Gå till innehåll

VM-GULD!


fredztr

Recommended Posts

VM-guld i vad?

Kast med liten boll?

Inomhusorientering?

Finns i sjön?

Klädsim?

 

Sjukt barnslig du är. Med tanke på att innebandy är Sveriges näst största sport så tror jag inte du har undgått att vi tog VM-GULD för 30 min sen.

 

Barnslig? Nej. Jag har faktiskt lyckats missa det.

 

Dock är jag inne på Aftonbladets skjutjärnsreporters linje. Wennman eller vem det nu är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett VM-guld kan bara vara stort när andra nationer bryr sig. Följdaktligen är innebandy, damfotboll och Carolina Klüft-relaterade sporter rena skämten.

 

Punkt?

 

åtminstone ett semikolon :)

 

Man skulle ju inte bli speciellt förvånad om Italien sopade rent i pizza-VM :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett VM-guld kan bara vara stort när andra nationer bryr sig. Följdaktligen är innebandy, damfotboll och Carolina Klüft-relaterade sporter rena skämten.

 

Punkt?

 

Omvärlden bryr sig inte om Klüft?

Nån borde säga det till Track & Field Magazine!

Hur kan friidrottsprestationer (aka svart på vitt) någonsin bli skämt, om de är i den kalibern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VM-guld i vad?

Kast med liten boll?

Inomhusorientering?

Finns i sjön?

Klädsim?

 

Sjukt barnslig du är. Med tanke på att innebandy är Sveriges näst största sport så tror jag inte du har undgått att vi tog VM-GULD för 30 min sen.

Jag hade inte en aning förrän jag läste den här tråden, nån minut sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omvärlden bryr sig inte om Klüft?

Nån borde säga det till Track & Field Magazine!

Hur kan friidrottsprestationer (aka svart på vitt) någonsin bli skämt, om de är i den kalibern?

I princip bryr de sig inte. När Klüft springer hem sitt sedvanliga EM/VM/OS-guld så blir det en vidrig Svenssonyra i Sverige, men tror du att någon britt/tysk/fransos/holländare/spanjor etc. bryr sig om det eller? En och annan noterar det säkert, däribland en del journalister, men två månader efter mästerskapet är slut har i princip alla glömt det. Till och med vem hon är. Hur mycket vet du till exempel om Klüfts konkurrenter? Jämför det med när man åker ur åttondelsfinalen (!) i ett fotbolls-VM. Det svider för evigt hos en hel nation, medan det blir ett evigt minne för en annan. Det är miljoner gånger större.

 

Sådana här hottentottsporter bryr sig dessutom folk bara om när det är mästerskap. Annars är de totalt likgiltiga. Jag däremot följer AIK (fotboll!) mer eller mindre frenetiskt varje dag, även på vintern när det inte ens spelas någonting! DET är idrott, eventuellt någonting större än idrott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är din poäng, att alla idrotter inte är fotboll?

Gå och lägg dig...

 

Ja, friidrott är en väldigt stor sport, och om jag inte minns fel är friidrotts-vm världens tredje största idrottsevenemang efter fotbolls-vm och sommar-OS.

Sporten har många fans i framför allt europa och nordamerika, och jag törs lova att de allra flesta som gillar sporten vet vem hon är, även ett mellanår som detta. Se bara på reklamkampanjerna för Reebok! Hon är stor...

 

Vad gäller Klüfts konkurrenter känner jag till somliga, det är som i dom flesta friidrottsgrenar, man känner till eliten, och någon enstaka annan profil, men större delen av startfältet i en teknikfinal eller löpsemi (final på långdistans) är obekant, eller näst intill.

 

Sen törs jag lova att om Klüft trampat över i tredje hoppet i Paris-VM hade det varit en större snackis om 20 år än målet som vadhannuhette gjorde på Hedman 2002.

 

Återigen, vad är din poäng?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen törs jag lova att om Klüft trampat över i tredje hoppet i Paris-VM hade det varit en större snackis om 20 år än målet som vadhannuhette gjorde på Hedman 2002.
Knappast, kanske om det hade varit OS. Och Henri Camara heter sengalsen som gjorde två mål mot Sverige i VM Japan/Sydkorea. :cry:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bli lite sömnig faktiskt.

 

Ja, friidrott är stort. Klüft är det inte. Dock en subjektiv uppfattning. Jag kanske har haft lite fel om henne, om hon nu börjat göra reklam för Reebok. Hehe. Men hur många känner till hennes konkurrenter då? Hur många är engagerade i sporten? Inte en jävel var det i Sverige innan Klüft iaf. Men så fort en svensk dyker upp där i någon gren ingen tidigare brytt sig om så tror folk att det är världsstort. Precis som trådskaparan verkar tro att ett VM-guld i innebandy är stort. Blir så trött på sånt.

 

Tror att "vadhannuhette" du syftar på är senegalesen Henry Camara (spelar idag i Wigan)?

 

Min poäng: Internationella idrottsframgångar saknar i princip värde om det inte finns ett internationellt intresse. Detta finns det inte kring innebandy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teichmann: det är bra att du erkänner att det endast är subjektiva åsikter

du skyfflar över oss. För det är exakt vad det är.

Du drar alla över en kam, tror att ingen kan nånting om friidrott över huvud

taget. Faktum är att friidrott är en samlad gren, de som är mycket intresserade

känner igen stora namn, även om Sverige inte har något stort namn i grenen.

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag kände till både Kelly Sotherton

och Eunice Barber (två stora namn inom sjukampen) innan Carolina började

göra sitt namn hört. Men samtidigt så är jag väldigt sportintresserad också,

men inte överdrivet. Jag kunde inte Senegalesnamnet till exempel.

 

När det gäller innebandy är vi tillbaka på huruvida något är subjektivt eller ej.

Trådskaparen hade varken skapat tråden eller formulerat sig på det sättet som

han gjorde, såvida han inte hade tyckt att det var stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, jag tror många ser friidrott som en samling idrotter istället för som en samling grenar.

Jag tror att dom allra flesta friidrottsintresserade (och det tycks vara många i tv-sofforna) har ganska brett intresse och kunskap vad gäller dom olika grenarna, även om alla så klart har sina favoriter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att den breda befolkningen är likgilltig inför innebandyguldet

 

Om man går ut på stan och frågar människor om de vet namnet på en innebandyspelare som spelade i någon av semifinalerna tror jag inte många vet någon. Att någon vet namnet på en tjeckisk, schweizisk eller finsk spelare tror jag inte. Möjligvis kanske någon känner till Niclas Jihde... men det är bara för att han har en bror som är en TV - profil.

 

F.ö tycker jag friidrott är stort, men sjukampen är givetvis inte stor i sig. Men så är inte höjdhoppet, tresteget, 3000 m hinder etc heller. Friidrotten blir stor för att väldigt många sporter med väldigt många profiler utövar sina idrotter samtidigt.

 

 

Naturligt är givetvis att hoppsporterna samt sjukampen får stort fokus i Sverige, på samma sätt får långdistansgrenana stort fokus i Kenya eller sprintgrenarna fokus i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, friidrott är en väldigt stor sport, och om jag inte minns fel är friidrotts-vm världens tredje största idrottsevenemang efter fotbolls-vm och sommar-OS.

 

För att ta tråden OT igen då...

 

Har för mig att jag har hört att Rugby VM ska vara på 3:e plats.

 

EDIT: Fördel om man kan stava...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...