Gå till innehåll

ARTIKEL: Pokerspelare är sjukskrivna eller arbetslösa


TANDEMCYKELN

Recommended Posts

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Njaaa.. 42 år och chef... Tycker att pokern ger mig det där lilla extra av spänning och strategitänkande.

 

Men visst kan det vara lockande för yngre mäniskor att tjäna snabba pengar. Är faktiskt orolig för att många inte upplever glädjen med att tjäna pengar på arbete. Det måste vara väldigt lockande att gå "den snabba vägen".

 

Men tänket i pokern speglar ju ändå det risktagande man behöver i arbetslivet ibland.. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av artikeln får man intrycket att människor som redan är arbetslösa eller sjukskrivna dras till nätpokern. Det stämmer säkert för gruppen av alla nätpokerspelare. Frågan är om det stämmer för forummedlemmarna. För den som tar pokern seriöst måste Sveriges generösa socialförsäkringar utgöra en svårmotståndlig lockelse. Dvs man är arbetslös eller sjukskriven på grund av att man spelar poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara väldigt lockande att gå "den snabba vägen".

Framför allt blir det jäkligt olockande att gå den långsamma vägen. Känner mig lätt skrämd av tanken att behöva gå upp på fast tider och "bara" dra hem en normal månadslön för vilket yrke det nu kan tänkas bli. Det är jävligt bortskämt och inte särskilt långsiktigt, men det blir ju så man känner efter ett tag. Lite som att det inte är värt att kliva ur sängen för mindre än X tusen om dagen.

 

Till mitt försvar kan jag ju säga att jag inte drar nytta av någon som helst form av bidrag och att mitt nettobidrag till Sverige är rejält positivt, räknat i skatt - kostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara väldigt lockande att gå "den snabba vägen".

Framför allt blir det jäkligt olockande att gå den långsamma vägen. Känner mig lätt skrämd av tanken att behöva gå upp på fast tider och "bara" dra hem en normal månadslön för vilket yrke det nu kan tänkas bli. Det är jävligt bortskämt och inte särskilt långsiktigt, men det blir ju så man känner efter ett tag. Lite som att det inte är värt att kliva ur sängen för mindre än X tusen om dagen.

 

Till mitt försvar kan jag ju säga att jag inte drar nytta av någon som helst form av bidrag och att mitt nettobidrag till Sverige är rejält positivt, räknat i skatt - kostnad.

 

Känner likadant och lever likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

En ny undersökning har gjorts, där man kommit fram till att den gemena pokerspelaren är en man mellan 15-34 år och antingen sjukskriven eller arbetslös.

Roligt att du vinklar det ännu mer än artikeln och inte nämner studerande som förmodligen är en större grupp än de båda andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du skattar alla dina vinster gjort? varför spelar du ej på skattefri sajt?

Moms, ickegamblinginkomster, och lite annat smått och gott.

 

Ingen aning om hur du levt ditt liv Hjort, eller vilka eventuella inkomster du har/har haft men tror du verkligen att du har betalat tillbaka allt du har kostat i skatt?

 

Personligen anser jag inte att man behöver göra det, jag har fan inte bett om att få asfalterade vägar på vissa ställen, lika lite som jag har bett om att få vissa lärare, skolböcker, tandläkarbesök och allt annat som man någon gång tvingats använda sig av i onödan. Nu säger jag ju inte att varken lärare eller tandläkare är onödiga, menar bara att man kanske mot sin vilja blivit tvungen att slösa med resurserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning om hur du levt ditt liv Hjort, eller vilka eventuella inkomster du har/har haft men tror du verkligen att du har betalat tillbaka allt du har kostat i skatt?

Privat skolgång, nästan ingen sjukvård, sen vet jag inte direkt varifrån mina kostander ska ha kommit. Iofs har jag varit en del på universitetet, men jag har ju inte gått några riktigt dyra utbildningar där.

 

Sen kan man ju tycka att jag också borde betala för en massa saker jag vare sig bett om eller vill ha. Men där håller jag inte riktigt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...