Gå till innehåll

RödGrönBlå blir bäst


RödGrönBlå

Recommended Posts

Hej.

 

Skriver mestadels den här dagboken för min egen skull men även för att underhålla mina läsare. Jag spelar inte så jättemycket så det här blir väl mer av en varannan/var-tredje-dag-bok men jag tror att vi tillsammans kan hjälpas åt och förbättra mitt spel.

 

Spelade lite Fixed Limit 2/4 ikväll och följande hand tar jag upp då 1) jag kanske borde spelat den annorlunda 2) jag spelade den rätt men hade oflyt.

 

Den första handen i dagboken blir en hand där jag får K :diamond: K :heart: och sitter på BB. Fi1 höjer, SB synar, jag cap:ar, Fi1 och SB synar.

 

Floppen kommer 8 :spade: K :spade: 2 :heart:

SB check, HERO check, Fi1 bet, SB fold, HERO call.

Jag väljer att enbart checka då jag känner att min hand är i en fruktansvärd ledning nu. Givetvis kan de andra ha flush drag och det vore onödigt att ge dem gratiskort, men eftersom Fi1 höjde UTG innan floppen så kändes det som om han skulle beta. När SB lägger sig så funderar jag på en raise men vill masskera min hand och hoppas på en check raise på turn.

 

Turn 4 :spade:

HERO check, Fi1 Bet, Hero raise, Fi call

Nu kommer den där jobbiga spadern. Jag bestämmer mig för att en check bäst kan ge min en uppfattning på hur bra jag ligger till. När Fi1 enbart synar min raise så vet jag att jag nu leder.

 

River J :spade:

HERO check, Fi1 Bet, HERO call

Nu känner jag mig ganska slagen och nu i efterhand så känns synen enbart korkad, men jag hade aldrig förlåtit mig om han bluffat hem det. Han skulle aldrig beta om han inte hade en spader men jag känner att jag kan pröjsa bara för att få se hans kort. Synen var väl lite av en tiltreaktion. Tyvärr. :(

 

Fi shows Q :spade: Q :club:

 

Känner att jag spelade handen rätt förutom synen på river. Kanske hade jag bara en massa oflyt eller var synen på floppen ett misstag? Hade ju skrämt bort honom troligtvis.

 

EDIT - glömde nästan det viktigaste. ;)

Dagens spel: +47

Sedan starten: +47

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade betat ut floppen där. Tycker det är många som bara synar med sian monsterträffar på flop vilket gör de enkla att läsa. Lika bra att ta betalt om nån sitter med ett färgdrag. Det farliga med att checka turn är att han kan ta gratiskortet vilket vore förödande för dig. Jag hade betat flop och sen bara kört på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

börja med att cappa floppen. har du tur foldar lite runnerfärgdrag. du har goda odds att sätta kåken och du har nöten. slowa känns inte aktuellt med sådan preflopaction och 2 i färgen. beta rakt ut istället. du cappade ju preflop. de förväntar sig att du ska beta rakt även om du har AQ eller dylikt.

 

sedan turn måste ju betas ut. frikort vore döden.

 

läs på villkoren för slowplay i SSH en gång till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En check på turn med det spelet på floppen känns inte fel, då han skulle komma att beta. Men borde jag betat rakt ut eller check-raisat floppen tycker ni? Beta rakt ut visar inte på K medens check-raise potentiellt ger mer deg.

 

Det är väl floppen som känns mest fel. Men på river, borde jag betat ut och lagt mig vid re-raise eller borde jag checkat och foldat en bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

börja med att cappa floppen. har du tur foldar lite runnerfärgdrag. du har goda odds att sätta kåken och du har nöten. slowa känns inte aktuellt med sådan preflopaction och 2 i färgen. beta rakt ut istället. du cappade ju preflop. de förväntar sig att du ska beta rakt även om du har AQ eller dylikt.

 

sedan turn måste ju betas ut. frikort vore döden.

 

läs på villkoren för slowplay i SSH en gång till!

 

Exakt, bra inlägg heltok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för råden, det värmer att ni vill hjälpa mig. :)

 

En hand som spelades idag. Får T :club: T :diamond: och sitter på BB. UTG höjer preflop, SB höjer, jag cap:ar, båda synar.

 

Flop 9 :club: 8 :heart: 4 :spade:

SB checks, HERO bets, Fi1 calls, SB calls

 

Turn 5 :club:

SB checks, HERO bets, F1 calls, SB calls

 

River K :club:

SB checks, HERO checks, Fi1 bets, SB calls, HERO folds

 

Fi shows K :diamond: 4 :diamond: for two pair, kings and fours

SB shows Q :club: 9 :heart: for a pair of nines

 

Kunde jag spelar den handen annorlunda? Eller har jag bara riktig oflyt att de synar capad pott preflop med skitkort, för att sedan fortsätta att syna med ex. par i fyror?!?!

 

Jag spelade iaf bort dessa tomtar senare i partiet. En annan hand blev i vilket fall den här som jag funderar på om jag kunde dragit ur mer marker från tomten. 6st spelare.

 

Får A :heart: Q :club: och höjer UTG, SB höjer, jag synar och alla andra foldar.

 

Flop Q :diamond: T :heart: 4 :club:

SB bets, HERO raises, SB raises, HERO calls

 

Turn 2 :diamond:

SB bets, HERO calls

 

River 6 :spade:

SB bets, HERO calls

 

SB shows A :club: K :spade: for A high

HERO shows A :heart: Q :club: and wins with a pair of queens

 

Cap:a preflop och på floppen? Borde jag höjt på turn? Det luktade AK eller AT men att han även kunde ha KK eller AA, hade han haft set så kändes det som en check-raise borde ägt rum på turn. Var det rätt att bara syna ner? Spelade jag handen tveksamt, kunde jag fått ut mer?

