Gå till innehåll

Bästa svensk i WSOP 2006 Main Event?


Swalling

Recommended Posts

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

JAg tror på 2-3 svenska vid final table. Tror inte att jag kan namnet på någon just nu, alla "okända" svenskar. Sverige kommer vara näst bästa nation under main event efter USA. Hoppas få se bra resultat från Salmon!!

 

Sen hoppas jag att Ken blir rejält utdragen av en norsk tomte, han brukar bli så himla rolig att kolla på då. Hoppas han får sitta på tv bord ngn gång!!!

 

I övrigt go the mouth och helmuth!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turfaktorn blir större, men om det hade varit 10 spelare hade en som aldrig hade spelat poker kunnat vinna, nu kanske det blir 8000-10000 spelare med, du KAN INTE ha sån tur hela turneringen och slå ut 8000 spelare. Man måste vara skicklig.

 

Hänger inte med, det var väll bara 3-4 år sen som vi hade en Moneymaker som vinnare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turfaktorn blir större, men om det hade varit 10 spelare hade en som aldrig hade spelat poker kunnat vinna, nu kanske det blir 8000-10000 spelare med, du KAN INTE ha sån tur hela turneringen och slå ut 8000 spelare. Man måste vara skicklig.

 

Chansen att en viss tomte ska vinna minskar förstås när deltagarantalet går från 10 till 10000, men samtigt ökar chansen att någon tomte ska vinna (eftersom de flesta som fyller på deltagarlistan är tomtar (i detta sammanhang sett).

 

Man kan ju också se det som att chansen att någon av de säg 50 bästa spelarna i världen ska vinna minskar ju fler tomtar som de måste slå ut på vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turfaktorn blir större, men om det hade varit 10 spelare hade en som aldrig hade spelat poker kunnat vinna, nu kanske det blir 8000-10000 spelare med, du KAN INTE ha sån tur hela turneringen och slå ut 8000 spelare. Man måste vara skicklig.

Du har inte tänkt på att proportionen skickliga spelare ändrats en del över åren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
H@££INGGOL vinner, och det lätt!

 

Ni som tror att X eller Y kommer vinna "lätt" osv...hur i hela fridens namn tänker ni då? Eller det är kanske det som är grejen, ni har nog inte gjort det.

 

Om vi säger att H@££INGGOL är 100 GÅNGER bättre (ggr inte procent) än den genomsnittlige spelaren, så är chansen ändå bara precis mer än 1 % att han ska vinna. Verkar som vissa inte fattar hur mycket slumpen/turen spelar in i såna här sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån fjant som klonkat en satellit och fortsätter ha tur

 

Tror med på det, det har ju varit så senaste 3 åren. kanske inte alla de senaste kvalat in på satelit men de var ju inga kända pokerproffs före VM-titeln..

 

Robert Varkonyi var ju inte heller känd. Och eftersom det är så innihelvetes många som kvalar via sateliter är det inte så konstigt att nån av dom plockar't.

 

Vore skoj att se Lenáard och Sagström (har inget emot om det är på finalbordet, men annars räcker ett feature table, jag är inte så kräsen), aldrig sett Ken lira en endaste hand... någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, just fan... var lite lite tveksam innan jag klickade på skicka. Enda jag kom att tänka på var det där Partypoker football-skiten där jag vet att han var med men som jag ratat.

 

Hade förträngt pokermiljonen, lite oschysst att påminna mej. ;)

 

Hsh har jag inget emot att se han fler gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore skoj att se Lenáard och Sagström (har inget emot om det är på finalbordet, men annars räcker ett feature table, jag är inte så kräsen), aldrig sett Ken lira en endaste hand... någonsin.

 

Han var med i minst ett avsnitt av pokermiljonen, säsong 2.

 

Femman visade hans HU match mot Greg Raymer också. Sen var han nog med lite från nån Monte Carlo turnering, fast jag vet inte om man fick se honom spela speciellt mycket då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...