Gå till innehåll

Homegamestrategi?


khiseer

Recommended Posts

hej hej..

 

lirade igår ett homegame me polarna vi var 16 st o gick in med en liten slant..

 

men nu vare så att så fort jag kör med lite mer pengar än vanligt så slåre slint i hjärnan och jag spelar super tight..

igår var det extremt fick inga kort så till slut va stacken borta:/

kan till lägga att jag slutade på en 8-7 plats..

 

så jag undrar om någon skulle kunna vara snäll och ha nån bra strategi hur jag ska spela eller hur jag ska träna upp mig..

 

vill också gärna veta mer om pottodds som jag inte har kommit underfund med ännå skulle vara snällt om ni skulle kunna ge mig en länk eller förklara kortfattat vad som innebär..

 

 

MVH. K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. Pottodds så kolla i FAQ-forumet.

Köp sedan en bok som förklarar det - Pokerhandboken är en ganska bra nybörjarbok som förklarar grunderna bra om Pottodds och om Poker generellt.

 

Sen så kollar du i övriga forum (Speciellt Handanalys-forumet) och postar gärna där för att få Tips och Respons.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej jag ska kicka lite här på forumet. :)

 

ja ja vet att det är för att mest ha skoj men visst vill man ändå tjäna sig en hacka ;)

Det är aldrig fel! =)

 

med Pokerhandboken menar du då dan glimnes?

Jupp, precis!

 

Kolla sedan i Studie-forumet. där finns det en Boktråd (Två faktiskt - en för PL/NL och en för FL) som du kan kolla igenom också men just Pokerhandboken är en bra nybörjarbok tycker jag.

 

Du kommer inte kunna sätta dig vid 10/20$ direkt men det är en bra början! =)

 

Sen så är det aldrig fel att lira online då du får mycket bra erfaranhet genom att du spelar så många händer till skilland mot Live.

 

 

KF's Tips till Khisseer:

1. Köp och läs igenom Pokerhandboken.

 

2. Spela lite online och posta ett par händer som du är osäker på ifall de spelades bra eller ifall de kunde spelas bättre. (Läs även andras händer samt Dagböcker! Ger mycket bra information!)

 

3. Spela, spela, spela!! För att få erfarenhet måste man spela!

 

4. Köp en till bok och läs igenom den. Ta någon som får bra kritik här på Forumet och läs igenom den ett par gånger så att du förstår och inte bara läser igenom och glömmer informationen i boken dagen efter.

 

Lycka till! ;)

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...