Gå till innehåll

Hjälp med höga pocket


jojje2k

Recommended Posts

Jag försöker spela AA KK QQ väldigt hårt men just nu har det gått åt helvete.

 

Har haft AA KK QQ 19 gånger sen jag börja räkna och bara vunnit 2 gånger med dom:S.

 

brukar betta 4 x BB pre-flop, sen pot på flop sen pot på turn.

 

men på nåt sätt blir jag alltid utdragen.

 

Hur ska man spela höga pockets egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Re-raisa! Om du sitter sent med exempelvis QQ och låt säg att en spelare höjt 4BB tidigt och två limpat med så höjer i alla fall jag till minst 12BB i den situationen. Du vill helst vara heads-up på floppen och om du höjer till "bara" låt säga 8BB här så är risken att 2 eller 3 limpar med och då är ni kanske fyra personer på floppen, inte kul...

 

Om du blir kraftigt re-raisad i detta läget hade åtminstone jag lagt damerna, om jag inte hade haft read att Fi var en riktigt dålig spelare. Var inte ororlig i det läget om alla lägger sig heller. Hellre det än att de får se floppen billigt med skitkort och träffar två-par eller nåt.

 

Kom ihåg att du helst vill spela ett stort par mot en eller max två motspelare och använd kraftiga re-raisar för att inte få med dig fler. Tänk inte på att slow-spela ett högt pocket på låga nivåer, detta hör hemma i andra sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sattsa hårt som du gör, kanske ännu hårdare om många limpat. Är du UTG så kan ju en limp vara på sin platts då och då om det är ett aggressivt bord. Om det är många limpare och du sitter sent så är det ju bara å putta in klirret och ta en enkel pot. Hellre vinna lite än att bli utdragen och förlora mycket. Sitter du på KK eller AA så är du ju en säker vinnare 3 av 4 ggr typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...