOGiS

Recommended Posts

Lagförslaget är mer vidsträckt än vad du ger sken eller har kunskap om. Pokersiter skall blockeras inom USA dvs. inga amerikaner kan nå pokersiterna om de inte trixar sig via kanada eller så. Detta är allvarligt.

Detta är så vitt jag har läst fel. I tidigare version av lagen skulle vissa internetsiter blockas man det togs bort (ett bevis på detta är tex att Party kommer ha kvar play money för amerikaner). Där emot får ingen reklam riktas mot amerikaner.

 

Tror att Myssion har fel när han säger att bolag som inte är börsnoterade inte drabbas. Tror inte att de heller vågar ta risken, under förutsättning att Justitiedep. osv. i USA går ut med uttalanden i riktningen att de kommer sätta stop för siter som bryter mot förbudet. Blir uttalandena mer slapphänta, vilket jag inte tror (arresteringarna av bwin:s vd osv tyder på motsatsen), finns det naturligtvis några som tar risken. Allt bygger på risk reward ratio - som allt annat.

Det är redan flera siter, Bodog, Full Tilt m.m som har gått ut officielt och sagt att de kommer acceptera amerikanera precis som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 367
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Legal Expert says poker is arguably lawful

Submitted by root on Mon, 2006-10-02 23:02.

As seen on pokernews.com:

 

Noted Legal Expert I. Nelson Rose's Views On Recent Legislation

October 02, 2006

Earl Burton

 

gavel Monday brought a flood of action in response to the passage of Internet gaming legislation in the U. S. Congress late Friday evening. Some companies have come out already and stated that they will suspend American action from their sites (most notably PartyGaming and 888.com) while others have yet to decide what action to take. I was interested in the analysis of the issue from one of the finest legal minds on gambling when I contacted Professor I. Nelson Rose over the weekend.

 

Professor Rose is viewed as the foremost authority on gambling law. He has published several books on the subject, most notably his book from 1986 "Gambling and The Law", and continues to write many articles regarding the subject. He also is a professor

of law at Whittier Law School in California and has been involved both civil and criminal legal cases regarding gaming on both personal and industry wide levels. His views regarding the passage of the bill were quite eye opening and his thought processes very complete.

 

In an e-mail that I received from Professor Rose, he first took on the methods through which the bill was passed. "Would-be presidential candidate Sen. Bill Frist warped the law-making process to score a few points with his right-wing religious base," he stated in the opening of our conversation. Professor Rose quickly moved on to his analysis of the bill by remarking, "The new law will be difficult to enforce. It only applies to "unlawful" gaming, but does not expand the reach of the main federal anti-gaming statute, the Wire Act. So, there are still going to be arguments that Internet poker, for example, is not unlawful."

 

"The new crime on transferring money only applies to gambling businesses," he continued. "Payment processors are not covered, unless prosecutors want to use theories of aiding and abetting. Treasury will make new regulations to require money transferors to identify and block funds from gambling sites. Banks will thus not be required to read paper checks."

 

When looking at offshore payment processing houses, Professor Rose pointed out a very important factor. "Why should NETeller comply with U.S. regulations? The U.S. and state Attorneys General can get court orders preventing ISPs from hosting sites that transfer money, but NETeller is not hosted by a U.S. server. Foreign nations are not usually required to enforce U.S. injunctions."

 

Professor Rose was also kind enough to send along his complete, line-by-line breakdown of the legislation as it appears in the Port Security bill that is awaiting President Bush's action. You can visit Professor Rose's website, gamblingandthelaw.com, to view the entire text and I certainly appreciate the time Professor Rose took to respond on this issue during his teachings overseas.

 

View the original article at: http://www.pokernews.com/news/2006/10/nelson-rose-views-legislation.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Planet Poker Statement

 

As seen on planetpoker.com:

 

Planet Poker's Statement to the US Safe Port Act.

 

Planet Poker is located and operated in Curacao which is part of the Netherlands Antilles. Planet Poker does not have ownership or operations in the USA. Planet Poker has a fully authorized gaming operation license issued by the Curacao government. All aspects of operations and business conduct are endorsed and sanctioned by the Curacao government. Any bets placed by you are received and processed by Planet Poker in Curacao where accepting your bet is fully legal under Planet Poker's license. Customer records are held confidentially by Planet Poker, not the Curacao government.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WPX e-mail

 

Hi xxxx,

 

We have absolutely no plans whatsoever of dropping any players. In short, it will be business as usual. WSEX.com and all its sister companies are legal and licensed businesses regulated by the Gaming Commission of Antigua and Barbuda. We are wholly located in Antigua and do no business or run any part of our operation on US soil.

The World Trade Organization (WTO) has recognized the right of Antiguan companies to be in this business and has instructed the United States to stop trying to block US residents from playing at Antiguan operations.

