Gå till innehåll

Hur hantera downswing?


snetreff

Recommended Posts

Har plussat stabilt på poker sedan förra sommaren, men nu har något hänt, jag kan helt plötsligt inte vinna längre sedan jag började lira på Ladbrokes. Händer jag leder i när jag bettar förlorar, set förlorar mot färg på turn eller river, och ofta när jag sitter i sen position med överpar lägger sig alla fram till mig. Spelarna är ganska tighta, men det funkar inte att spela löst och bluffa eftersom alltid minst någon hittar nått bra dom vägrar släppa. Detta leder till tilt och sämre spel av mig. Kort sagt, allt går verkligen emot just nu.

 

Tacksam för idéer om hur jag ska vända/ändra på det här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är ju inget nytt egentligen. En downswing är just vad alla spelare kan och kommer att råka ut för. Korten faller inte in som de ska, man har oflyt, missar floppar i stor utsträckning. Man blir ur balans... tilten kommer smygande... revancschbegär och... TIILT!!!

 

Ta en paus, ta ut lite pengar, gör nåt kul, för ska du spela poker med en negativ känsla kommer det att gå åt skogen för det mesta.

 

Hav tålamod bättre tider och bättre kort kommer i en mysigh blandning med dåliga motståndare, deras tid är nu men imorgon har du en bättre dag. Det vänder alltid, jag lovar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att byta site funkar bra för mig. Men det gäller att jag hoppar tillbaka till en site som jag gillar eller testar en helt ny.

 

En sak som knäckte mig var efter jag hade en sjukt lång badstreak+tilt på partypoker och bytte site. När jag kom tillbaka till party så kom titlkänslan direkt när jag satte mig vid bordet igen. I detta fallet hjälpte det att byta skin till ett som såg helt annorlunda ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du plussat sen förra sommaren är det fan på tiden att du får däng. 8-)

 

Jag har också lite motigt nu och suckar bara lite lätt uppgivet när den jävla rivern knäcker mig fast jag leder hela vägen.

 

Nyligen hamnade jag allin med AA preflop, brädan visar stege 4-8, hinner tänka: ajdå, splittad pott, innan han viker upp 9-2 off. Den jäveln säger sen i chatten att han missclickade, men det var ju rätt kul egentligen. Fast jag garvade inte så mycket. Mitt råd, ta en paus och låt downsvingen dra vidare till nån annan.

 

Det där med sura äpplen var för övrigt ett bra tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...