Gå till innehåll

DVD: Phil Hellmuths filmer


Spektakel

Recommended Posts

Har just sett Phil Helmuths Million Dollar Online Poker Secrets. För att ni ska slippa köpa den ska dela med mig av Phils absolut bästa "secrets".

 

1. Poker online är både kul och lönsamt (man kan göra andra saker samtidigt som man spelar).

2. Man ska vara tight och bara spela Phils top ten hands.

3. Man kan kolla hand histories för att se vad motståndaren hade.

4. Man ska hålla koll på hur motståndarna spelar.

5. Storleken på potten räknas ut automatiskt.

6. Man ska köpa resten av hans filmer och böcker, samt spela på Ultimatebet och Masters of Poker.

 

Filmen är med andra ord fullständig dynga. Filmen innehåller ingenting som man inte kan läsa på hemsidan för vilken pokersite som helst. Den lilla respekt man eventuellt har för Phil Helmuth som person försvinner direkt om man ser hans Million Dollar Online Poker Secrets. Otroligt girigt av honom att släppa en så ogenomtänkt skitfilm, bara för att tjäna några extra dollar.

 

* Gör om till DVD-tråd, grattis! ;) - QoS *

 

* Fast jag kommenterade ju filmen på VIDEO. På DVD kanske den är jättebra. (Ändrar rubriken till något mindre inkorrekt än "Phil Hellmuths filmerna". Det är väl själva fan att man ska behöva moderera moderatorernas modereringar. ;-) - Spektakel *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Fast jag kommenterade ju filmen på VIDEO. På DVD kanske den är jättebra. (Ändrar rubriken till något mindre inkorrekt än "Phil Hellmuths filmerna". Det är väl själva fan att man ska behöva moderera moderatorernas modereringar. ;-) - Spektakel *

Såg * det ska stå "inte" här - JH* det här förrän nu. :)

 

Det är jäääkligt pinsamt att bli modererad! ;)

 

Puss och kram! :mrgreen:

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Riktigt usel var den. Den ger nog lite matnyttigt information till folk som aldrig spelat tidigare. Men verkligen ingeting för spelare som kan spela.

 

Kan man inte spela alls innan man har sett filmen kommer man inte kunna det efteråt heller. Kunde man spela innan kommer man inte lära sig ett skit av den. Filmen riktar sig till folk som laddat ner en pokerklient och installerat den, men aldrig testat att klicka på en enda knapp. Om man hellre låter Phil Helmuth berätta vad som händer när man klickar på "Hand histories"-knappen, än att faktiskt klicka på den, eller läsa i manualen, är filmen möjligen sevärd.

 

Att lära sig spela poker genom Phil Helmuths filmer är ungefär som att lära sig laga mat genom att titta på en TV-Shop-reklam för Deluxe Kitchen Cutter Pro 2000, fast sämre.

 

Betyg:

:evil: / :spade::spade::spade::spade::spade: (En sur gubbe av fem möjliga spades äss.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deluxe Kitchen Cutter Pro 2000, är skitbra att hacka lök med... ;)

 

Det betvivlar jag inte. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag trampat någon av Deluxe Kitchen Cutter Pro 2000-människorna på tårna. Jag menar bara att du inte blir en bra lökhackare för att du ser en reklamfilm för den. På samma sätt blir du inte en bra pokerspelare för att Phil Helmuth sitter och säger åt dig att online-poker är bra, att du ska köpa hans filmer och att du ska spela på hans site.

 

Skulle Phil Helmuth får 100 dollar för att göra reklam för Deluxe Kitchen Cutter Pro 2000 tror jag inte att han skulle tveka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kollade på Online Poker-filmen nu medans jag installerar om datorn. Jag var på dåligt humör förut och nu är jag mordisk. Varför fortsatte jag inte titta på Futurama? Korkat beslut att kolla på Helmuth.... det bästa var att det var inte så lång lidelse. Kanske en 30 minuter som jag aldrig kan få tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför fortsatte jag inte titta på Futurama?

 

Stänger du av Futurama till förmån för Phil Hellmuth? :shock:

 

Aldrig stänga av Futurama (såg just det sista avsnittet nyss :( )

 

Phil Hellmuth säger ju att det finns en stor missuppfattning i hur poker ska spelas. Har inte sett filmen själv, men ni som har gjort det, finns det något annorlunda tänk i den som kan ens vara värt att fundera på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spektakel säger ungefär allt i sin första post som filmen säger (och nej, filmen går inte in djupare än Spektakels summering än så på något avsnitt)

 

edit: den största skillnaden mellan Phil Hellmuths material och alla andra pokerspelare är att han tycker att man ska lyssna på Phil Hellmuth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helmuths Million Dollar Online Poker Secrets är helt värdelös, ja.

Hans tells rulle var dock snäppet bättre. Det som jag stör mig på dessa filmer är att materialet inte är speciellt genomtänkt. Det luktar $jakt rakt igenom.

 

Två saker som jag reagera rätt starkt på. Hans "top ten hands" är väldig konstigt. Han värderar höga kort högre än pocket pairs. AK låg högre upp i listan än JJ etc. Han säger även att personer som undviker ögonkontakt är svaga, brukar det inte vara tvärtom? Varför skulle man vilja se "farlig" ut om man value-betar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har filmen, men har inte sett den (blev inte så sugen efter vad man har läst här om den..). Titeln är väl ändå ganska träffande (filmen ger P.H sjukt mycket pengar). Vi vet väl också sedan tidigare att "filmkonstnärer" som Lasse Åberg tjänat sjukt mycket pengar på sina filmer, samt att smurfarna är bland de bästa "artisterna" som släppt en platta i Sverige. Men all respekt till P.H, behöver man inte "sälja röv i Amsterdam" (Andy Mcoy om vad han skulle göra efter rockkärriären) så får man vara jävligt nöjd om man lyckas kränga en skitprodukt till oss dumma konsumenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans "top ten hands" är väldig konstigt. Han värderar höga kort högre än pocket pairs. AK låg högre upp i listan än JJ etc. Han säger även att personer som undviker ögonkontakt är svaga, brukar det inte vara tvärtom? Varför skulle man vilja se "farlig" ut om man value-betar.

 

Jag tror han pratar om Fixed Limit,förutsätter flervägspotter och typiska nybörjarbord där man rankar efter 1.High Card Value 2.Suited 3.Connected

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest pinsamt i filmen är när han snackar om namnalias och menar på att man ska välja ett skrämmande namn som t ex "cantbluffme!!!!" och sen raisa som ett djur samtidigt som man skriver Can't bluff me!!!!! i chatten.

 

Då är potten så gott som din.

 

Efter ha sett online secrets undrar jag hur Phil Helmuth överhuvudtaget lyckats fixa stålar till hyran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest pinsamt i filmen är när han snackar om namnalias och menar på att man ska välja ett skrämmande namn som t ex "cantbluffme!!!!" och sen raisa som ett djur samtidigt som man skriver Can't bluff me!!!!! i chatten.

 

Då är potten så gott som din.

 

Efter ha sett online secrets undrar jag hur Phil Helmuth överhuvudtaget lyckats fixa stålar till hyran.

 

Genom att släppa värdelösa filmer som folk köper? ;-)

 

Det värsta av allt är att rådet du beskriver nog är det BÄSTA i hela filmen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...