Nothing in the bill criminalizes placing a bet or sending money to or receiving money from an offshore gambling business.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolute says: Hold your horses

 

A member at 2+2 e-mailed absolute twice, once to support@absolute.com and once at vip@absolute.com. He recieved a response from each. The first response was from the vip program:

 

Hi xxxx

Thank you for your inquiry about the recent U.S legislation. It is our intention at AP to carry on with our current gaming operations. We will have an official statement shortly.

Regards,

Harry

AbsolutePoker ~ VIP Host

VIP@AbsolutePoker.com

 

The second response was from support:

 

Dear xxxx

Thank you for your email.

Absolute Poker offers its services throughout the world and the laws governing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verified Pulled out of US Market

 

Cryptologic Network:

Betfair

Sun Poker

Classic Poker

InterPoker

Littlewoods

Pokerplex

Totalbet

UK Betting

William Hill

Pacific Poker (888.com)

BOSS Network (playtech)

 

Unofficial Status

 

PartyPoker.com - Leaving if the bill gets signed

PokerStars.com - No "official" decision either way

UltimateBet.com - No official statement, rumored to be sticking around

PokerRoom.com - Official statement is "no official statement"

 

Verified Staying

 

FullTilt.com - Multiple confirmations, open letter

AbsolutePoker.com - Multiple confirmations, press release

PlanetPoker.com - Press release

WorldPokerExchange.com - Only confirmed via e-mail

TruePoker.com - CEO Post on 2+2

PacificPoker.com - Gambling 911 article

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verified Pulled out of US Market

Pacific Poker (888.com)

 

Verified Staying

PacificPoker.com - Gambling 911 article

Hur ska dom ha det?

 

Citatet är hämtat från http://www.unitedstatespoker.org/poker-site-status-list. Detta är hemsidan för United States Poker Player Information. Jag reagerade själv på detta men återgav citatet in extenso.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verified Pulled out of US Market

Pacific Poker (888.com)

 

Verified Staying

PacificPoker.com - Gambling 911 article

Hur ska dom ha det?

 

Så här ser listan ut just nu:

 

Verified Pulled out of US Market

Cryptologic Network:

Betfair

Sun Poker

Classic Poker

InterPoker

Littlewoods

Pokerplex

Totalbet

UK Betting

William Hill

Pacific Poker (888.com)

BOSS Network (playtech)

 

Unofficial Status

PartyPoker.com - Leaving if the bill gets signed

PokerStars.com - No "official" decision either way

UltimateBet.com - No official statement, rumored to be sticking around

PokerRoom.com - Official statement is "no official statement"

ParadisePoker.com - Conflicting information

 

Verified Staying

FullTilt.com - Multiple confirmations, open letter

AbsolutePoker.com - Multiple confirmations, press release

PlanetPoker.com - Press release

WorldPokerExchange.com - Only confirmed via e-mail

TruePoker.com - CEO Post on 2+2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var fan skall vi finna fisken nu?!

 

Hur ser asiatiska marknaden ut då? Vad jag vet så är dom ganska spelgalna i thailand(där det är olagligt) men det finns nog andra länder med lite fisk. kanske indien eller kina.

 

Detta var nog lite off topic så ska vi spinna vidare på det så kanske vi borde ska pa en ny tråd.

 

/Robin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var fan skall vi finna fisken nu?!

 

Hur ser asiatiska marknaden ut då? Vad jag vet så är dom gansak spelgalna i thailand(där det är olagligt) men det finns nog andra länder med lite fisk. kanske indien eller kina.

 

Detta var nog lite off topic så ska vi spinna vidare på det så kanske vi borde ska pa en ny tråd.

 

/Robin

 

Kineser kan nog sitta å grinda ett par dygn i streck :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tydligen ännu värre än vad många har trott.

 

Förutom denna federala lag som förbjuder utländska aktörer

så har vissa delstater gått ännu längre och förbjuder ENSKILDA

personer att spela:

 

http://www.blackjacktournaments.com/bb/showthread.php?t=2408&page=6

 

I live in Indiana & the attorney general of our state wants to check the computers in our homes for gambling software
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tydligen ännu värre än vad många har trott.

 

Förutom denna federala lag som förbjuder utländska aktörer

så har vissa delstater gått ännu längre och förbjuder ENSKILDA

personer att spela:

 

http://www.blackjacktournaments.com/bb/showthread.php?t=2408&page=6

 

I live in Indiana & the attorney general of our state wants to check the computers in our homes for gambling software

 

Jag har redan nämnt det men sådant här kringgås alltid förr eller senare.

Se bara på Piratbyrån och dess historia. Nu finns det en tjänst som möjliggör att din dator blir "hemlig" (VPN-tjänst).

 

Med en sådan tjänst är det "omöjligt" att spåra ursprunget av trafiken.

Exempelvis kan man spela poker från utlandet på SS med en sådan tjänst (om den är svensk vill säga).

