Gå till innehåll

NLT - Syna?


snetreff

Recommended Posts

Ingen direkt read på fi, men han verkar lite sådär halvdålig. Känns som jag har massor med outs.

 

 

** Game ID 510970657 starting - 2006-05-31 17:38:37

** Sunnyside [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- frktos sitting in seat 1 with $48.87

- BelongToUs sitting in seat 2 with $0.00 [sitting out]

- Palmforce sitting in seat 3 with $7.95

- svindlarn05 sitting in seat 4 with $39.09 [Dealer]

- -Bester- sitting in seat 5 with $48.65

- freombe1 sitting in seat 6 with $43.52

- scoia4play sitting in seat 7 with $37.62

- alan1886 sitting in seat 8 with $31.95

- Tim-Taler sitting in seat 9 with $33.02

- Clabbe86 sitting in seat 10 with $0.00 [sitting out]

 

 

-Bester- posted the small blind - $0.25

freombe1 posted the big blind - $0.50

 

 

** Dealing card to svindlarn05: 2 of Hearts, King of Spades

scoia4play folded

alan1886 folded

Tim-Taler folded

frktos folded

Palmforce folded

svindlarn05 raised - $1.00

-Bester- called - $1.00

freombe1 called - $1.00

 

 

** Dealing the flop: Jack of Spades, 2 of Spades, 10 of Spades

-Bester- went all-in - $47.90

freombe1 folded

svindlarn05?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen direkt read på fi, men han verkar lite sådär halvdålig. Känns som jag har massor med outs.

 

 

** Game ID 510970657 starting - 2006-05-31 17:38:37

** Sunnyside [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- frktos sitting in seat 1 with $48.87

- BelongToUs sitting in seat 2 with $0.00 [sitting out]

- Palmforce sitting in seat 3 with $7.95

- svindlarn05 sitting in seat 4 with $39.09 [Dealer]

- -Bester- sitting in seat 5 with $48.65

- freombe1 sitting in seat 6 with $43.52

- scoia4play sitting in seat 7 with $37.62

- alan1886 sitting in seat 8 with $31.95

- Tim-Taler sitting in seat 9 with $33.02

- Clabbe86 sitting in seat 10 with $0.00 [sitting out]

 

 

-Bester- posted the small blind - $0.25

freombe1 posted the big blind - $0.50

 

 

** Dealing card to svindlarn05: 2 of Hearts, King of Spades

scoia4play folded

alan1886 folded

Tim-Taler folded

frktos folded

Palmforce folded

svindlarn05 raised - $1.00

-Bester- called - $1.00

freombe1 called - $1.00

 

 

** Dealing the flop: Jack of Spades, 2 of Spades, 10 of Spades

-Bester- went all-in - $47.90

freombe1 folded

svindlarn05?

 

Antar att det hela är ett skämt?

 

Ligger $3 i potten och han går all in med $48 och du funderar på att syna med bottom pair utan nötfärgdraget? Om han är så dålig så att du kan leda här så kan du nog ändå vänta på bättre lägen.

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm? Varför miniraisar du med K2o? Och varför funderar du på att syna? :shock:

Edit: Såg nu att du hade färgdraget, men folden preflop är ju given. Sen har du väl som bäst coinflip mot hans tänkbara händer. Floppar han lägre färg ligger du ju grovt efter, 7 outs. Har han tvåpar har du en hel del outs 14st. Har han AsX är det väl en coinflip?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte som så att synar jag har jag tre kungar, 2:tvåor och en massa spader som hjälper. Dessutom finns det möjlighet till en stege som även det borde ge nån procent.

 

Först och främst: fold pre.

 

För det andra så kan fi mkt väl göra så här med AsXx vilket blockar några av dina outs. Har du en read så kör på den, om inte så är det en brakfold och det är det antagligen även om du har en read på fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför du inte kastar korten preflop... Kan aldrig vara ev+ att lira dem. Du tillhör nog skaran av förlorande spelare...

 

Jag ville sno blindsen från sen position, samt att jag är ganska tiltad för tillfället. Totalt sett är jag ganska stabilt plus, men jag är rädd att det börjar förändras nu när jag tar sådana här beslut som att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instasyn. Du är potcommited.

 

Men guuuuuuuuud så rolig kommentar.

Förstår mig inte på folk som sitter på seriösa forum och förlöjligar andra med dåliga skämt. Det var inte ens roligt, och framförallt inte konstruktivt för fem öre.

 

Tycker du tråden är seriös menar du? Sitter du och analyserar den här handen är det nog du som är roligast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du tråden är seriös menar du? Sitter du och analyserar den här handen är det nog du som är roligast.

 

Klart tråden är seriös, det finns väl inget som tyder på att snetreff inte är seriös i sin fråga. Det måste väl för fan vara tillåtet att posta en hand som inte är helt perfekt spelad. Eller ska forumet bara bestå av skryttrådar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du tråden är seriös menar du? Sitter du och analyserar den här handen är det nog du som är roligast.

 

Klart tråden är seriös, det finns väl inget som tyder på att snetreff inte är seriös i sin fråga. Det måste väl för fan vara tillåtet att posta en hand som inte är helt perfekt spelad. Eller ska forumet bara bestå av skryttrådar?

 

Okej, jag ber om ursäkt, efter att läst igenom en gång till, lite nogrannare. Trodde faktiskt att det var ett skämt från början, men det var mitt fel, skuggade igenom lite för snabbt och såg inte att det var enfärgad flopp med färgdraget.. Du kanske kan hålla med om att det varit skämt-varning om det var K2 utan färgdrag som funderade på syn (med mängder av outs)? :D Om jag ska säga nåt konstruktivt så säger jag fold, för mycket att syna när det inte ens är nötdraget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag hade sjukt mycket outs ifall jag låg under, och det fanns dessutom en god anledning att jag ledde. Det är möjligt att han blev förbannad då jag raisade hans blind för femtielfte gången och ville visa vem som bestämmer. Men jag får be så hemskt mycket om ursäkt för att jag spelade som jag spelade och postade handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag hade sjukt mycket outs ifall jag låg under, och det fanns dessutom en god anledning att jag ledde. Det är möjligt att han blev förbannad då jag raisade hans blind för femtielfte gången och ville visa vem som bestämmer. Men jag får be så hemskt mycket om ursäkt för att jag spelade som jag spelade och postade handen.

 

:? Alltså, jag bad om ursäkt och jag skrev att jag läste fel från början, därav att jag inte tog det på allvar.. Kan inte göra så mycket mer nu.. Hoppas det är okej. Lycka till med liret! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara, det är bra att jag får höra att det är ganska sjukt spelat av mig. Att syna en all-in i det här läget kan knappast vara +EV, vilket jag tänkte på när jag höll musknappen över fold. Antar att jag borde ta en paus ett tag från pokern, även om det är microlimit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sagt det i andra trådar och jag säger det igen:

 

Trots risken att OP skämtar (den risken får man ta, för jag anser det isf säger mest om OP och hans humor) så är det bättre att hålla en trevlig ton. Säg "jag skulle göra så här och detta är i korthet varför".

 

Det ryktas om att det finns något som heter nybörjare. Och det ryktas om att vi alla har varit sådana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...