Gå till innehåll

Allt om butiken Rounders.se


Golla

Recommended Posts

Hej, alla pokerälskare. Rounders.se är stället ni skall kolla om ni är ute efter prisvärda pokertillbehör. Än så länge har vi ett begränsat sortiment men det kommer att byggas ut allt eftersom.

 

Vi säljer även riktiga clay chips från The Poker Chip Company. Det här betyget gav PokerChipReview åt deras chips.

WEIGHT: 10.8 - 10.9 grams.

FEEL: 9.5

QUALITY: 10+

LOOKS: 8

 

Vi kommer också ha Dal Negros kortlekar, de är de bästa alternativet till KEM som vi testat.

 

Öppningserbjudande!

Fram till Jul har vi sänkt priserna med 100:- på de vanliga seten och som en extra bonus får alla forummedlemmar 100:- till i rabatt! Ange bara pokerforum.nu i meddelanderutan när ni betalar er order.

 

Vi finns i Gammelstad utanför Luleå och kommer efter nyår att ha en filial i Göteborg.

 

Hmm, låter som en butikskedja, men det är bara en polare som får vara postombud. :lol:

 

If it´s worth calling, it´s worth raising!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående bordet... Ärligt talat, med sådana där rangliga metallben skulle jag inte ge många spänn faktiskt. Skivan ser väl ok ut, men inget som inte vilken normalhändig person som helst kan spika ihop själv. Personligen anser jag att det ska vara mer exklusiv design för att det ska vara värt att köpa färdigbyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som inte hittar på sidan?

Hittade inga kategorier eller något, var lite sugen på att kolla vad ett sånt set skulle kosta men hittade inget. SNÄLLA, kan inte alla som ska göra en onlinebutik för att tjäna sig en hacka på pokerhysterin åtminstone göra affären använbar innan de lanserar den? :(

 

Schysst att PF.nu-medlemmar får 100kr rabatt iaf, men om man inte hittar något att köpa så känns det lite onödigt?

 

Lite komiskt att det under länkarna finns en länk till Pokersverige som pokerforum. Ska det vara en länk till något forum så tycker jag det ska vara en länk till det enda som är något att ha, nämligen det här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste hålla med henkeman.. innan man lanserar en sida bör man iallafall se till att den fungerar. Som det är nu ser sidan ut som stryk, navigationen är usel och det är bara en gissning från min sida att ni inte scriptat shoppingcarten själva eftersom ni inte ens brytt er om att gå in i koden och ändra de edngelska termerna till svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, det var mycket på en gång.

 

Bord:

Visst ser borden lite rangliga ut, var mest en liten check för att se om det överhuvudtaget finns något intresse. Minimiorder är 100 bord, så det gäller att det finns köpare :D

 

Henkeman:

Har ändrat länken direkt till butiken. Nu är pokerforum.nu med på länksidan.

 

Morbo:

Ja de går att få med värden, blir c:a 1,00kr/chip dyrare och lite längre leveranstid.

 

Nidson:

Håller med, det ser inte kul ut med FireFox, åtgärder påbörjade.

Vad menar du med blanda engelska och svenska? Vissa termer är ju så vedertagna att man kör de engelska orginalbenämningarna. Citatet är inte översatt.

 

Hunter69:

Du har så rätt Royal chipsen kommer inte från The Poker Chip Company, utan från Kina.

 

Chipsen från The Poker Chip Company är äkta clay, oavsett åsikt. Att det sen är en annan tillverkningsmetod än traditionella clay chips är ju en helt annan sak. Du har ju sett dom själv.

 

Jag satt i går och karva lite med en kniv på ett chip och visst är det någon typ av clay.

 

lfx:

Vad kör du för webbläsare? Jag hittar inga oöversatta termer.

Butiken är byggd i osCommerce med några tillägg, bl.a. svensk översättning. Jag tar gärna emot tips om var jag kan åtgärda missade översättningar.

 

Travbana:

Om det är dessa du menar, så kanske vi tar hem dom.

phil_hellmuth.jpg

 

Ok, det var de jag hann med nu. Fortsätt att kommentera, så ska jag sätta mig och kolla sajten med lite olika läsare.

 

P.S.

Eftersom Gates anses vara Satan själv så kör jag givetvis med IE, då alla vet att det spelas mycket mer poker i Helvetet än på det andra stället :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, tror mig hittat det stora problemet för er med FireFox, ni har antagligen engelska som standardspråk och då skiter det sig totalt.

 

Håller på att ta bort den engelska delen helt för att se om ni defaultar till den svenska då.

 

Ramar och kolumner fungerar ändå inte riktigt, men ytterligare felsökning pågår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som otroligt kunniga Unmaster skrev till mig i en annan tråd:

 

"Lutz på thepokerchipcompany är en trevlig kille och ger mycket bra service. Dock tycker jag att han gör ett stort misstag om han benämner sina chip som real clay, för det är de inte. Av den serie av chips han saluför (och inte tillverkar) är 401 och 901 det som generellt kallas "super diamond", 806 kallas "Soprano sixstripe", 1003 "Triple crown" och 1006 "Dice". Gemensamt för hela serien är att alla chip är fria från metallinlägg. Det är fortfarande formgjutna plastchips vi pratar om men av en högre kvalitet än de vanliga billiga 11,5gr chipsen med metallkärna.

Speciellt 1003 och 1006 har fått mycket höga betyg och anses generellt vara några av de bästa "midway" chips som finns på marknaden, dock något för dyra. "[/b]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte käbbla om The Poker Chip Companys chips, men de är INTE formgjutna plastchips, de är formgjutna clay (av något slag) chips. Traditionellt formpressas ju claychips.

 

Jag tycker inte heller att de är dyra, nu pratar jag iofs i egen sak, men 2995 kr för ett 500 set är klart prisvärt.

 

Som unmaster skriver tillverkas inga "äkta" claychips längre. Alla nuvarande claychips innehåller plaster eller andra ämnen för att öka hållbarheten.

 

Att vissa annonserar kinesiska ABS chips som claychips bara för att man körde genom lervälling på väg till fabriken är kanske lite väl konstruktiv marknadsföring ;)

 

Rounders.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, jag har inte fått till det ordentligt mest pga den template jag använde från början var gjord för IE.

 

Nu har jag trixat så mycket med den så jag kan tyvärr inte bara ta bort den utan att få göra om i stort sett hela butiken.

 

Ska bara lära mig mer om skillnaderna mellan webläsarna så fixar jag nog det till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...