 

Tacksam för svar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått lite segt idag. Spelade ca en timme och spelade dåligt under 45min. Beslutade mig för att enbart spela ett bord (istället för två) med tre andra spelare. Slutade lite plus trots allt.

 

Följande hand tyckte jag spelades ganska bra från min sida.

 

Får J :club: J :heart: på SB. UTG höjer, Fi1 folds, HERO raises, BB folds, UTG calls. (UTG hädanefter kallad Fi)

 

Flop 4 :diamond: J :diamond: 6 :club:

HERO bets, Fi calls

 

Turn A :heart:

HERO checks, Fi bets, HERO raises, Fi calls

 

River 6 :diamond:

HERO bets, Fi raises, HERO re-raises, Fi calls

 

HERO shows J :club: J :heart: for a full house, jacks full of sixes

Fi mucks and writes "fucking homo" in the chat in finnish

 

Kändes som att han antingen hade två överkort till floppen eller hade träffat floppen lite. Han hade hittils betat 90% av alla gånger jag checkat och känner att jag kan få in en check-raise på turn. På river så träffar han väl sin triss i sexor men cap:ar väl inte då jag ev. träffat färgen eller då han var en tomte.

 

Slutade lite plus idag iaf, så det får duga. God natt, lång dag imorgon. :)

 

Dagens spel: +32

Sedan starten: +79

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu var dagens etapp spelad. Blev ca 1.5h och efter att ha förlorat lite udda situationer så kändes det skönt att sluta på plus. Hoppas ni kan hjälpa mig med en del händer. Annars så känns det bara skönt att få skriva av sig.

 

Jag får A :heart: A :diamond:. Två andra spelare med på en cap preflop, jag är UTG.

 

Flop J :club: Q :heart: 6 :club:

HERO bets, Fi1 raises, Fi2 calls, HERO re-raises, Fi1 calls, Fi2 folds

Utesluter två-par, triss och sådant. Den här killen hade höjt isf.

 

Turn T :diamond:

HERO bets, Fi1 raises, HERO calls

Ouch, AK?!

 

River 7 :club:

HERO check, Fi CHECK

HERO shows A :heart: A :diamond: for a pair of aces and wins :D

Nästa hand...

 

HERO was dealt Q :heart: 5 :spade:. Jag har BB och får syn av tomten som loosa förra.

 

Flop 7 :heart: Q :club: A :spade:

HERO checks, Fi1 bets, HERO raises, Fi calls

 

Turn Q :spade:

HERO checks, Fi1 Checks

 

River 7 :spade:

HERO checks, Fi1 bets, HERO raises, Fi1 re-raises, HERO caps, Fi1 calls

HERO shows a full house, queens full of sevens and takes the pot!

 

Frågan är om jag bordet betat turn eller var en ev. check-raise rätt där? Jag tog iaf hem en ganska så stor pot.

 

Dagens spel: +81.65

Sedan starten: +160.65

 

Jag är plus ca 12,5BB/100 händer. Är det bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ush, ingen vidare bra dag idag. Låg ca 140 minus på Fixed Limit 2/4 innan jag lyckades vända lyckan och spela upp det så att jag slutade ca 35 back. Jag förstår inte hur jag kunde gå back så mycket till en början, förutom att mitt spel måste varit otroligt dåligt. Spelade även HU Fixed Limit på ett bord och lyckades vinna ca 100 från den andra spelaren, som jag dock förlorade en bit av senare vid fullt bord. (AA mot Q8o var en fin hand eller varför inte KK mot 47s, ush, inte riktigt min dag...)

 

Spelade även en NL HU sit-n-go värde 30 som jag lyckades vinna. Tyckte jag spelade den bra och ser fram emot att spela fler sådana.

 

Följande hand är hämtad från HU matchen på Fixed Limit 2/4. Killen är aggresiv och lite på tilt.

 

Jag får 5 :spade: 9 :spade: och eftersom det är ett vanligt bord så har jag knappen och han börjar med att höja pre-flop. Jag synar.

 

Flop 2 :diamond: 7 :diamond: 9 :diamond:

Fi bets, HERO raises, Fi re-raises, HERO caps

 

Turn 3 :club:

Fi bets, HERO calls

 

River 10 :heart:

Fi bets, HERO calls

 

Fi shows A :spade: J :diamond: for A high

HERO shows 5 :spade: 9 :spade: for a pair of nines and wins the pot

Tycker att den här handen spelade helt OK. Jag tror att jag leder på floppen och att han har två överkort. Om inte så måste han ha träffat nian för att leda med bättre kicker (känns inte troligt) eller ha ett högt pocket par. Hans tidigare spel hjälper mig även lita på min känsla. Vid turn så beslutar jag mig för säkerhets skull att enbart syna ner. När river kommer så känns detlite olustigt när han betar, men jag hade rätt i min read.

 

Dagens spel: -34.36

Sedan starten: +126.29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista handen på turn kan du raisa och folda för en trebett.

 

Efter att ha spelat mot den här killen så vet jag att han hade betat om jag raisat på turn. Hade blivit en mycket olustig situation.

 

Hade tur en hand där jag syna ner med par i femmor och träffar kåk på river. Checkar, han betar, jag höjer, han höjer, jag cap:ar och han synar. Han visar typ mellanparet för två-par... Men jo, kanske en raise hade varit bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...