Gå till innehåll

Recension av Leverpastej på Tub!


kfluffie

Recommended Posts

Nu har våran allas favorit smörgåspålägg kommit på tub för att våran dyrbara tid inte ska spillas på att ta fram leverpastejen, ta bort omslaget och sedan skära upp dem i lagom stora bitar och detta är ju en ytters bra idé!

 

Men hur smakar den i jämförelse mot bredbar och skivbar pastej?

 

Jo, det ska ni nu få veta!

 

Jag kommer att göra en jämförelse mellan skivbar, bredbar och leverpastej på Tub!

 

Skivbar leverpastej:

Detta är klart den godaste leverpastejen då man lättare får lite tjockare skivor, dock så kan den ta slut snabbt då man tar lite för mycket men det kan kännas som en värdefull investering om smaklökarna får bestämma.

 

Pris: 9.90 kr på för 200 g på ICA Maxi.

 

Betyg: 4/5

 

Mest prisvärd och godast. Dock inte den mest tidseffektiva.

 

 

 

Bredbar leverpastej:

Klart det sämsta alternativen av dessa tre alternativ då den:

 

1. Ger inte tjocka skivor (Som Skivbar ger)

2. Minskar inte påläggningstiden något markant genom att man måste ta fram den, ta fram en kniv och bre leverpastejen över mackan.

 

Visserligen kan man få ett tjockare lager med Bredbar leverpastej också men det blir inte samma vackra konsistens. En mer grötig variant

 

Dock så är den ganska smakrik och finns i flera smaker (bl.a. med inbakad gurka).

 

Pris: 13:90 för 200 g på ICA Maxi.

 

Betyg: 3/5

 

Inte snabb, men mer smakrik än Leverpastej på Tub.

 

 

Leverpastej på Tub:

Köpte en sådan idag och ska nu ge er ett hum om den är värd att köpas!

 

Jag började med att korka upp den och det gick mycket fort, även att strö den över mackan, dock så behövs ändå en kniv för att bre ut pastejen.

 

Den har samma nackdel som den bredbara, att det inte blir samma konsistens om man vill ha ett tjockare lager.

 

Den fyller istället en macka med leverpastej väldigt snabbt!

 

Smaken är inte lika god som de övriga dock. Den kändes mer vattnig. Den är klart ätvärd om man tycker att tiden eller energin på att skära upp leverpastej är viktigare än smaken men annars skulle jag nog inte köpa den.

 

Även denna finns i ett flertal smaker (även denna med inbakad gurka).

 

Pris: 16:90 för 170 g på ICA Maxi.

 

Betyg: 3/5

 

Smaken är inte av högsta kvalitet men den är väldigt bra för tidspressade personer! Den är inte heller prisvärd eller bra för miljön p.g.a. sin Tub!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Då får man hålla sig till den skivbara även i fortsättningen. Givetvis med snabbsaltad västeråsgurka på under sommarmånaderna :)

 

Och det vackra med Skivbar levarpastej är att det finns många goda lokala alternativ om man bor utanför städerna.

 

(Istället för de vanliga storfabrikspastejerna ala Pastejköket, Arboga etc.)

(Dock så är Arboga Skivbara pastej mummsigt god!)

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillade leverpastej innan jag läste innehållsförteckningen. Nu har jag lite svårt för det.

 

Man ska aldrig läsa innehållsförteckningen för då måste man bli vegan... och det vill jag ju inte

Läs inte!

Vatten, Grislever (31%), Veg. Olja (raps), Gurkmix (6%), Potatismjöl, Koksalt, Havrifiber, Bambufiber, Kryddor, Fiskproteinextrakt, Konserveringsmedel E200, E200, Samkförstärkare E621.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är all-ätare och då menar jag att jag äter allt!

Men leverpastej är inte människoföda...

 

Ahh ... Den gamla konflikten om Leverpastej! Båda Hatad och Älskad, men inget mittemellan!

 

Att känna den mjuka smaken av Leverpastej med ett par hemmainlagda gurkskivor fint fördelat på ett fiberrikt bröd som sedan förtärs är så gott!!

