Gå till innehåll

Öppnar ni dörren/svarar i telefon under session?


Nidson

Svarar/öppnar du?  

319 medlemmar har röstat

  1. 1. Svarar/öppnar du?

    • Jag svarar i telefonen men öppnar inte dörren
    • Jag öppnar dörren men svarar inte i telefonen
    • Jag både öppnar dörren och svarar i telefonen
    • Jag varken öppnar dörren eller svarar i telefonen


Recommended Posts

Jag har börjat bli så bekväm att om det ringer i hemtelefonen när jag gör det minsta av värde (poker, WoW, TV) så svarar jag inte.

 

Varför?

 

Jo, om det är någon jag känner så kommer dom ändå ringa mig på mobilen. Har dom inte mitt mobilnummer så är oddsen jävligt stora att jag inte kommer vilja prata med dom ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag har börjat bli så bekväm att om det ringer i hemtelefonen när jag gör det minsta av värde (poker, WoW, TV) så svarar jag inte.

 

Varför?

 

Jo, om det är någon jag känner så kommer dom ändå ringa mig på mobilen. Har dom inte mitt mobilnummer så är oddsen jävligt stora att jag inte kommer vilja prata med dom ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är någon jag känner så kommer dom ändå ringa mig på mobilen.[/b] Har dom inte mitt mobilnummer så är oddsen jävligt stora att jag inte kommer vilja prata med dom ändå.

 

Stora odds, alltså osannolikt att du inte vill prata med dom, alltså sannolikt att du vill prata med dom, alltså ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är någon jag känner så kommer dom ändå ringa mig på mobilen.[/b] Har dom inte mitt mobilnummer så är oddsen jävligt stora att jag inte kommer vilja prata med dom ändå.

 

Stora odds, alltså osannolikt att du inte vill prata med dom, alltså sannolikt att du vill prata med dom, alltså ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är någon jag känner så kommer dom ändå ringa mig på mobilen.[/b] Har dom inte mitt mobilnummer så är oddsen jävligt stora att jag inte kommer vilja prata med dom ändå.

 

Stora odds, alltså osannolikt att du inte vill prata med dom, alltså sannolikt att du vill prata med dom, alltså ...

 

It's a figure of speech...men rätt ska vara rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är någon jag känner så kommer dom ändå ringa mig på mobilen.[/b] Har dom inte mitt mobilnummer så är oddsen jävligt stora att jag inte kommer vilja prata med dom ändå.

 

Stora odds, alltså osannolikt att du inte vill prata med dom, alltså sannolikt att du vill prata med dom, alltså ...

 

It's a figure of speech...men rätt ska vara rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna dörrar orkar jag sällan göra. Ingen jag känner kommer förbi utan att ringa, och vet jag inte på förhand vem det är så kan oftast inget särskilt bra komma utav det.

 

Sen har jag ju inte ens hemtelefon och mobilen har ju nummerpresentatör...

 

F.ö "upptagen" eller "inte vid datorn" på MSN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna dörrar orkar jag sällan göra. Ingen jag känner kommer förbi utan att ringa, och vet jag inte på förhand vem det är så kan oftast inget särskilt bra komma utav det.

 

Sen har jag ju inte ens hemtelefon och mobilen har ju nummerpresentatör...

 

F.ö "upptagen" eller "inte vid datorn" på MSN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga småbarnsföräldrar som har svarat ännu märker jag...

 

Sitter jag och spelar på kvällen och frugan är iväg svarar jag i telefonen efter en halv signal och öppnar dörren innan fanskapet som ringt på har släppt fingret från dörrklockan. Sedan är det bara att hålla tummarna för att kidsen inte har vaknat av oljudet för då tar det ofta runt en kvart innan de har somnat igen.

 

När barnen sover middag har jag telefonljudet avstängt. Dörrklockan känns dock lite overkill att koppla ur. Vaknar de från middagsluren somnar de dock aldrig om, så det är tråkigt om de blir väckta efter en halvtimme när de vanligtvis sover två timmar. En dörrförsäljare som ringde på vid fel tidpunkt en dag pep iväg rätt snabbt när han märkte hur förbannad jag var på honom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte väntar någon öppnar jag inte dörren. Om det ringer kollar jag nummerpresentatören och svarar om det är honan eller en kompis. Om det är föräldrarna svarar jag inte men ringer tillbaka senare. Okända nummer får ringa igen om de vill nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag svarar i telefonen och frågar varför i helvete han ringer på telefonen och på dörrklockan samtidigt.

Polaren säger att han vet att jag sitter och spelar poker.

Jag svarar att jag inte alls spelar poker och berättar därefter att jag har trekant med hans flickvän och hans morsa.

Sedan smäller jag igen dörren och ber honom vänta tills jag bli färdig.

 

I vanliga fall brukar jag faktiskt båda svara i telefonen och öppna dörren. Så hemskt är det ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar svara i telefon, ibland ångrar jag det något fruktansvärt.

 

Vissa är ju så pratsjuka så det finns inte, även om det är till frugan och hon inte är hemma ska det bluddras med mig istället, vem fan bryr sig?

 

Hej är (frugan) hemma?

Nej

Vad gör du då?

