Gå till innehåll

Bankrulle för SnG?


jaha

Recommended Posts

jag har hört 30 inköp. stämmer det? låter lite.

men bra för då kan man ju spela relativt högt med liten rulle.

 

blir det mycket svårare på 50+5 än 20+2?

 

alltså bygger inte spelformen mycket på att motståndarna gör misstag. det är ju väldigt lätt att vinna på lägre nivåer men på högre mot duktiga spelare borde det bli väldigt små marginaler med tanke på att SNGs har så snabb struktur. eller det finns mycket dåliga spelare även på 100+9?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30-50 på lägre

50-100 på högre

är de gränser som är vanligast.

Finns massor av saker som påverkar t.ex. hur många bord du spelar, din ROI%, hur lätt du tiltar, hur ofta du är villig att fylla på din bankrulle, om du går ner i nivå när det går dåligt m.m.

Finns lika många åsikter som spelare.

Alla är däremot överens om att under 30 inköp bör man inte gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säg att man har mellan 1600-2000$ bör man spela 20+2$ då?

 

Du borde ju kunna köra $33 iaf, då har du fortfarande rätt okay marginal.

 

Man bör inte spela på högre nivå än den man är vinnande på - så oavsett om man har bankrulle eller ej så måste man se till att kunna vinna på nivån man spelar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Skillnaden mellan 22 och 55 är marginell, finns mycket gott om fisk på 55 nivån.

 

På 109 är kvalitén på spelarna väldigt varierande. Har spelat mot rätt mycket tomtar fast det finns extremt bra spelare där också.

 

Så ett tips är att titta lite på 109 S&G och göra lite notes på vilka som är dom riktigt bra spelarna och sedan undvika att möta dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp till $20 så räcker det gott med 30 inköp. Efter det så bör du ha destofler. Kring 30-50 på $50nivån och mellan 50-100 på $100. Sen upp till $500 behöver du åtminstone kring 200-300 inköp.

Jag har själv backat cirka 150inköp nu sen februari på £200 nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så är jag arbetslös, och arbetslös som just fyllt 20, så jag får inge cash :( Satte in 300, det kommer får räcka för sommaren.

 

Uppe i 600 nu, så jag går nog upp på 30+1.5 snart.

 

Ah justja, en fråga som igentligen hör hemma i cashgame, men jag kan lika gärna ställa den här:

 

Standard jag har sett är rek 300 BB för att spela på en nivå, men hur mycket bör man ta till bordet? SvS har ju t ex på 0.5-1 200 kr som max, men detta betyder ju att jag igentligen kan förlora majoriteten av dom 300 BB som krävs på en utdragning. Är det "ok" att ta med 100 ist? Minskad betalning med monster, men mindre varians också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så är jag arbetslös, och arbetslös som just fyllt 20, så jag får inge cash :( Satte in 300, det kommer får räcka för sommaren.

 

Uppe i 600 nu, så jag går nog upp på 30+1.5 snart.

 

Ah justja, en fråga som igentligen hör hemma i cashgame, men jag kan lika gärna ställa den här:

 

Standard jag har sett är rek 300 BB för att spela på en nivå, men hur mycket bör man ta till bordet? SvS har ju t ex på 0.5-1 200 kr som max, men detta betyder ju att jag igentligen kan förlora majoriteten av dom 300 BB som krävs på en utdragning. Är det "ok" att ta med 100 ist? Minskad betalning med monster, men mindre varians också.

 

 

3000 big blinds för nolimit och 300 big bets för limit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte rekomendera 30 inköp till någon som inte är sugen på att hoppa omkring i nivåer en massa. Spelar speedturneringar så kan endast berätta hur det är där. Senast igår tappade jag 20 inköp på 33:orna på party och svägningar på 10 inköp är helt normalt på en dag (30-60 sngs). Kör själv på 100 inköp och har änsålänge aldrig behövt gå ner i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp till $20 så räcker det gott med 30 inköp. Efter det så bör du ha destofler. Kring 30-50 på $50nivån och mellan 50-100 på $100. Sen upp till $500 behöver du åtminstone kring 200-300 inköp.

Jag har själv backat cirka 150inköp nu sen februari på £200 nivån.

 

har du gått ner nu då eller har du så det "räcker"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...