Gå till innehåll

Myssions SnG-Guide


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du använder alltså samma kriterier för att syna ur position som i position?

 

Alltså du openlimpar 88 UTG och synar sedan alltid ett omslag från t.ex knappen? Oavsett om folk limpat emellan eller inte?

Du måste väl ha andra kriterier med 88 UTG+1 när UTG har höjt?

 

Just 88 spelar jag ju mest för set-träff så det handlar isåfall mest om att ta hänsyn till pottoddsen. Just paren är jag inte 100% på hur jag vill spela. Egentligen är det ju inte mycket skillnad på 22 och 88 här eftersom man hamnar i majoriteten av fallen i samma situation; antingen så träffar man sitt set eller så missar man och hamnar i en svårspelad situation med överkort på brädan.

Låter ok men 22 kan aldrig träffa topp eller mellan set till skillnad från 88 ...kanske det som gör skillnaden...?!

På första nivån finns det tillräckligt med odds för att spela låga par från tidig position även om man möter en höjning från någon bakom, men därefter är de inte spelbara så länge inte folk limpat in före.

 

 

Och hmm...det här med att höja sina bästa händer och openlimpa sina sämsta (av de man spelar) har jag aldrig begripit mig på...

 

Du rekommenderar alltså att alltid räjsa när man är först in, förstår jag dig rätt då? Är väl inte helt främmande för att spela så, men i denna kontexten tror jag inte det finns något värde i att undvika att vara lättläst. Det skulle t.ex. innebära att jag spelar räjs eller fold med 22 från UTG, och 22 tror jag helt klart det ligger mer värde i att limpa med och syna eventuell räjs (på level I) än att folda eller openräjsa själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...