 

Internet finns kvar och det är överlusat med nördar som fixar skivan. Men det blir ett hack innan det är igång samt att det självklart faller bort en hel del spelare som inte vågar/vill bryta mot lagen.

 

Observera att jag inte lägger in några åsikter om det är bra eller inte utan det är bara en trolig utveckling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tydligen ännu värre än vad många har trott.

 

Förutom denna federala lag som förbjuder utländska aktörer

så har vissa delstater gått ännu längre och förbjuder ENSKILDA

personer att spela:

 

http://www.blackjacktournaments.com/bb/showthread.php?t=2408&page=6

 

I live in Indiana & the attorney general of our state wants to check the computers in our homes for gambling software

 

Jag har redan nämnt det men sådant här kringgås alltid förr eller senare.

Se bara på Piratbyrån och dess historia. Nu finns det en tjänst som möjliggör att din dator blir "hemlig" (VPN-tjänst).

 

Med en sådan tjänst är det "omöjligt" att spåra ursprunget av trafiken.

Exempelvis kan man spela poker från utlandet på SS med en sådan tjänst (om den är svensk vill säga).

 

Internet finns kvar och det är överlusat med nördar som fixar skivan. Men det blir ett hack innan det är igång samt att det självklart faller bort en hel del spelare som inte vågar/vill bryta mot lagen.

 

Observera att jag inte lägger in några åsikter om det är bra eller inte utan det är bara en trolig utveckling.

 

Skulle uppskatta lite mer info om detta då jag själv hamnar i denna sits snart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara säga all cred till GERHARD.

 

Alltid aktuell och nyttig information som han letat fram. Väldigt uppskattat!

 

ps. Som jag tidigare sagt så tror jag att de flesta väljer att analysera effekterna med jurister innan de agerar. Om de säger sig förbjuda amerikaner först och sen ändrar sig går troligen trafiken ned ett tag. Tror att de allra flesta kommer förbjuda amerikaner på några veckors sikt (gäller även ex. full tilt som sagt sig fortsätta som vanligt - enkelt att skicka ut ett mail med ett budskap att de inte längre vågar ta emot amerikaner - bättre hålla upp en image så länge det går..).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att Kina har kraftiga restriktioner för sina medborgare och då dom är kommunister så lutar det åt att USA inte är ett fritt land längre utan intar en skrämmande kommunistisk ställning där medborgarnas frihet begränsas. Jag som Europeisk pokerspelare! Kommer jag att kunna spela onlinepoker i USA? Jag skulle även vilja veta om sidan relakksaad finns på Engelska och om du erbjuder affiliateprogram? Behöver du översätta,kontakta mig!

 

Mina reflektioner är kanske inte helt korrekta men dom ger upphov till nya tankar vilket detta forum är till för! Vad tycker ni? Kommer vi andra som turistar i USA att kunna fortsätta spela online? Fnns det några stater som inte ska gå med i beslutet eller blir beslutet enhäligt!?

 

Champ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verified Pulled out of US Market

 

Cryptologic Network:

Betfair

Sun Poker

Classic Poker

InterPoker

Littlewoods

Pokerplex

Totalbet

UK Betting

William Hill

Pacific Poker (888.com)

BOSS Network (playtech)

 

Unofficial Status

 

PartyPoker.com - Leaving if the bill gets signed

PokerStars.com - No "official" decision either way

UltimateBet.com - No official statement, rumored to be sticking around

PokerRoom.com - Official statement is "no official statement"

 

Verified Staying

 

FullTilt.com - Multiple confirmations, open letter

AbsolutePoker.com - Multiple confirmations, press release

PlanetPoker.com - Press release

WorldPokerExchange.com - Only confirmed via e-mail

TruePoker.com - CEO Post on 2+2

PacificPoker.com - Gambling 911 article

sorry om jag e trög, men vad betyder denna lista?

Vilka sajter kommer amerikanarna kunna lira på och vilka inte?

Det jag framför allt är intresserad av är pacific, kommer det vara som fram tills nu eller kommer det ändras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här hittar du tjänsten: http://www.relakks.com

 

Skulle man kunna spela i USA om man använde det där?

 

Ja, men det kan du ju ändå så länge inte din ISP blockar siterna men det finns säkert andra vägar runt det också. Dessutom lär vi se en helt annan intressegrupp lägga sig i konflikten om de blockar pokersiterna eftersom internetcensur inte är direkt populärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har redan nämnt det men sådant här kringgås alltid förr eller senare.

Se bara på Piratbyrån och dess historia. Nu finns det en tjänst som möjliggör att din dator blir "hemlig" (VPN-tjänst).

 

Med en sådan tjänst är det "omöjligt" att spåra ursprunget av trafiken..........

 

Möjligt, men den stora massan fisk är ju rekreationsspelaren som lirar några timmar då och då. Användarna av den här typen av lösningar trot jag tilltalat de redan frälsta lite mer. Alltså, hajen stannar kvar och fisken försvinner.... Men det är ju förståss bara en teori...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...