 

Kära Schenker, en dag kommer du förstå njutningen av Leverpastej och då kommer se tillbaka på tiden då du inte tyckte om det och skratta högt för dig själv i köket där du bor!

 

Sincerly,

KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är all-ätare och då menar jag att jag äter allt!

Men leverpastej är inte människoföda...

 

Ahh ... Den gamla konflikten om Leverpastej! Båda Hatad och Älskad, men inget mittemellan!

 

Att känna den mjuka smaken av Leverpastej med ett par hemmainlagda gurkskivor fint fördelat på ett fiberrikt bröd som sedan förtärs är så gott!!

 

Kära Schenker, en dag kommer du förstå njutningen av Leverpastej och då kommer se tillbaka på tiden då du inte tyckte om det och skratta högt för dig själv i köket där du bor!

 

Sincerly,

KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade idag en skivbar Arboga med inbyggd gurka. Oerhört praktiskt!

 

Köpte faktiskt en Leverpastej på tub idag (fast denna gång med inbyggd gurka den med).

 

Dock så hade den samma blaskiga smak så den var ingen höjdare den heller.

 

Men jag har käkat andra pastejer med inbakad gurka (Arboga t.ex. som är himla god!).

 

Bra köp GB!

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är all-ätare och då menar jag att jag äter allt!

Men leverpastej är inte människoföda...

 

Ahh ... Den gamla konflikten om Leverpastej! Båda Hatad och Älskad, men inget mittemellan!

 

Att känna den mjuka smaken av Leverpastej med ett par hemmainlagda gurkskivor fint fördelat på ett fiberrikt bröd som sedan förtärs är så gott!!

 

Kära Schenker, en dag kommer du förstå njutningen av Leverpastej och då kommer se tillbaka på tiden då du inte tyckte om det och skratta högt för dig själv i köket där du bor!

 

Sincerly,

KF!

 

Man ska aldrig säga aldrig, men det är ytterst tveksamt om jag någonsin kommer "lära mig" tycka om leverpastej.

Tar hellre löjrom, rödlök och creme fraiche på en lätt rostad brödbit :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter allt detta snack om Arbogapastej kopte jag faktiskt en sadan idag. Fruktansvart overskattat! Bredbar rules!

 

Arbogaskiten var ju ungefar som den inehallsmassigt tveksamma leverpastej i konservburk man fick i lumpen.

 

Nej, det far bli bredbar (med eller utan gurka) aven i fortsattningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter allt detta snack om Arbogapastej kopte jag faktiskt en sadan idag. Fruktansvart overskattat! Bredbar rules!

 

Arbogaskiten var ju ungefar som den inehallsmassigt tveksamma leverpastej i konservburk man fick i lumpen.

 

Nej, det far bli bredbar (med eller utan gurka) aven i fortsattningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg på nyheterna för någon dag sedan om ett nytt sätt att marknadsföra olika produkter. Det går till på så sätt att ungdomar skriver på communitys/forum/MSN om dessa produkter och om hur bra/goda de är. Verkar som om det finns en mullvad här ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillade leverpastej innan jag läste innehållsförteckningen. Nu har jag lite svårt för det.

 

Man ska aldrig läsa innehållsförteckningen för då måste man bli vegan... och det vill jag ju inte

 

Uppvuxen i stan? Mjölken kommer från kyldisken på Ica osv.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg på nyheterna för någon dag sedan om ett nytt sätt att marknadsföra olika produkter. Det går till på så sätt att ungdomar skriver på communitys/forum/MSN om dessa produkter och om hur bra/goda de är. Verkar som om det finns en mullvad här ;)

 

Med tanke pa hur forpackningen till Arbogapastejen sag ut sa bedomer jag att deras marknadsforingsbudget ligger pa ca 2 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter allt detta snack om Arbogapastej kopte jag faktiskt en sadan idag. Fruktansvart overskattat! Bredbar rules!

 

Arbogaskiten var ju ungefar som den inehallsmassigt tveksamma leverpastej i konservburk man fick i lumpen.

 

Nej, det far bli bredbar (med eller utan gurka) aven i fortsattningen.

 

Jag sa aldrig att den var god, bara oerhört praktisk. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...