Spelar poker.

Jaha, kan det vara roligt?

Du får ursäkta men jag spelar just nu och är lite okoncentrerad, är mitt inne i en pott.

Men då kan du väl stänga av när jag ringer.

Går inte, då måste jag börja om på noll.

Jasså

Sen bludder,bludder bludder...

Sen orkar jag inte längre,MÅSTE LÄGGA PÅ NU, SPELAR JUST NU FEM STORA POTTER; HEJ DÅ.

 

Det är bara mot de jag anser vara puckon som jag kan vara så dryg, de andra måste man ju vara någorlunda trevlig emot.

 

Pokern tar fram något primitivt i en, orkar knappt vara en gnutta social när man stirrbliger in i skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inget konstigt med att säga att man är upptagen. Ingen skulle ju vänta sig att man satt och snackade i telefon om man hade en brinnande paj i ugnen och detsamma gäller rimligen för poker. Är det något allvarligt så tar man bara ett par minuter till att avsluta spelet och ringa upp.

 

Om någon av mina bekantskaper skulle ta illa upp av en sån grej skulle de snabbt hamna på ignorelistan pga dumhet.

 

Jag får också lite ågren, men med samma logik borde man ju alltid känna sig dålig när man är utanför hemmet eftersom man missar alla samtal och besök, men det gör man ju inte.

Hört talas om de här nya portabla telefoneringsapparaterna som är i ropet bland ungdomarna nu för tiden? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig för att pokern måste komma i sista hand, det får inte komma före mitt sociala liv, därför svarar jag alltid i telefon och öppnar dörren när jag spelar. Är jag mitt inne i något viktigt spel och det är någon jag känner väl som ringer brukar jag fråga om jag kan ringa upp senare.

 

Eftersom jag har två barn spelar jag mest på kvällarna när de har gått och lagt sig och om de vaknar går jag alltid ifrån datorn direkt. (Jag spelar klart handen om jag är inblandad i en pot)

 

Därför kändes det helt otroligt när jag spelade min första live-turnering, jag kunde koncentrera mig på varje hand som spelades! Jag kände mig helt "med" i spelet och kände att jag spelade jättebra. På datorn tror jag inte att jag spelat en hel turnering utan att missa en enda hand, det är alltid något som händer som gör att jag måsta gå ifrån en stund. (Möjligtvis någon Sit n Go som gick snabbt)

 

Det känns ändå bra att jag lovat mig själv och min familj att jag alltid ska prioritera familjen före pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, jag svarar både i telefon och öppnar dörren, att isolera sig sådär kan inte vara bra :?

 

Jag tycker det är tillräckligt isolerat att sitta o lira poker timme efter timme , skulle jag skita i att svara i telefon skulle jag snart inte ha några vänner eller flickvän kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefon funkar oftast ganska okej, brukar välja att sitta ut om jag ska prata längre men är det bara nån idiot (försäljare etc) brukar jag be han/hon dra åt helvete och lägga på... dörren öppnar jag oftast, brukar springa från datorn och be dom komma in och vänta lite tills jag spelat klart fram till blindsen :) Tycker inte det är så svårt att prata i telefon samtidigt om man bara pratar en stund, är ju bara att säga att man är lite upptagen, men det funkar. I värsta fall får man väl ringa upp 5 min senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog vara EV att bosätta sig långt ute i urskogarna med fet internetlina för oss pokerspelare så man slipper allt spring och tjaffs.

 

Alternativt låsa dörren och sätta sig i ett annat rum med igenstängd dörr och dra på lite musik (så man inte hör knackning) samt sätta telefon på ljudlöst och lägga den i köket. (Så att folk vet att man inte har stängt av den).

 

Jag svarar att jag inte alls spelar poker och berättar därefter att jag har trekant med hans flickvän och hans morsa.

Sedan smäller jag igen dörren och ber honom vänta tills jag bli färdig.

 

:D

 

Det är väl inget konstigt med att säga att man är upptagen. Ingen skulle ju vänta sig att man satt och snackade i telefon om man hade en brinnande paj i ugnen och detsamma gäller rimligen för poker.

 

Jag har bestämt mig för att pokern måste komma i sista hand, det får inte komma före mitt sociala liv, därför svarar jag alltid i telefon och öppnar dörren när jag spelar. Är jag mitt inne i något viktigt spel och det är någon jag känner väl som ringer brukar jag fråga om jag kan ringa upp senare.

 

Kan man inte se Pokern som avslappning eller hobby eller whatever?

Är jag ute och går så tar jag inte med mig mobilen för att jag inte vill prata med någon utan enbart ta lite frisk luft och lyssna på min iPod.

 

Likväl när jag spelar Poker (Dock stänger jag inte av Nallen) så vill jag ju inte bli störd och brukar oftast svara men ibland brukar jag trycka på Ljudlös så att den ringer tills personen på andra sidan har lagt på.

 

Det betyder inte att jag sätter Pokern i första hand utan jag vill ha lite Fritid och spela ett par Partier innan jag gör vad jag nu ska göra. Alltså prioriterar jag mig själv. Sedan hur man kan se Pokern av någon Jag-terepati är ju en annan sak.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...